خانهاخبار
با خودروهای 12 سیلندر کروک موجود در بازارهای جهانی آشنا شوید

با خودروهای 12 سیلندر کروک موجود در بازارهای جهانی آشنا شوید

در بازارهای جهانی تعدادی خودروی کانورتیبل مجهز به موتور 12 سیلندر به فروش می‌رسند که در این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۹/۱۹

خودروهای کانورتیبل دارای موتور 12 سیلندر بسیار منحصر به‌فرد هستند. در حال حاضر محصولات کمی با این ویژگی در بازار به فروش می‌رسند. این خودروها با قیمتی بیش از 100 هزار دلار به فروش می‌رسند و معمولا به صورت سفارشی تولید می‌شوند. شرکت‌های تولیدکننده خودرو در بازارهای جهانی در حال کاهش استفاده از موتور 12 سیلندر در محصولات خود هستند. این کمپانی‌ها برای خودروهای تولیدی خود به‌جای موتورهای 12 سیلندر، از موتورهای 8 سیلندر مجهز به توربوشارژر استفاده می‌کنند. توربوشارژر علاوه بر کاهش مصرف سوخت، قدرت تولیدی موتور را نیز افزایش می‌دهد.

در ادامه این مطلب لیستی از خودروهای کروک دارای موتورهای 12 سیلندر را مشاهده می‌کنید. متاسفانه در این لیست خودروهای کمی وجود دارند چرا که شرکت‌ها از محصولات 12 سیلندر کمی رونمایی می‌کنند. برای مثال بی‌ام‌و سری 8 کانورتیبل فاقد موتور 12 سیلندر است. شایعاتی در رابطه با نمونه کر‌وک فراری 812 سوپرفست در اینترنت وجود دارد که البته تا به امروز فراری در رابطه با این شایعات از خود واکنشی نشان نداده است. با توجه به این موضوع، انتظار نمی‌رود با نمونه کروک خودروی فراری ملاقات کنیم. در ادامه برای آشنایی با خودروهای کانورتیبل مجهز به موتورهای 12 سیلندر با ما همراه باشید.

استون مارتین ونکوئیش S ولانته

image

در صورتی که خواهان خریداری یکی از خودروهای استون مارتین ونکوئیش S ولانته باشید، باید هرچه سریع‌تر اقدام کنید چرا که حتی ممکن است فردا نیز دیر باشد. به زودی تولید این خودروی 12 سیلندر متوقف می‌شود. علت توقف تولید این خودرو، ورود استون مارتین DBS سوپرلگرا به بازار است. امیدواریم نمونه ولانته آن نیز در اختیار خریداران قرار بگیرد، البته تا به امروز شرکت استون مارتین اشاره‌ای به این نمونه نکرده است. خودروی استون مارتین ونکوئیش S ولانته به یک ویژگی مجهز شده که خودروی جایگزینش، فاقد آن است. این خودرو به موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی با حجم 6.0 لیتر مجهز شده است. نسل جدید این خودرو دارای موتور 12 سیلندر با حجم 5.2 لیتر مجهز به توربوشارژر دوقلو است. برای خرید این خودرو باید حداقل 312 هزار دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشید.

لامبورگینی اونتادور S رودستر

image

تا معرفی جایگزین این خودرو، چندین سال فاصله داریم و به همین علت برای خرید آن، نیازی به عجله نیست. این خودرو دارای طراحی جذابی بوده و از مشخصات فنی بی‌نظیری بهره می‌برد. لامبورگینی برای این خودرو یک موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی با حجم 6.5 لیتر در نظر گرفته که قادر به تولید 740 اسب بخار قدرت و 687 نیوتون متر گشتاور است. قدرت تولیدی موتور توسط یک گیربکس 7 سرعته خودکار به چرخ‌های این محصول ایتالیایی منتقل می‌شود. سرعت این خودروی مجهز به سیستم چهار چرخ محرک در مدت زمان 3.0 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. لامبورگینی حداکثر سرعت این خودرو را برابر با 350 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است. این احتمال وجود دارد که لامبورگینی در آینده نمونه کروک خودروی اونتادور SVJ را نیز روانه بازار کند.

