خانهاخبار
سامسونگ در حال توسعه گوشی بلاک‌چین اختصاصی خود است

سامسونگ در حال توسعه گوشی بلاک‌چین اختصاصی خود است

فناوری بلاک‌چین به سرعت در حال گسترش است و در بسیاری از حوزه‌های مربوط به تکنولوژی‌‌های کامپیوتری رویت می‌شود. اکنون اطلاعاتی منتشر شده که از احتمال تولید یک گوشی مبتنی بر بلاک‌چین توسط سامسونگ خبر می‌دهد.
۱۳۹۷/۹/۲۱

به نظر می‌رسد در کنار شرکت HTC و Sirin Lab قرار است نام کمپانی دیگری به عنوان سازنده گوشی‌ هوشمند مبتنی بر بلاک‌چین درج شود. سامسونگ که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌ هوشمند شناخته می‌شود، تصمیم گرفته است تا به این حوزه ورود پیدا کند.

در اوایل هفته جاری، Galaxy Clib گزارشی را منتشر کرد که در آن گفته شده سامسونگ سه نام تجاری اروپایی را برای گوشی‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین درخواست داده است. سه نام‌ تجاری که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده شامل نام‌هایی همچون Blockchain key store، Blockchain Key box و Blockchain Core می‌شود.

هر چند در این نام‌ها خلاقیت چندانی به کار نگرفته شده است، با این حال آن‌ها اشاره  مستقیمی به شکلی از ذخیره کلید‌ها به صورت خصوصی و عمومی دارند. حتی این امکان وجود دارد که سامسونگ در حال ساخت یک کیف پول سخت افزاری است تا در درون دستگاه‌های آینده قرار بگیرد.

در واقع اسناد به دست آمده، نشان می‌دهند که این نام‌های تجاری قرار است در گوشی‌‌های هوشمند، برنامه‌های کاربردی برای دستگاه‌های موبایل، پلتفرم‌های نرم‌افزاری کامپیوترها و نرم‌افزارهای کاربردی به کار گرفته شوند.

البته با این حال، این نام‌های تجاری تنها در حد درخواست هستند و تاکنون هیچ پتنتی از آن‌ها منتشر نشده است و در درون اسناد مربوط به درخواست‌ها جزئیات چندانی وجود ندارد. بنابراین باید تا زمان معرفی رسمی این نام‌های تجاری و دستگاه‌های مربوط به آن‌ها منتظر بمانیم.

به نظر می‌رسد که سامسونگ به خوبی از نیاز افراد به ذخیره امن کلید‌های ارزهای رمزنگاری شده و بلاک چین آگاه است. سامسونگ در اوایل سال جاری عنوان کرد که گوشی‌های هوشمندش در زمینه ذخیره‌سازی ارزهای رمزنگاری‌ شده از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. با این حال،  نظر برخی از متخصصان در این صنعت مغایر ادعای سامسونگ است اما به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا از نهایت قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند فعلی‌اش استفاده کند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)