خانهاخبار
آیفون XR به عنوان بهترین گوشی تک دوربین از سوی DxOMark انتخاب شد

آیفون XR به عنوان بهترین گوشی تک دوربین از سوی DxOMark انتخاب شد

همان طور که می‌دانید، چندی است که از معرفی آیفون XR اپل می‌گذرد و موسسه DxOMark در آخرین بررسی خود، به این موضوع پی برد که این محصول، بهترین گوشی تک دوربین در میان رقبا به حساب می‌آید.
۱۳۹۷/۹/۱۷

در کنفرانس خرداد ماه شرکت اپل، سه محصول جدید با نام‌های آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR به دنیای تکنولوژی معرفی شد. اپل برای نخستین بار از حرف R در نامگذاری آیفون خود کمک گرفت، اما آیا می‌دانید که این حرف به چه معناست؟ ( حرف R در آیفون XR به چه معناست؟ )

موسسه DxOMark که سابقه طولانی در امر بررسی دوربین محصولات جدید را داراست، حالا سراغ آیفون ایکس آر رفته و قصد دارد تا کاربران را با ویژگی‌های آن آشنا سازد. بد نیست بدانید که محصول نسبتا جدید اپل با کسب امتیاز 103 در زمینه عکاسی توانسته با کنار زدن پیکسل 2 گوگل، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و به عنوان بهترین گوشی هوشمند تک دوربین، نام خود را در لیست برترین‌ها قرار دهد.

متخصصان DxOMark به این موضوع اشاره کرده‌اند ک اکثر مشخصات و مولفه‌های دوربین آیفون 10 آر با آیفون XS برابری می‌کند، اما در هنگام زوم کردن روی تصاویر یا عکاسی همراه با افکت بوکه (Bokeh یا همان عکاسی از سوژه با پس زمینه محو)، به دلیل نبودن دوربین دوم و لنز تله، به هیچ عنوان نتیجه خوبی به دست نیامده و به همین دلیل آیفون XR در مقایسه با آیفون 10 اس در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد.

image

یکی از مهندسان DxOMark در این باره می‌گوید:

در هنگام عکاسی با دوربین آیفون XR به وضوح متوجه این موضوع نمی شوید که رنگ‌ها بسیار شفاف و زیبا به چشم می‌خورند. در هنگام عکاسی در فضای بیرون، شاید به این موضوع پی ببرید ک تصاویر گرفته شده کمی سردتر از عکس‌های درون منزل هستند که این موضوع به دلیل وجود نور طبیعی رخ می‌دهد. فوکوس خودکار در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد و می‌توانید مطمئن باشید که هیچ صحنه‌ای را از دست نخواهید داد.

وی در ادامه اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که در هنگام عکاسی در شرایط نور کم، آیفون XR نسبت به آیفون XS و پیکسل 2 گوگل قادر به ثبت جزئیات بیشتری است و هنگام استفاده از فلاش نیز می‌توانید انتظار عملکرد بهتری را از این محصول در مقایسه با گجت‌های یاد شده داشته باشید. 

همان طور که اشاره شد، در هنگام عکاسی با افکت بوکه یا هنگام زوم کردن روی تصویر، به دلیل عدم وجود دوربین دوگانه، شاهد نتیجه آنچنان خوبی نیستیم. در شاخه فیلمبرداری نیز آیفون XR توانست امتیاز 96 را از DxOMark دریافت کند.

در پایان مطلب، مجددا به این موضوع اشاره می‌کنیم که آيفون ایکس آر با کنار زدن پیکسل 2 گوگل توانست در رتبه نخست ایستاده و نام خود را به عنوان بهترین گوشی تک دوربین در دنیای تکنولوژی به ثبت برساند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

حمید

۱۳۹۷/۹/۲۱
:) reza درست می گه

حمید

۱۳۹۷/۹/۲۱
آیفون xr شبیه به سونی زد 3 هست؟ دقیقا از چه نظر این حرفو زدی فقط ضخامت زد 3 چند برابر آیفون xr هستش!

ReZa

۱۳۹۷/۹/۱۸
اول تحقیق کن بعد بیا نظر بده ضخامت آیفون 8.3 - سونی 7.3

حمید

۱۳۹۷/۹/۱۷
آیفون xr شبیه به سونی زد 3 هست؟ دقیقا از چه نظر این حرفو زدی فقطضخامت زد 3 چند برابر آیفون xr هستش!

:)

۱۳۹۷/۹/۱۷
دوربین و طراحی پشتش شبیه گوشی اکسپریا Z3 سونی هست.