خانهمقاله‌ها
9 نکته ضروری برای ویرایش و ارسال حرفه‌ای عکس در اینستاگرام

9 نکته ضروری برای ویرایش و ارسال حرفه‌ای عکس در اینستاگرام

در این مطلب به بررسی نکاتی در مورد گرفتن عکس، ویرایش و ارسال آن در اینستاگرام می پردازیم.
۱۳۹۷/۹/۱۸
image

هر روز میلیون­ها عکس توسط کاربران اینستاگرام به اشتراک گذاشته می­ شود. قطعا شما نمی ­خواهید دوستانتان عکس­ های شما را در میان انبوه این پست­ها نادیده بگیرند. راه کار حل این مشکل ارسال یک عکس کامل و بدون نقص است. یک عکس حرفه­ ای باید ترکیب اجزا، نور و رنگ خوبی داشته باشد. برای رسیدن به عکس دلخواه باید از فیلترها و جلوه­ های نوری مناسب استفاده کنید. در این مطلب 9 نکته از بهترین نکات و ترفندها برای ارسال عکس­ های حرفه ­ای در اینستاگرام را مورد بررسی قرار می دهیم.

تنظیم نور عکس

اگر می­ خواهید یک عکس بی عیب و نقص داشته باشید باید مطمئن شوید نور عکس به درستی تنظیم شده باشد. همیشه به یاد داشته باشید، نور مناسب کلید داشتن یک عکس کاملا حرفه­ ای است. صرف نظر از نوع عکاسی هیچ میزانی از ویرایش و استفاده از فیلتر نمی ­تواند عکس با نور نامناسب را نجات دهد.

در صورت امکان نور طبیعی را انتخاب کنید. صبح زود و ساعت­ های پایانی بعد از ظهر بهترین زمان برای عکاسی در فضای باز است. نور طبیعی در این ساعات روز جلوه­ زیبایی به عکس شما می ­دهد. لوسیانا پینتو، یک معمار رمی، از نور طبیعی برای عکاسی استفاده می­ کند. در تصویر زیر معمار از نور طبیعی برای زیباتر نشان دادن اتاق نشیمن استفاده کرده است.

image

از اشکال هندسی، رنگ ها و خطوط استفاده کنید

عکس های اینستاگرام شما با استفاده به موقع از خطوط، اشکال هندسی و رنگ ها از عکس های سایرین مجزا می شوند. همیشه در عکس عنصر اصلی را انتخاب کرده و روی آن تمرکز کنید، این بهترین راه برای جلب توجه مخاطبین به عکس شماست. سعی کنید احساسات را از طریق عکس های خود منتقل کنید، اگر شما یک عکاس آماتور هستید برای این کار نیاز به تمرین دارید پس نا امید نشوید. در تصویر زیر خطوط و اشکال هندسی به بهترین شکل به نمایش گذاشته شده اند.

image

از برنامه های ویراریش عکس برای دست یابی به نتیجه دلخواه استفاده کنید

گاهی اوقات برای داشتن یک عکس بی عیب و نقص علاوه بر ابزارهای ویرایش عکس اینستاگرام باید از برنامه های تخصصی دیگری نیز استفاده کرد. حتی اگر شما یک عکاس حرفه ای نباشید می توانید از یک برنامه برای ویرایش عکس های خود استفاده کنید. برای این منظور می توان از نرم افزارهای رایگان مانند Mendr, Adobe Photoshop Express و ... استفاده کرد یا برنامه های ویرایش عکس مناسب را خریداری کرد. برخی از این برنامه های ویرایش عکس شما را به متخصصین ویرایش عکس حرفه ای متصل می کند که کار ویرایش را برای شما انجام دهند. این متخصصین قادرند رنگ و نور تصویر را بهبود بخشند، پس زمیته عکس را عوض کنند و یا حتی شخصی را از عکس حذف کنند.

