خانهاخبار
پردازنده جدید 7 نانومتری کوآلکام معرفی شد

پردازنده جدید 7 نانومتری کوآلکام معرفی شد

روز گذشته خبرهایی شنیده می‌شد که نام پردازنده بعدی کوآلکام اسنپدراگون 855 است.
۱۳۹۷/۹/۱۴

 امروز کوآلکام به تمام این شایعات پاسخ داد و مراسم معرفی برای پردازنده جدیدش برگزار کرد و تایید کرد که این پردازنده جدید اسنپدراگون 855 است. چیپ جدید کوآلکام 7 نانومتری است که مصرف باتری کمتری دارد و عملکردش به پردازنده‌های نسل قبل بسیار بهتر شده است.

علاوه براین تایید شده است که بهبود در عملکرد هوش مصنوعی در این چیپ جدید ملموس است و نسبت به نسل قبل شاهد بهبود 3 برابری عملکرد هوش مصنوعی هستیم. در این چیپ جدید پردازنده بصری جدیدی قرار دارد که در هر ثانیه 60 فریم در ثانیه تشخیص عمق تصویر را انجام می‌دهد که سبب می‌شود برنامه‌های واقعیت مجازی به طرز چشمگیری بهبود عملکرد پیدا کنند. این پردازنده جدید امکان ضبط تصاویر 4K با تکنولوژی HDR را فراهم می‌کند درحالی‌که تمام این‌ها 25 از انرژی‌ای که پیش از این توسط پردازنده‌ها مصرف می‌شد را استفاده می‌کند.

image

دو بخش مجزای دیگر هم در این مراسم معرفی شد. سنسور اثرانگشت داخل صفحه‌نمایش اولتراسونیک اولین گزینه است که کوآلکام نام آن را سنسور 3 بعدی سونیک کوآلکام نامیده است که توانایی تشخیص اثرانگشت را در حالت خیس یا زمانی که دستکش به دست دارید خواهد داشت.

5G بحث دیگری است که در این مراسم در مورد آن صحبت شد. کوآلکام در تمام پردازنده‌های اسنپدراگون 855 خودش مودم X50 خودش را قرار نمی‌دهد؛ در عوض مودم، X24 LTE که قابلیت دانلود تا 2 گیگابیت برثانیه را دارد، داخل این پردازنده ادغام شده است. کمپانی‌هایی که قصد دارند از پروتکل 5G درگوشی‌های سال 2019 خودشان استفاده کنند می‌توانند از کوآلکام بخواهند تا این مودم را در آن‌ها قرار دهد.

به‌طور حتم یکی از گوشی‌هایی که از این پردازنده در سال آینده استفاده خواهد کرد گلکسی اس 10 سامسونگ است که احتمالا در اواخر سال 98 شاهد معرفی آن هستیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

فرهاد

۱۳۹۷/۹/۱۴
اولین گوشی که استفاده میکنه سونیه و متاسفانه شما همیشه سامسونگ رو معرفی میکنید

محمد

۱۳۹۷/۹/۱۴
البته اس10 اواخر سال 97 معرفی میشه نه 98

حبیب

۱۳۹۷/۹/۱۴
با عرض سلام و ادب
بنظرم کوالکام قسمتی از این پیشرفتشو مدیون سامسونگ هستش بخاطر همکاری در تولید پردازنده 14 ، 10 و 7 نانومتری
در کلام اخر اکسینوس و کوالکام قطعا بهترین پردازنده های دنیا رو تولید میکنن
به یه نکته هم اشاره کنم اگر دوستان میبینن بنچمارک گوشی های ایفون بیشتره بخاطره هماهنگی خوب سیستم عامل با سخت افزاره
ضمنا تا یادم نرفته به اشتباه نوشتین اواخر سال 98 گلکسی 1س 10 رونمایی میشه در صورتی که 97 صحیح می باشد
ممنون