خانهاخبار
پرچمدار P30 Pro هوآوی به پنل نمایش خمیده AMOLED مجهز می‌شود

پرچمدار P30 Pro هوآوی به پنل نمایش خمیده AMOLED مجهز می‌شود

پرچمداران خانواده P30 هوآوی اولین پرچمداران این غول تکنولوژی در سال 2019 هستند که در نیمه اول به بازار راه می‌یابند. تازه‌ترین گزارش درباره این گوشی‌ها حاکی از آن است که P30 Pro این خانواده احتمالا با پنل نمایش خمیده AMOLED توسعه می‌یابد.
۱۳۹۷/۹/۲۴

هوآوی گوشی Mate RS خود را در اوایل سال جاری میلادی به عنوان اولین گوشی هوشمندش با پنل نمایش AMOLED روانه بازار کرد. از طرفی Mate 20 که چندی پیش رونمایی شد را باید آغاز عصر تازه این کمپانی چینی در رایج شدن استفاده از پنل نمایش AMOLED در اغلب گوشی‌های هوشمندش دانست. بر اساس ادعای برخی از منابع آگاه به نظر می‌رسد که قصد هوآوی برای استفاده از این پنل سطح بالا در نسل‌های بعدی گوشی‌هایش ادامه داشته باشد.

گفته می‌شود نسل آینده پرچمداران هوآوی سال آینده به نام P30 به دنبال Mate 20 Pro اخیر به پنل نمایش AMOLED خمیده مجهز خواهد شد. در حال حاضر کمپانی‌های ال جی و BOE تامین کنندگان اصلی این قطعه برای هوآوی هستند و پیش بینی می‌شود که پنل‌های AMOLED سال آینده هم توسط این دو تولید و تامین شود. از طرفی این گوشی قرار نیست مانند Nova 4 که احتمالا به زودی معرفی می‌شود، با بریدگی سوراخ مانند حاشیه در پنل نمایش توسعه یابد. بریدگی حاشیه در Huawei P30 احتمالا همچنان مانند ناچ رایچ به نظر خواهد رسید.

image

در حال حاضر سامسونگ تنها تولید کننده‌ای به شمار می‌رود که قادر است پنل نمایش OLED با بریدگی سوراخ مانند بسازد. این غول تکنولوژی کره‌ای همچنان که انتظار می‌رود، قصد دارد همه این پنل‌های نمایش را با چنین طراحی بریدگی برای گوشی‌های هوشمند آینده خود نگه دارد. بدین ترتیب کمپانی‌هایی نظیر هوآوی در این شرایط تنها دو راه دارند. اولی اینکه همان روند طراحی ناچ رایج و قدیمی‌تر را در پی بگیرند و دوم آنکه پنل نمایش سطح پایین‌تر LCD را انتخاب کنند.

اگر سری P30 سال آینده به P20 یا Mate 20 امسال شباهتی داشته باشد، بدین ترتیب P30 استاندارد به پنل نمایش LCD مجهز می‌شود. باتوجه به این پیش بینی اگر P30 Pro سطح بالا با بریدگی حاشیه ناچ توسعه یابد، P30 استاندارد احتمالا با بریدگی حاشیه سوراخ مانند روانه بازار خواهد شد. این نوع طراحی خلاقانه می‌تواند مزیت مهمی در P30 و P30 Pro باشد تا این خانواده سطح بالا همچنین بتواند با پرچمداران Galaxy S10 سامسونگ که در نیمه اول 2019 روانه بازار می‌شوند، رقابت کنند.


 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

AliReza_S7

۱۳۹۷/۹/۲۵
پس دوباره میخوان از همین صفحه نمایش استفاده کنن...من دوست داشتم همچین کاری نکنن...به هر حال امیدوارم بهتر از میت 20 پرو باشه...

K

۱۳۹۷/۹/۲۴
یه سامسونگ هم جلو و پشت گوشی بزنه دیگه هیچ فرقی نمیمونه?