خانهاخبار
این «کیلید» همه قفل‌ها را باز می‌کند

این «کیلید» همه قفل‌ها را باز می‌کند

خرید و اجاره خانه یکی از مهمترین و بزرگترین تصمیمات اقتصادی هر فردی محسوب می‌شود که همین اهمیت فرآیند یافتن ملک را به خصوص در شهرهای بزرگ دشوارتر می‌کند.
۱۳۹۷/۹/۲۰

فناوری‌های نوین، امروزه به کلید حل بسیاری از مشکلات بشر تبدیل شده‌اند و توانسته‌اند تقریبا بسیاری از کارهایی را که ما سالها به صورت سنتی انجام می‌دادیم را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر انجام دهیم. تا همین اواخر بسیاری از ما برای خرید مایحتاج روزانه زندگی می‌بایست به چندین و چند مغازه و فروشگاه سر می‌زدیم اما امروز با تغییر سبک زندگی و رونق گرفتن one-stop-shop ها، هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین، تقریبا همه نیازهای روزمره ما از یک فروشنده تامین می‌شود. اما سوال اینجاست که آیا این اتفاق در سایر بازارها مانند بازار مسکن هم افتاده یا خیر؟

از آنجا که خرید و اجاره خانه یکی از مهمترین و بزرگترین دغدغه‌ها و تصمیمات اقتصادی هر فردی محسوب می‌شود، خانه‌دار شدن به یک فرآیند سخت و حساس تبدیل شده و افراد برای آن وسواس زیادی به خرج می‌دهند. این را همه افرادی که دستکم یکبار در شهری مثل تهران به دنبال خانه گشته‌اند و برای دیدن یک آپارتمان در تهران از این سوی شهر به آن سو رفته‌اند، تایید می‌کنند.

image

یک وبسایت برای همه نیازهای مسکن

ایده راه‌اندازی one-stop-shop مسکن چند سالی است که در دنیا پیاده شده اما در ایران حدود 5 سال است که پرتال‌های املاک به شکل جدی فعالیت خود را شروع کرده‌اند. تا پیش از ورود سامانه‌های آنلاین املاک، تمام آگهی‌های ملک را تنها می شد از صفحات نیازمندی‌های روزنامه یا مراجعه حضوری به آژانس‌های املاک پیدا می‌کرد.

این روش محدودیت‌های خاص خود را داشت. در روش سنتی، آژانس‌های املاک فقط مشتریان محلی را پوشش می‌دادند و تنها فایل‌های همان محله یا در خوشبینانه‌ترین محلات اطراف را در اختیار داشتند؛ از طرفی اطلاعات موجود در آگهی‌های نوشتاری و حتی مراجعه حضوری به املاک بسیار محدود بود در نتیجه افراد جویای ملک حتما باید به صورت حضوری به محل ملک مراجعه می‌کردند که این مساله هم بسیار زمان بر بود و هم اینکه ممکن بود وقتی به یک آژانس املاک سر می‌زدند، فایل متناسب و دلخواه آنها موجود نباشد.

پرتال‌ها و سامانه‌های هوشمند املاک مانند «کیلید»، دقیقا با اطلاع از همین نیازها راه‌اندازی شدند. سامانه هوشمند کیلید فایل‌های مشاوران املاک را در معرض دید طیف وسیع‌تری از مشتریان قرار می‌دهد. بدین ترتیب مشتریان آژانس‌های املاک دیگر به یک محله محدود نمی‌شوند بلکه افراد جویای ملک از هر نقطه از شهر یا کشور می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به سامانه کیلید فایل‌های مشاور املاک مورد نظر را مشاهده کنند. فیلترهای متنوع نظیر انتخاب شهر، محله، متراژ، سن بنا، امکانات، عکسف فیلم، تور مجازی و... به مشتریان کمک می‌کند تا با اطلاعات و شناخت بیشتری با مشاورین املاک تماس بگیرند. این کار هم از مراجعات غیر ضروری به آژانس‌های املاک کمک کرده و هم فرآیند جست‌وجوی ملک و انجام معاملات را هدفمندتر و موثرتر می‌کند.

همچنین، بهره‌گیری سامانه کیلید از ابزارهای هوشمندی نظیر نقشه حرارتی معاملات، جست‌وجوی ملک روی نقشه در یک محدوده مشخص، واقعیت افزوده (AR) و سیستم برآورد هوشمند قیمت ملک با استفاده از کد پستی 10 رقمی، نه تنها تمام نیازهای افراد جویای ملک را برطرف می‌کند بلکه افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری یا تبدیل به احسن ملک خود هستند نیز می‌توانند املاک مشابه و متناسب به بودجه خود و فرصت‌های ویژه سرمایه گذاری را نیز مشاهده کنند.

