خانهاخبار
گلکسی S10 تبدیل به آخرین پرچمدار سامسونگ مجهز به جک 3.5 میلی‌متری هدفون می‌شود؟

گلکسی S10 تبدیل به آخرین پرچمدار سامسونگ مجهز به جک 3.5 میلی‌متری هدفون می‌شود؟

سال آینده با پرچمدار جدید سامسونگ ملاقات می‌کنیم. این احتمال وجود دارد که گلکسی S10 آخرین پرچمدار این کمپانی کره‌ای با جک 3.5 میلی‌متری هدفون باشد.
۱۳۹۷/۹/۲۱

در حال حاضر شرکت‌های کمی محصولات خود را مجهز به جک 3.5 میلی‌متری هدفون روانه بازار می‌کنند. ال‌جی گوشی‌های تولیدی خود را با ویژگی‌های فراوانی برای علاقه‌مندان به صنعت موسیقی وارد بازار می‌کند و در همین راستا در آن‌ها از جک 3.5 میلی‌متری هدفون استفاده می‌کند. رقیب هموطن این کمپانی، سامسونگ نیز تا به امروز تمام پرچمداران خود را با این پورت در اختیار خریداران قرار داده است. سامسونگ بیشترین گوشی‌های هوشمند را در جهان به فروش می‌رساند، بنابراین بسیاری از کاربران دارای محصولاتی مجهز به این پورت هستند؛ با این حال آیا امکان تغییر در استراتژی این کمپانی کره‌ای وجود دارد؟

بسیاری از شرکت‌های فعال در صنعت گوشی‌های هوشمند مانند وان‌پلاس، شیائومی، اچ‌تی‌سی، سونی و گوگل پرچمداران خود را بدون جک 3.5 میلی‌متری صدا در اختیار خریداران قرار می‌دهند. این موضوع نشان می‌دهد که این روند در بازار ادامه دارد و در آینده نیز اکثر گوشی‌های هوشمند فاقد این پورت می‌شوند. در این میان سامسونگ یکی از تاثیرگذارترین شرکت‌ها در حوزه فناوری بوده که همچنان گوشی‌های پرچمدار خود را به جک 3.5 میلی‌متری هدفون مجهز می‌کند؛ با این حال این برند کره‌ای از دستگاهی فاقد این پورت رونمایی کرده است. گلکسی A8s اولین محصول این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود که جک 3.5 میلی‌متری هدفون ندارد. این دستگاه اولین گوشی هوشمند سامسونگ بوده که از حفره درون صفحه نمایش برای قرارگیری دوربین سلفی بهره می‌برد.

سامسونگ به دنبال افزایش کارایی گوشی‌های میان رده تولیدی خود است و در همین راستا ویژگی‌های جدید و جذابی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرد. این کمپانی کره‌ای در گذشته نه چندان دور از گوشی گلکسی A9 2018 رونمایی کرد. این محصول اولین اسمارت فون جهان مجهز به دوربین اصلی چهارگانه محسوب می‌شود. با توجه به اعمال این تغییرات در گوشی‌های میان رده سامسونگ، این سوال در ذهن افراد نقش می‌بندد که این کمپانی کره‌ای چه زمانی پرچمداران سری گلکسی S و گلکسی نوت را مجهز به این ویژگی‌ها روانه بازار می‌کند، البته مهم‌ترین تغییر در این محصولات مربوط به حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون است.

در صورتی که قصد خرید یکی از پرچمداران سری گلکسی اس 10 سامسونگ را داشته باشید، حضور جک 3.5 هدفون در این محصولات برای شما خوشحال‌کننده خواهد بود. بر اساس گزارشی که توسط بلومبرگ در ماه اکتبر سال جاری میلادی در اینترنت منتشر شده بود، سامسونگ در حال تولید چندین نمونه اولیه از گوشی گلکسی S10 بدون جک 3.5 میلی‌متری هدفون است؛ با این حال اکثر شایعات ادعایی برخلاف گزارش بلومبرگ را مطرح کرده‌اند. در این میان می‌توان به رندرهای منتشر شده گلکسی اس 10 از سوی 91Mobiles و OnLeaks اشاره کرد. در این رندر شاهد حضور دوربین اصلی چهارگانه مشابه با گلکسی A9 هستیم، البته جک 3.5 میلی‌متری هدفون از این دستگاه حذف نشده است.

image

علاوه بر این رندرها، شرکت‌های چینی نیز تصاویر قاب‌های مربوط به گوشی‌های سری گلکسی S10 سامسونگ را نیز در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند که اکثر آن‌ها خبر از حضور جک 3.5 میلی‌متری هدفون در پرچمداران آینده سامسونگ می‌دادند. در حالی که هنوز تصاویر واضح و کاملی از گلکسی S10 در اینترنت منتشر نشده، تقریبا با اطمینان می‌توان حضور جک 3.5 میلی‌متری هدفون در پرچمدار آینده سامسونگ را تایید کرد. با این وجود سامسونگ نیز در آینده به جمع شرکت‌های دیگر می‌پیوندد و محصولات خود را بدون جک 3.5 میلی‌متری روانه بازار می‌کند.

