خانهاخبار
مایکروسافت: امکان استفاده از اکستنشن‌های کروم در مرورگر اج فراهم می‌شود

مایکروسافت: امکان استفاده از اکستنشن‌های کروم در مرورگر اج فراهم می‌شود

مسئولان مایکروسافت در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کردند که هنگام عرضه مرورگر Edge برای کرومیوم، امکان بهره‌گیری از اکستنشن‌های Google Chrome نیز فراهم می‌شود.
۱۳۹۷/۹/۲۰

چندی پیش به اطلاع شما رساندیم که مایکروسافت قصد دارد تا مرورگر اج را برای پلتفرم کرومیوم عرضه کند. امروز در رسانه‌های خبری شاهد آن هستیم که ردموندی‌ها می‌خواهند تا امکان استفاده از اکستنشن‌های گوگل کروم را برای مرورگر اج نسخه کرومیوم فراهم کنند و به این ترتیب کاربران قادر باشند تا بدون هیچ مشکلی، از Extention‌های گوگل کروم بهره گیرند.

اکستنشن‌ها در واقع افزونه‌هایی هستند که به صورت جداگانه روی مرورگرها نصب شده و امکانات جدیدی را به آن اضافه می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به جلوگیری از نمایش تبلیغات، مدیریت رمزهای عبور و مواردی از این قبیل اشاره کرد. بد نیست بدانید که مرورگر Edge در حال حاضر از اکشتنشن‌های اختصاصی بهره‌مند است، اما متأسفانه تعداد این موارد آنچنان که باید و شاید زیاد نیست و همین موضوع باعث شده تا مسئولان مایکروسافت دست به کار شده و قابلیت بهره‌گیری از اکستنشن‌های گوگل کروم را به مرورگر اج اضافه کنند.

هنگام عرضه اکستنشن‌های یاد شده برای نسخه کرومیوم Microsoft Edge، یکی از خلأهای این مرورگر که باعث عقب افتادن آن نسبت به گوگل کروم می‌شد، پر شده و بازار رقابت میان آنها همچنان داغ باقی می‌ماند.

image

همان طور که می‌دانید، مرورگر گوگل کروم از شهرت بسیار زیادی برخوردار است و همین موضوع باعث شده تا دولوپرها، دست به ساخت اکستنشن‌های مختلف برای آن بزنند و به این ترتیب، کاربران مرورگرهای دیگر به سمت آن نقل مکان می‌کنند.

اضافه شدن قابلیت استفاده از اکستنشن‌های گوگل کروم به نسخه آینده Microsoft Edge باعث می‌شود تا کاربران همچنان روی اج به عنوان مرورگر پیش فرض حساب باز کرده و از طرف دیگر، شاید سبب شود تا کاربران گوگل کروم نیز به سمت نسخه جدید Edge مهاجرت کنند، چرا که این مرورگر به صورت پیش فرض روی ویندوز 10 نصب شده و نیازی به نرم‌افزارهای جدید در این حوزه حس نمی‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)