خانهاخبار
بر اساس شایعات موبایل تاشو سامسونگ مشخصات فوق العاده‌ای دارد

بر اساس شایعات موبایل تاشو سامسونگ مشخصات فوق العاده‌ای دارد

اگرچه در کنفرانس معرفی گوشی تاشو سامسونگ اطلاعات دقیقی درباره‌ی مشخصات این تلفن هوشمند اعلام نشد، ولی گزارشات حاکی از آن است که این دستگاه دارای سخت‌افزاری بسیار قدرتمند می‌باشد.
۱۳۹۷/۹/۲۴

سامسونگ در ماه گذشته از اولین تلفن هوشمند تاشوی خود رونمایی کرد، ولی معرفی این موبایل به هیچ عنوان در حد و اندازه‌های این دستگاه نبود. آن‌ها ضمن نمایش طراحی نمایشگر Infinity Flex، اعلام کردند که علاوه بر صفحه نمایش بزرگ داخلی یک صفحه نمایش کوچک هم در بدنه‌ی بیرونی این موبایل وجود دارد. سامسونگ همچنین پیش‌نمایشی از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این تلفن نمایش داد که آن را با همکاری گوگل برای موبایل بدون نام خود طراحی کرده است.

به جز این، هیچ اطلاعات دیگری به صورت رسمی از زبان کارکنان این شرکت منتشر نشده، به همین دلیل خیلی چیزها همچنان درباره‌ی اولین موبایل تاشوی سامسونگ مغفول مانده است. اما اخیراً در گزارشی جدید به جزئیات کامل این دستگاه پرداخته شده که اطلاعات تازه‌ای در خصوص ویژگی‌های این تلفن هوشمند، از جمله مشخصات دوربین و باتری، در اختیار ما قرار می‌دهد.

image

بر اساس محتوای این گزارش که از مرکز تحقیقاتی CIMB در وبسایت آلمانی LetsGoDigital منتشر شده و به آینده‌ی بازار موبایل‌های تاشو می‌پردازد، به نظر می‌رسد که این دستگاه‌ها پتانسیل این را دارند که موجب رشد بازار موبایل شوند و میزان فروش آن را در سال‌های آتی به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند. سال آینده قرار است حدود چهار میلیون موبایل تاشو فروخته شود، و سهم سامسونگ از این مقدار حدود یک میلیون دستگاه خواهد بود. تا سال ۲۰۲۲، با معرفی مدل‌های جدید از طرف شرکت‌های مختلف، این عدد باید به ۳۹ میلیون واحد برسد.

قیمت این گوشی‌ها در ابتدا گران خواهد بود، ولی خریداران می‌توانند این قیمت بالا را با ذکر این نکته توجیه کنند که موبایل مذکور می‌تواند جانشین تبلت یا لپتاپ آن‌ها شود. نرم‌افزار این دستگاه‌ها عاملی حیاتی در تعیین موفقیت آن‌هاست. سازندگان تلفن‌های هوشمند باید به دنبال راهی باشند تا بتوانند استفاده از این دستگاه‌های هم‌اندازه با تبلت را به همان راحتی میسر کنند که کاربران در حال حاضر از تلفن‌های هوشمند معمولی خود استفاده می‌کنند.

انتظار می‌رود که تولیدکنندگان نمایشگرهای OLED، برد مدارهای چاپی منعطف، و باتری حداکثر بهره را از این بستر جدید ببرند. در صحبت از صفحات نمایش، شرکت سامسونگ امیدوار است که حداقل تا سال ۲۰۲۰ بتواند سلطه بر این بازار را از LG پس بگیرد.

سامسونگ امسال می‌تواند در مجموع با پرداخت چیزی حدود ۶۳۷ دلار یک موبایل انعطاف‌پذیر بسازد، البته در برآورد این قیمت، هزینه‌های تحقیق و توسعه در نظر گرفته نشده است. بر اساس این گزارش، سامسونگ برای تولید هر گوشی گلکسی S9 حدود ۳۷۵ دلار هزینه می‌کند و آن را ۸۴۰ دلار می‌فروشد، این یعنی هر روی دستگاه ۵۵ درصد سود می‌کند. پس اگر فرض کنیم که این شرکت بخواهد روی هر گوشی تاشو ۶۵ درصد سود کند، مصرف‌کننده باید انتظار قیمتی در حدود ۱۸۰۰ دلار را داشته باشد. چنان‌چه میانگین قیمت تلفن‌های تاشو در سال آینده حدود ۱۷۰۰ دلار باشد، این قیمت می‌تواند تا سال ۲۰۲۲ به ۱۳۰۰ دلار برسد.

این گزارش متذکر می‌شود که گوشی تاشوی سامسونگ با نام گلکسی F از اگزینوس ۹۸۲۰ و اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده خواهد کرد و به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای داخلی مجهز می‌شود. انتظار می‌رود دوربین عقب آن یک دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی باشد. در بخش تامین انرژی هم در هر بخش از دو بدنه‌ی دستگاه یک باتری با ظرفیت ۵ تا ۶ هزار میلی آمپر قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۹/۲۴
سامسونگ همیشه بهترینه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۹/۲۴
این گوشی آرزوی هر تازه‌ دامادیه?
با این گوشی مثل قندحبه‌ای در دلِ پدرخانم و مادرخانم و برادرخانم، سریع حل میشی