مرسدس - ای‌ام‌جی S65 کابریولت

image

راه‌های زیادی برای خرج کردن 250 هزار دلار پول وجود دارد که شاید یکی از بهترین آن‌ها، خرید مرسدس - ای‌ام‌جی S65 کابریولت برای حس عملکرد بالا و لوکس بودن باشد. موتور 12 سیلندر مورد استفاده در این خودرو از توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد و به همین علت یک شاهکار مهندسی محسوب می‌شود. این موتور قدرتی برابر با 630 اسب بخار و گشتاوری برابر با 1000 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. کیفیت ساخت این خودرو بسیار بالا بوده و شرکت مرسدس بنز برای طراحی این خودرو به جزئیات زیادی توجه کرده است. مرسدس - ای‌ام‌جی S65 علاوه بر نمونه کروک، در نسخه کوپه نیز به فروش می‌رسد.

پاگانی هوایرا رودستر

image

زمانی که شرکت پاگانی تصمیم به تولید هوایرا گرفت، شرکت مرسدس - ای‌ام‌جی به عنوان تامین کننده موتور مورد استفاده در این خودرو، آن را به استفاده از موتور 8 سیلندر تشویق کرد؛ با این حال پاگانی برای هوایرا یک موتور 12 سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو در نظر گرفت. این موتور با حجم 6.0 لیتر قادر به تولید 764 اسب بخار قدرت و 1003 نیوتون متر گشتاور است که در پاگانی هوایرا رودستر مورد استفاده قرار گرفته است. این خودرو در مقایسه با نمونه کوپه دارای تغییراتی در طراحی خود است. پاگانی هوایرا رودستر را باید اولین خودرویی در این صنعت دانست که در مقایسه با نمونه کوپه خود وزن کمتری دارد. تنها 100 نمونه از این خودرو به تولید می‌رسد که البته تمامی آن‌ها با قیمت 2.4 میلیون دلار به فروش رسیده‌اند.

مرسدس - ای‌ام‌جی SL65

image

مرسدس - ای‌ام‌جی SL65 یکی از جدیدترین خودروهای فوق لوکس این برند آلمانی محسوب می‌شود که اگر چه به زیبایی مرسدس - ای‌ام‌جی GT S رودستر نیست، ولی از موتور 12 سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو مورد استفاده در خودروی مرسدس - ای‌ام‌جی S65 کابریولت بهره می‌برد. این موتور قادر به تولید 621 اسب بخار قدرت است که در مقایسه با برادر خود، 9 اسب بخار کمتر است. خودروی SL65 در سال 2017 فیس لیفت شد، بنابراین تا چند سال آینده شاهد حضور آن در بازارهای جهانی خواهیم بود. برای خرید این خودروی جذاب باید حداقل 222 هزار دلار به شرکت مرسدس بنز هزینه پرداخت کنید.

رولز رویس Dawn

image

برای آخرین محصول به سراغ یکی از لوکس‌ترین خودروهای کانورتیبل مجهز به موتور 12 سیلندر می‌رویم. رولز رویس داون یک خودروی کروک 4 سرنشینه بوده که دست ساز است. قدرت تولیدی این محصول انگلیسی را یک موتور 12 سیلندر با حجم 6.6 لیتر و توربوشارژر تامین می‌کند. این موتور قدرتی برابر با 563 اسب بخار و گشتاوری برابر با 820 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. سرعت این خودرو در مدت 4.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدت زمان موردنیاز برای باز و بسته کردن سقف این خودروی لوکس برابر با 20 ثانیه است. برای خرید این خودرو باید حداقل 350 هزار دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)