خانهاخبار
نسخه‌ 5.0 تلگرام با طراحی و قابلیت‌های جدید منتشر شد

نسخه‌ 5.0 تلگرام با طراحی و قابلیت‌های جدید منتشر شد

تلگرام با انتشار آپدیتی جدید نسخه‌ی پنجم پیام‌رسان محبوب خود را منتشر کرد. این نسخه بهینه‌سازی‌های کوچک و بزرگ زیادی دارد و از قابلیت‌های جدیدی مثل امکان زوم کردن بر روی ویدیوها رونمایی می‌کند.
۱۳۹۷/۹/۲۰
image

اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، با جذب بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در چهار سال، به تازگی آپدیت جدیدی منتشر کرده که برای هر دو پلتفرم این سرویس در اندروید و iOS ویژگی‌های جدیدی به ارمغان آورده است. اگر کاربر اپل هستید، باید به اطلاعتان برسانیم که توسعه‌دهندگان حدود ۴۰۰ بهینه‌سازی کوچک را در این برنامه اعمال کرده‌اند.

در طرف دیگر، کاربران اندروید ظاهر جدیدی دریافت می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد خیلی راحت‌تر و مستقیما از داخل پروفایل کاربران، گروه‌ها و کانال‌ها به فایل‌های رسانه‌ای آن‌ها دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، بخش Shared Media حالا از پیش‌نمایش باکیفیت فایل‌ها، افزایش سرعت بارگذاری، ارائه‌ی اطلاعات بیشتر درباره‌ی لینک‌ها و ظاهری کارآمدتر پشتیبانی می‌کند.

image

بخش تنظیمات هم دستخوش تغییراتی بوده و حالا سرراست‌تر از قبل شده است. در این نسخه گزینه‌ای برای شمارنده‌ی نشانگر (Badge Counter) به بخش Settings > Notification and Sounds اضافه شده است.

بهینه‌سازی جذاب بعدی برای بخش انتخاب‌گر تصویر پروفایل است که به کاربران اجازه می‌دهد تصویری مناسب را برای پروفایل خود انتخاب کنند.

تلگرام به لطف فن‌آوری Instant View به کاربران خود اجازه می‌دهد صفحات وب را در کسری از ثانیه مشاهده کنند. جدیدترین آپدیت این فن‌آوری پشتیبانی از زبان‌های راست‌چین، بلوک مقالات مرتبط، لینک تصاویر، جداول، اسکرول افقی و بسیاری قابلیت‌های دیگر را فراهم کرده است. بدین ترتیب کاربران تلگرام می‌توانند هنگام خواندن مقالات پیچیده و طولانی تجربه‌ی بهتری داشته باشند.

نهایتا تلگرام ۵.۰ به کاربران اندروید اجازه می‌دهد در هنگام پخش ویدیو روی آن زوم کنند، و در صورتی که مشغول مشاهده‌ی تصاویر به صورت تمام صفحه هستند، با سوایپ به چپ و راست بین عکس‌ها جابجا شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

H

۱۳۹۷/۹/۲۲
Shared media ش کجا رفته تو آندروید؟ حذف شده؟ یا من پیدا نمی‌کنم؟

محسن

۱۳۹۷/۹/۲۲
من نسخه اصلی تلگرام استفاده میکنم والا غیر برسد به دست اونایی که مخالف تلگرام هستن

علیرضا

۱۳۹۷/۹/۲۱
با تلگرام
تا همیشه
بی تلگرام
هیچ وقت نمیشه

محمد

۱۳۹۷/۹/۲۰
.Telegram for EVER