image

اطلاعات، کلید سرمایه‌گذاری هدفمند در بازار مسکن

حجم پول و سرمایه در گردش بازار مسکن اهمیت این کالا را هم به عنوان یک کالای مصرفی و هم به عنوان یک سرمایه به خوبی نشان می‌دهد. بنابراین، فرصت‌ها و تهدیدهای این بازار نیز بسیار بیشتر از بازارهای دیگر است. در نتیجه، اتخاذ یک «تصمیم درست» در بازار مسکن هم می تواند آینده‌ای سودآور و مطمئن‌تر را رقم بزند و هم ریسک‌های موجود در این بازار مهم و حساس را به حداقل برساند. کشف و استفاده از فرصتهای بازار مسکن، تنها با کمک داده‌ها و اطلاعات دقیق و صحیح امکانپذیر می شود. در صورت عدم دسترسی به این اطلاعات دقیق و به روز، سرمایه‌گذاران در حوزه مسکن باید همواره با تحلیل‌های مبتنی بر احساسات، برداشت و درک شخصی، از بازار شناخت پیدا کرده و با کمک آن رفتار آینده این بازار را پیش‌بینی کنند که همین رفتار، سرمایه‌گذاری در مسکن را به یک سرمایه‌گذاری پر ریسک تبدیل می‌کند.

سامانه هوشمند املاک «کیلید»، با توجه به اهمیت این اطلاعات برای افراد جویای ملک و سرمایه‌گذاران مسکن، واقعیتهای روز در بازار مسکن را منعکس کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مالکان، متقاضیان و سرمایه‌گذاران حوزه مسکن می‌توانند به کمک «کیلید» و ابزارهای علمی و دقیق آن، تحلیل درستی از روند بازار مسکن داشته باشند.

شاخص کیلید بهترین راهنمای سرمایه‌گذاری مسکن

برای سرمایه‌گذاری در مسکن، اطلاع از املاک اکازیون، محلات پرطرفدار برای خرید یا اجاره، مناطق پر معامله و آینده‌دار، نه تنها برای سرمایه‌گذاران مسکن بلکه برای افراد جویای ملک نیز بسیار حیاتی و مفید است.

ز آنجا که ملک مانند سهام، سکه و ارز یک کالای همگن نیست و در تمام مناطق رفتار مشابه ندارد، بنابراین روند تغییرات قیمت برای خانه‌ها به تناسب متراژ و سن بنا و ده‌ها عامل دیگر متفاوت است.

 بسیاری از تحلیلگران و متخصصان حوزه اقتصاد مسکن معتقدند شاخص‌های قیمتی موجود از دقت بسیار پایینی برخوردار هستند و برای شناخت رفتار درست و پیش‌بینی آینده بازار شیوه درستی محسوب نمی‌شوند بنابراین برای تصمیم درست‌تر در حوزه مسکن نیاز به ارائه یک شاخص دقیق‌تر وجود دارد.

با توجه به این نیاز جدی، «کیلید» برای اولین بار در ایران، شاخص قیمت مسکن را با کمک روش‌های آماری و محاسباتی پیشرفته عرضه کرده و نتایج حاصل را تحت عنوان «شاخص کیلید» در اختیار کاربران خود قرار داده است. شاخص کیلید یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین اطلاعاتی است که در اختیار افراد جویای ملک و سرمایه‌گذاران مسکن قرار می‌گیرد؛ این شاخص برمبنای جدیدترین آمارها و مطالعات اقتصاد مسکن محاسبه شده و تغییرات و رفتار بازار مسکن را به درستی تجزیه و تحلیل می‌کند و به راحتی می‌توان روند رشد معاملات و قیمت‌ها را از هفت سال گذشته تا امروز به تفکیک محله، منطقه، متراژ و سن بنا مشاهده کرد؛ این شاخص، به دلیل اینکه از داده‌های روز بازار و معاملات واقعی و ثبت شده تهیه می‌شود مرجع قابل اعتماد و بسیار دقیق‌تری برای سنجش رفتار بازار و پیش‌بینی آینده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

sajad

۱۳۹۷/۹/۲۰
هنوز خیلی ناقصه و اینکه خونه های بالای1 ارزون حساب میشن از کی تا حالا...

محمد

۱۳۹۷/۹/۲۰
نمیدونم چرا اسم کلید که میاد ملت کهیر میزنن.اصلا یه آلرژی خاصی به این اسم پیداکردیم.آهااااا یادم اومد یه بنده خدایی بود البته هنوزم هس چندسال پیش با یه کلید میخواست همه قفلها رو باز کنه ولی یادش رفته بود که کلیدش چوبیه ونمیتونه قفلهارو باز کنه برا همین الان یه چندسالیه80میلیون آدم موندن پشت در تا اون بنده خداو دوستاش در رو براشون باز کنن اماااااا زهی خیال باطل چون اون بنده خدا ودوستاش دارن قفل رو جهت خلاف ساعت میچرخونن براهمین دارن قفل رو قفل میندازن و اون در هیچوقت باز نمیشه پس منتظر میمونیم تاسه سال دیگه که کلیدو بده به یه بنده خدا قفل ساز دیگه.پس حالا حالاها پشت دریم