خانهاخبار
اپل به خاطر ناچ آیفون تحت تعقیب قضایی قرار گرفت

اپل به خاطر ناچ آیفون تحت تعقیب قضایی قرار گرفت

یکی از خریداران آیفون XS می‌گوید با توجه به تصاویر تبلیغاتی این دستگاه فکر می‌کرده آیفون ناچ ندارد، و به همین خاطر او اکنون علیه شرکت اپل شکایت کرده است.
۱۳۹۷/۹/۲۴

موبایل آیفون X اپل اولین تلفن هوشمندی نبود که از ناچ یا بریدگی بالای نمایشگر استفاده کرد. قبل از آن، تلفن هم Essential Phone این روش را به کار برده بود. ولی آیفون نخستین تلفن هوشمند جریان اصلی بود که از این ویژگی استفاده می‌کرد و این یکی از خصوصیات کلیدی آن بود. با توجه به نمایشگر لبه-تا-لبه و کاهش حاشیه‌های صفحه نمایش، دوربین و سنسورهای FaceTime و FaceID در این بریدگی قرار می‌گیرند.

اکنون بیزنس اینسایدر می‌گوید شکایتی از طرف شخصی به نام کورتنی دیویس در منطقه‌ی شمالی کالیفرنیا علیه اپل انجام شده است. خانم دیویس احساس می‌کند تصویر تبلیغاتی اپل برای آیفون XS و آیفون XS Max باعث شده او به اشتباه بیفتد. وی با توجه به تصاویر موجود فکر می‌کرده آیفونی که سفارش داده ناچ ندارد. در بخشی از این شکایت به این نکته اشاره می‌شود که تشخیص ناچ با توجه به مشکی بودن تصویر پس‌زمینه‌ی دستگاه چقدر دشوار است.

image

در شکایت خانم دیویس آمده است: «در وبسایت مدعی علیه و در تبلیغات فروشگاه‌هایی که این محصول را می‌فروشند، به وضوح پیداست که تصاویر بخش‌هایی از نمایشگر این محصول را مخفی می‌کند. مدعی، دیویس، با اتکا بر این تصاویر فکر می‌کرده که آیفون XS و آیفون XS Max در بالای بدنه‌ی خود ناچ ندارد.»

این پرونده به دنبال دادخواهی سنخی و دریافت غرامت از اپل است. علاوه بر این، ادعاهای دیگری هم وجود دارد؛ مثلاً گفته می‌شود اپل در اعلام تعداد پیکسل‌های صفحه نمایش اغراق کرده، در حالی که تعداد پیکسل‌ها به خاطر گوشه‌های گرد نمایشگر کمتر است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

erfan

۱۳۹۷/۹/۲۵
اپل بخاطر تحریم ملت ایران باید تحت کدوم پیگرد قانونی قرار بگیره.
سودی که اپل از ایران میبره حیرت انگیزه...

shahdad

۱۳۹۷/۹/۲۵
این کاری که این خانوم کرد مثل اسمش میمونه
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

jafar

۱۳۹۷/۹/۲۵
خدا کنه یه غرامت گنده بگیره ازشون و دلم خنک بشه

مسعود

۱۳۹۷/۹/۲۵
این مردم امریکا هم چقدر قدرنشناسن بیان از ما ایرانیا یاد بگیرن که تا حالا هیشکی از سایپا و ایرانخودرو حتی 1 شکایت هم نکرده

شهاب

۱۳۹۷/۹/۲۵
بله اونجا آمریکاست مهد دموکراسی جهان..حالا شما حساب کنید یه شخصی تو ایران میخواد ماشین بخره کل پول ماشینو پیش پیش باید بده یکسال صبر کنه بعد یه ماشین دیگه با یه رنگ دیگه بهش میدن و اگر هم صداش در بیاد حسابش با کرام الکاتبینه...ولی خوبیش اینه که در نهایت ما بهشت میریم و اونا جهنم.