بر اساس گزارشی که چند ماه پیش از سوی ET News در فضای مجازی منتشر شد، سامسونگ به دنبال حذف این پورت از پرچمداران خود است. در این گزارش به این موضوع اشاره شده بود که پرچمداران سامسونگ پس از پاییز 2019 فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون هستند، بنابراین می‌توان انتطار داشت که این پورت از گلکسی نوت 10 حذف شود. سامسونگ می‌تواند با عرضه نسل بعدی پرچمداران خود، گلکسی S11 این پورت را حذف کند. حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون تبدیل به یک ترند در بازار شده است و با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد سامسونگ نیز چاره‌ای جز پیروی از آن ندارد.

image

اپل چند سال پیش تصمیم گرفت جک 3.5 میلی‌متری هدفون را از گوشی آیفون 7 حذف کند. پس از این موضوع کیفیت، تعداد و همچنین قیمت هدفون‌های بی‌سیم تغییرات زیادی را تجربه کرد. حذف این پورت از دستگاه‌های موجود روندی سخت و پیچیده محسوب می‌شود، بنابراین باید شرکت‌ها طراحی جدیدی را برای محصولات خود در نظر بگیرند.

در این میان سامسونگ یکی از شرکت‌هایی محسوب می‌شود که با این موضوع مشکلی ندارد. در رابطه با فواید حذف این پورت برای مشتریان نمی‌توان اظهار نظر دقیقی کرد. در حالی که برخی شرکت‌ها به افزایش ظرفیت باتری اشاره می‌کنند، حذف این پورت باعث افزایش فروش محصولات جانبی مانند هدفون بی‌سیم اپل ایرپاد می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها و شایعات، سامسونگ در کنگره جهانی موبایل 2019 از گوشی‌های سری گلکسی S10 رونمایی می‌کند. حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون از این محصولات باعث شگفتی بسیاری از تحلیلگران خواهد شد. انتظار می‌رود گلکسی اس 11 تبدیل به اولین پرچمدار سامسونگ فاقد این پورت شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

M

۱۳۹۷/۹/۲۱
سلام،گزارش برای جالب نبود ،یا حداقل درست به مردم نگفتین دلیل چیه.از یک طرف جی اس ام از زمان گلکسی s2 گوشی نیامده چند مدل گوشی ناشناخته و ...نشون میداد .میگن این شکلی همیشه از گفته های کسایی که فقط جی اس ام میشناختشون. تا نقض گزارش قبلی ،الان میگم چرا نقض،همکار‌شما گزارش کرد که گوشی بدون حاشیه هست خب،اگه گوشی بدون حاشیه و باریک باشه پس عقل آدم میگه که فیش هنزفیری میرسه زیر ال سی دی و امکان نداره همچین چیزی یا دیگه باطری باید از پشت گوشی در اورد‌ چون ضخامت گوشی برای جای جک کافی نیست کافی یک بار ایپد بدون جک بگیرید دستتون و با یک فیش خدتون نگاه کنید که فیش از ال سی دی میزنه بالا.پس امکانش وجود نداره و این یه نقض نیست.ادم عاقلم میدونه و انتظار جک ۳.۵ میلی متری نمی کشه.وقتی گوشی بدون حاشیه توقع داریم دیگه توقع جکم روش یک قیر عقلانیه

پدرام

۱۳۹۷/۹/۲۱
هر آدم عاقلی متوجه میشه که افزایش ظرفیت باتری و موتور تپتیک و... بهانه است و اپل به این دلایل جک هدفون رو حذف کرد که :
1. در هزینه ساخت گوشی صرفه جویی بشه.
2.هدست های بی سیم گران قیمت خود(ایرپاد) رو راحت تر به مردم غالب کنه.
3.با فروش تبدیل و دانگل های مختلف که استفاده از جک هدفون و پورت لایتنینگ رو هم زمان ممکن میکند یا فروش جداگانه تبدیل لایتنینگ به جک هدفون(که از جعبه آیفون های امسال حذف شده) اقدام به درآمدزایی و افزایش سود کند. همه میدانند که یک هدفون یا هدست حرفه‌ای از نوع کلاسیک همچنان کیفیت صدای بسیار بالاتری از نمونه های بی‌سیم بلوتوثی و حتی ایرپاد دارد. علاوه بر این استفاده از هدست های بلوتوث مصرف باتری بسیار بیشتری نسبت به نمونه های سیمی داره و اگر از هدست سیمی در گوشی های فاقد جک هدفون استفاده کنید امکان استفاده از شارژر و قابلیت otg رو از دست میدین. امیدوارم شرکت های موبایل بیشتر از این به خاطر راحتی خودشون، اقدام به حذف امکانات نکنند.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۹/۲۱
هرچی از خدا آمد خوش‌آمد