خانهاخبار
تصاویر منتشر شده از قاب محافظ پیکسل 3 لایت از ظاهر آشنای این گوشی خبر می‌دهند

تصاویر منتشر شده از قاب محافظ پیکسل 3 لایت از ظاهر آشنای این گوشی خبر می‌دهند

گوگل چند ماه پیش از جدیدترین پرچمداران خود با نام‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال رونمایی کرد. اکنون به نظر می‌رسد که شرکت گوگل تصمیم دارد تا در حوزه گوشی‌های میان‌رده نیز فعالیت کند.
۱۳۹۷/۹/۲۵

در ماه نوامبر شایعات بسیاری در رابطه با گوشی گوگل پیکسل 3 لایت منتشر شد اما این اخبار انتشار یافته به طرز عجیبی هیچ گونه جزئیاتی درباره مشخصات گوشی میان رده گوگل نشان نمی‌دادند. با این حال انجمن خبرچینان ظاهرا معتقد است که حداقل یک یا شاید دو گوشی میان رده ‍پیکسل لایت در پروسه تولید قرار دارند و به زودی برای عرضه آماده خواهند شد. آخرین اطلاعاتی که در رابطه با این موضوع در اختیار داریم مربوط به دو رندر سه بعدی می‌شود.

image

هم اکنون تصاویر جدیدی منتشر شده که ظاهر گوشی در آن‌ها مشابه شایعات قبلی است اما برخی از تغییرات ریز در آن نیز مشاهده می‌شود. منبع این تصاویر کام‍پیوتری یک شرکت سازنده قاب‌های محافظ است. برخی از شرکت‌های قاب‌های محافظ به نسخه‌های اولیه‌ گوشی‌ها دسترسی دارند یا در گاهی اوقات حداقل ابعاد دستگاه را می‌دانند تا زمان و منابع خود را صرف ایجاد محصول نامتناسب نکنند.

اکنون با توجه به توضیحاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، انتساب این تصاویر به گوشی گوگل ‍پیکسل 3 لایت را نمی‌توان چندان با اطمینان پذیرفت. طراحی کلی و نسبت حاشیه‌ها به صفحه نمایش صورت گرفته در این تصاویر جدید مطابق تصاویر گذشته است. این شباهت حتی در نحوه قرارگیری دوربین تک سنسور و اسکنر اثر انگشت قابل مشاهده است. همچنین دکمه پاور و کلیدهای صدا در کناره‌های گوشی تغییری نکرده‌اند. جک 3.5 میلیمتری صدا در بخش بالایی فریم گوشی جای گرفته و قرارگیری بلندگوهای تماس در بخش پایینی و پورت Type-C در میان آن‌ها، این رندرها را بیش از ‍پیش مشابه تصاویر قبلی می‌سازد.

اکنون که تشابهات این تصاویر را بیان کردیم، بهتر است به سراغ تفاوت‌های آن‌ها نیز برویم؛ در این تصاویر جدید، یک رنگ مشکی مجزا دیده می‌شود و همچنین یک دوربین سلفی دوگانه در بخش جلویی گوشی قرار دارد، در حالی که تصاویر پیشین به طور معمول ایده دوربین سلفی تک سنسور را محتمل‌تر می‌دانستند. با توجه به سیاست گوگل مبنی بر ایجاد تجربه عکس‌برداری فوق‌العاده بر روی یک گوشی مقرون به صرفه، می‌توان تصاویر جدید را با اطمینان بیشتری ‍پذیرفت و انتظار قرارگیری دوربین اصلی 12 مگا‍پیکسلی و دوربین دوگانه سلفی 8 مگا‍پیکسلی چندان دور از دهن نیست. تنها موردی که نگرانی ایجاد می‌کند، این است که هزینه‌های صرف شده در بخش دوربین، تاثیر منفی بر روی دیگر بخش‌های گوشی بگذارد و گوگل مجبور شود از سخت‌افزار ضعیف‌تری برای این گوشی استفاده کند.

در رابطه با سخت افزار این گوشی، تا جایی که می‌دانیم گوشی گوگل پیکسل 3 لایت قرار است از صفحه نمایش 5.5 اینچی بهره ببرد که آن را مشابه ‍پیکسل 3 معمولی می‌کند. ابعاد بدنه این دستگاه جدید معادل 151.3 x 70 x 8.2 است و ضخامت آن برابر با 9 میلی‌متر خواهد بود، همچنین لنز دوربین مقداری از بدنه بیرون زده است. وضوح صفحه نمایش HD+ خواهد بود و نسبت ابعاد تصویر آن 18.5:9 است. از سخت‌افزار داخلی آن می‌توان به ‍پردازنده Snapdragon 670، حافظه رم 4 گیگابایتی، 32/ 64 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 2915 میلی‌آمپری اشاره کرد.

image

در رابطه با مدل دیگر که پیکسل 3 لایت ایکس‌ال نام دارد، گفته شده که از صفحه نمایش 6 اینچی با وضوح FullHD + بهره می‌برد و با توجه به نسبت ابعاد تصویر در نظر گرفته شده برای آن، باید انتظار گوشی بلندتری را داشته باشیم، البته این گوشی از نظر ابعاد بدنه پیکسل 3 لایت ایکس‌ال مقداری از گوشی گوگل ‍پیکسل 3 ایکس‌ال 6.3 اینچی کوچک‌تر خواهد بود. مهم‌ترین تفاوت میان این دو گوشی مربوط به نبود بریدگی ناچ در بالای صفحه نمایش می‌شود. همچنین احتمال دارد که این گوشی بر خلاف دیگر مدل لایت، از پردازنده‌ی قدرتمندتر Snapdragon 710 بهره ببرد و باتری‌ای با ظرفیت بیشتری نیز داشته باشد. البته در بخش دوربین تفاوتی وجود نخواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)