خانهاخبار
طراحی آیفون‌های سال 2019 با تغییر روبرو نخواهد شد

طراحی آیفون‌های سال 2019 با تغییر روبرو نخواهد شد

اگر در ذهن خود به دنبال تغییر طراحی آیفون‌های سال 2019 هستید، باید بگوییم که این فکر را از ذهن خود دور کنید. چرا که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
۱۳۹۷/۹/۱۹

اپل در کنفرانس خرداد ماه خود از محصولات جدید خود با نام‌های آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR پرده‌برداری کرد که سبک طراحی آنها با آيفون X هیچ تفاوتی نداشت. بر اساس پیش‌بینی Anne Lee، یکی از تحلیل‌گران دنیای تکنولوژی، ظاهرا این روند برای آیفون‌های سال 2019 نیز ادامه خواهد داشت و شاهد هیچ گونه تغییری در طراحی آنها نخواهیم بود. به این ترتیب محصولات سال آینده اپل نیز از همان زبانی طراحی آيفون 10 بهره می‌برند.

کوپرتینویی‌ها معمولا هر دو سال یک بار، طراحی آيفون‌های خود را تغییر می‌دادند، اما ظاهرا سال 2019 این چرخه با تغییر مواجه می‌شود و به جای تغییر در زبان طراحی، شاهد اضافه شدن قابلیت‌های بیشتر دز زمینه تکنولوژی AR (واقعیت مجازی) خواهیم بود.

Lee در بیانات خود چنین گفت:

ما بر این باور هستیم که زبان طراحی آیفون‌های سال 2019 (از لحاظ ابعاد و سایز نمایشگر) با محصولاتی که هم اکنون در بازار موجود هستند، برابری می‌کند و شاهد هیچ گونه تغییری نخواهیم بود. در ازای ثابت ماندن نوع طراحی، شاهد اضافه شدن قابلیت‌های واقعیت مجازی بیشتری هستیم.

همان طور که می‌دانید، فروش آیفون‌های اپل تا حدودی پایین آمده و عوض شدن زبان طراحی، می‌تواند این روند را با بهبود قابل توجهی روبرو کند. خانم Anne Lee در پیش‌بینی‌های خود به این موضوع اشاره کرد که فروش آيفون در سال 2019 با کاهش 9 میلیونی روبرو خواهد شد و در سال 2020 نیز آمار فروش این دستگاه با کاهش 4 تا 5 میلیونی، به 200 میلیون دستگاه می‌رسد.

به نظر می‌رسد که مهندسان اپل، قصد دارند تا طراحی آیفون‌ها را در سال 2020 و همزمان با اضافه شدن قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G، با تغییر روبرو کنند.

image

Lee در ادامه سخنان خود گفت:

به نظر من سال 2019، آخرین سالی است که شاهد زبان طراحی آيفون X هستیم و اپل نیز در سال 2020، طراحی گوشی‌های خود را برای اضافه شدن قابلیت اتصال به نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی، تغییر می‌دهد. در کنار آن نیز شاهد اضافه شدن قابلیت‌های متنوع واقعیت مجازی به محصولات آینده اپل خواهیم بود.

البته هنوز خیلی زود است که در مورد طراحی آیفون‌های سال 2019 صحبت کنیم، اما از آنجا که اپل روند طراحی محصولات خود را ظرف چند سال اخیر با تغییر مواجه کرده، لذا هیچ چیزی از کوپرتینویی‌ها بعید نیست. آیفون XS، آيفون XS Max و آيفون XR نتوانستند آنچنان که باید و شاید طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کنند و همین موضوع می‌توانید زنگ خطری برای کمپانی اپل به حساب آید. پس باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه تدابیری برای بازگشت به عرصه رقابت از سوی مقامات این شرکت اتخاذ می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

خلیل

۱۳۹۷/۹/۲۳
دقیقا برعکس

meytea

۱۳۹۷/۹/۱۹
دوست عزیز طراحی سامسونگ و اپل که از همون اول تفاوت بسیار زیادی داست!!!
اپل از ناتچ استفاده میکنه ولی سامسونگ هنوزم به همون حاشیه بالای نمایشگر اعتقاد داره!
از نظر طراحی پشت هم که اپل اولین بار دوربیناشو عمودی قرار داد در صورتی که همون سال سامسونگ از دوربینای تکی و افقی استفاده کرد!

سیاوش

۱۳۹۷/۹/۱۹
تغییر در طراحی آیفون بستگی به تصمیم اپل نداره بستگی به سامسونگ داره که اگر سامسونگ تغییری ایجاد کنه دقیقا اپل همونو کپی پیست میکنه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۹/۱۹
به بن‌بست رسیدن?
آخه دیگه طراحیِ دیگه‌ای هم وجود نداره، از جلو همه شدن نمایشگرخالص. از پشت مگر فقط با دوربین‌ها وَر برن، کاری که نوکیا کرده، برداشته مثل چی‌توزِ حلقه‌ای چینش‌حلقه‌ای ایجاد کرده