خانهاخبار
میزان تقاضا برای آیفون XR کمتر از حد انتظار بوده است

میزان تقاضا برای آیفون XR کمتر از حد انتظار بوده است

با توجه به این که میزان تقاضای آیفون XR از حد انتظار کمتر بوده است، عده‌ای از تحلیل‌گران اعتقاد دارند که فروش شرکت اپل در سه‌ماهه‌ی نخست 2019 افتی 20 درصدی را تجربه خواهد کرد.
۱۳۹۷/۹/۲۴

به گزارش تحلیل‌گر شرکت TF Securities، مینگ‌چی کو، میزان تقاضا برای آیفون XR کمتر از حد انتظار بوده است. او قبلاً پیش‌بینی کرده بود که فروش آیفون در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۹ حدود ۴۷ تا ۵۲ میلیون دستگاه خواهد بود، ولی حالا این پیش‌بینی را ۲۰ درصد کاهش داده و معتقد است که میزان فروش به ۳۸ تا ۴۲ میلیون دستگاه می‌رسد.

image

مینگ‌چی در این باره گفت: «به نظر ما پیش‌بینی فروش آیفون در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۹ حدود ۲۰ درصد کاهش یافته و به ۳۸ تا ۴۲ میلیون دستگاه می‌رسد. علت این‌که چرا پیش‌بینی قبلی مبنی بر فروش ۴۷ تا ۵۲ میلیون دستگاه را کاهش دادیم این است که اولا تقاضا برای آیفون XR کمتر از حد انتظار بوده؛ به همین خاطر پیش‌بینی فروش آیفون XR را هم از ۲۰ تا ۲۵ میلیون به ۱۵ تا ۲۰ میلیون دستگاه تقلیل می‌دهیم. ثانیا افزایش فروش مدل‌های قدیمی آیفون نمی‌تواند به خاطر فصلی که در آن قرار داریم افت سفارشات آیفون XR و XS را جبران کند.»

در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۸، اپل ۵۲.۲ میلیون آیفون فروخت، اما حالا پیش‌بینی آقای کو رقم خیلی کمتری را نشان می‌دهد.

او پیش‌بینی می‌کند که اپل امسال حدود ۲۰۵ تا ۲۱۰ میلیون آیفون می‌فروشد. البته انتظار می‌رود که این رقم نیز در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده و به عدد ۱۸۸ تا ۱۹۴ میلیون برسد. با این وجود میانگین بالای قیمت فروش اپل به این شرکت کمک می‌کند تا این کاهش تقاضا را به نحوی جبران کند.

کو در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت: «باور داریم که میانگین قیمت فروش آیفون حداقل تا سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ به شکل پیوسته رشد پیدا کند، و از این طریق افت میزان تقاضا را جبران نماید. با این حال، خیلی از تامین‌کنندگان به خاطر همین افت تقاضا با مشکل مواجه می‌شوند. البته برخی از تامین‌کنندگان خاص، به لطف افزایش قیمت قطعات یا دریافت سفارشات جدید، همچنان امکان رشد دارند، اما وضعیت آن‌ها تا سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۹ واضح نخواهد بود چون قیمت قطعات و تخصیص سفارشاتِ مربوط به نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ برای آیفون‌های جدید هنوز تایید نشده است.»

اپل برای تقویت فروش خود در فصل تعطیلات از تکنیک‌های بازاریابی نامشخصی استفاده کرده ولی هنوز معلوم نیست که این تکنیک‌ها اثر مثبتی دارند یا نه.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۷/۹/۲۴
افزایش آگاهی مردم = کاهش فروش اپل

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۹/۲۴
یه بار میگید رکورد شکست؛
یه بار میگید باتری داره باقلوا?
حالا هم که میگید تقاضاها فروکش کرده،
خبرها اَصَن ضد و نقیضه تکلیف‌مان را روشن کنید?