همواره از یک شبکه (grid) به عنوان مرجع استفاده کنید

برای گرفتن عکس سعی کنید اجزای تصویر را در یک ردیف قرار دهید. هنگامی که مشخصه grid را روشن کنید به شما کمک می کند تا اجزای تصویر را در یک ردیف قرار دهید. پس از مشاهده دقیق همه اجزا روی دوریین یا صفحه نمایش گوشی نقطه مرکزی عکس را مشخص کنید. پس از پیدا کرذن نقطه مرکزی عکس را ثبت کنید.

image

از چشم ها قبل از لنز خود استفاده کنید

طبق نظر بسیاری از عکاسان حرفه ای چشم دقیقا مثل لنز دوربین شماست. چشم ها برای دیدن بهترین تصاویر باید آموزش ببینند. متاسفاته بسیاری از افراد فقط دوربین را برداشته و عکاسی می کنند بدون این که اول با چشم های خود آن را ببینند. به جای گرفتن صدها عکس برای پیدا کردن زاویه مناسب لحظه ای وقت بگذارید و فقط نگاه کنید. سعی کنید با چشمان خود قاب عکس راپیدا کنید. اگر برای چند لحظه محیط اطراف را نگاه کتید ایده های بهتری برای گرفتن عکس پیدا خواهید کرد، علاوه بر این از منظره اطراف در لحظه لذت خواهید برد.

تمرکز بر ویرایش جزئی

بسیاری از افراد تمایل دارند عکس های خود را بیش از حد ویرایش کنند. این کار زیبایی و جذابیت عکس را به شدت کاهش می دهد. پیرایش اولیه شامل تنظیم contrast, shadows, warmth و highlight است. گاهی اوقات هم تنظیم نور عکس را شامل می شود. به خاطر داشته باشید، این ویرایش های اولیه را کاملا محافظه کارانه به کار ببرید زیرا استفاده بیش از حد آن ها باعث کاهش کیفیت عکس شما خواهد شد. پس از پایان کار عکس اصلی و ویرایش شده را با هم مقایسه کنید تا از کیفیت کار اطمینان پیدا کنید.

image

افزودن فیلتر یا جلوه های خلاقانه (effect)

اگر در ویرایش عکس تخصصی ندارید تعدادی فیلتر و effect برای کمک به شما وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید کیفیت عکس خود را افزایش دهید. به عنوان مثال با استفاده از فیلترهای gradient  می توانید تصویر پیش زمینه را روشن یا آسمان را تیره تر کنید. اگر می خواهید عکس شما قدیمی به نظر برسد از فیلترهای vignette استفاده کنید. در هنگام استفاده از فیلترها به خاطر داشته باشید برای پیدا کردن سطح مطلوب فیلتر می توانید از تنظیمات آن استفاده کنید.

همیشه کیفیت بر کمیت مقدم است

تمرکز بر کیفیت از تمرکز بر کمیت مهم تر است. به اشتراک گذاشتن یک عکس با کیفیت بالا بهتر از چندین عکس بدون کیفیت است. در گرفتن عکس به ترکیب اجزا و نور دقت کنید تا توجه سایرین را به خود جلب کنید.

تمرین و تمرین

پس از تمرین زیاد می توانید یک عکس بی عیب و نقص داشته باشید. همیشه آماده باشید و هرگز از گرفتن عکس های جدید هراسی نداشته باشید. برای گرفتن بهترین عکس زوایای مختلف را امتحان کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

و در پایان پس از به اشتراک گذاری عکس ها سعی کنید از هشتگ های مرتبط و جذاب استفاده کنید. استفاده از هشتگ های متنوع راهی برای آغاز مکالمه با سایر افراد است.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ShahiN

۱۳۹۷/۹/۱۸
بهترین حالت اینه که برای یه دوربین مبتدی یا نیمه حرفه‌ای با لنز خوب هزینه کنید تا اینکه هر سری برن دنبال مگاپیکسل یا دوربینای دوتایی گوشیای پرچمدار.. چون از لحاظ تعادل قیمتی تقریبا یکی میشه
اون موقع میتونید عکسای متفاوت و منحصر به فردی نسبت به بقیه تو اینستا پست کنید..