خانهاخبار
معرفی و بررسی اسپیکر با ابهت تسکو؛ TS 2398

معرفی و بررسی اسپیکر با ابهت تسکو؛ TS 2398

اسپیکر تسکو مدل تی اس 2398 یکی از اسپیکرهای خوش قیمت بازار است که سخت می‌توان برای آن رقیبی در این بازه قیمتی پیدا کرد.
۱۳۹۸/۲/۲۰

امروز می‌خواهیم شما را با یکی دیگر از محصولات تسکو آشنا کنیم که به نوعی می‌توان گفت جزو بزرگ‌ترین محصولات این کمپانی خوش‌نام ایرانی است. محصولی که امروز در مورد آن صحبت می‌کنیم اسپیکر بلوتوثی به نام TS 2398 است. این محصول در نگاه اول شبیه به تانک‌های ارتشی یا یک نارنجک است و به‌طور حتم موردپسند کسانی قرار می‌گیرد که بیشتر برای ورزش کردن از این محصول استفاده می‌کنند.

برای خرید این محصول می‌توانید به وبسایت رسمی تسکو مراجعه کنید.

image

طراحی

همان‌طور که گفتیم اسپیکر ظاهری عضلانی دارد و این ظاهر بزرگ و به لطف پلاستیک‌هایی به وجود آمده که در اطراف دستگاه قرار گرفته‌اند. بالا، پایین و دو طرف این اسپیکر را پلاستیک‌هایی فراگرفته که جنس بسیار محکمی دارند و طراحی‌شان بسیار شبیه به تجهیزات ارتشی است.

سمت راست دستگاه یک بند قرار گرفته که برای جابه‌جایی اسپیکر می‌توانید از آن استفاده کنید.

image

بالای دستگاه 5 کلید تعبیه شده که جنس آن‌ها هم از پلاستیک است اما پلاستیکی که برایشان در نظر گرفته شده کاملا نرم است و حس بسیار خوبی را هنگام لمس کردن به کاربر منتقل می‌کنند. این کلیدها به‌خوبی از سطح بدنه بیرون زده هستند و با اندازه بسیار بزرگی که برایشان در نظر گرفته شده به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را روی دستگاه پیدا کنید. فشردن این کلیدها هم کار سختی نیست و با یک فشار کوچک به‌فرمان شما پاسخ می‌دهند.

image

 

علاوه بر کلیدها پایین اسپیکر هم یک ردیف پلاستیک کاملا نرم می‌بینیم که طراحی‌ای شبیه به طراحی کلیدها دارد. جنس این پلاستیک به‌گونه‌ای است که با قرار گرفتن آن روی سطح صاف و شیشه‌ای کاملا محکم به سطح می‌چسبد و هیچ مشکلی بابت لیز خوردن پیدا نمی‌کند.

در جلو و عقب اسپیکر توری‌هایی فلزی را می‌بینیم که برای خروج صدا در نظر گرفته شده‌اند. روی توری‌ای که در قاب پشتی قرار گرفته کاوری پلاستیکی را می‌بینیم که جنسش بسیار نرم است و به‌راحتی باز و بسته می‌شود. با برداشتن این کاور زیرش درگاه‌های مختلفی را مشاهده می‌کنیم که عبارت‌اند از درگاه شارژ از نوع میکرو یو اس بی، درگاه اتصال آکس (AUX)، درگاه کارت حافظه خارجی و در نهایت درگاه اتصال USB. علاوه بر این‌ها یک چراغ LED هم زیر درگاه شارژ دستگاه دیده می‌شود که برای اطلاع از فول شارژ شدن باتری است و اگر باتری فول شارژ شود خاموش خواهد شد.

image

 

این اسپیکر اندازه بزرگی دارد و احتمالا خیلی نمی‌توانید با خودتان به این طرف و آن طرف ببرید. از نظر ابعاد با دستگاهی در اندازه 258×86×89 میلی‌متر سر و کار دارید که وزنی برابر 1 کیلوگرم دارد.

 

مشخصات فنی

TS 2389 یک اسپیکر همراه است و بنابراین انتظار این را داریم که به قابلیت‌های اتصالی فراوانی مجهز باشد که این‌طور هم هست. بلوتوث اولین راه ارتباطی با این اسپیکر است که نسخه 4.2 بلوتوث برایش در نظر گرفته شده. از این ویژگی می‌توانید برای اتصال دستگاه‌های متفاوت که از این پروتکل پشتیبانی می‌کنند بهره ببرید. تا فاصله 10 متر می‌توانید از اتصال بی‌سیم به این دستگاه استفاده کنید اما در تست‌های ما تا 30 متر در فضای باز و بدون مانع هم قطعی ارتباط دیده نشد.

از دیگر راه‌های ارتباطی باید به AUX اشاره کنیم که یک کابل مخصوص هم برای اینکار در جعبه دستگاه قرار گرفته تا بتوانید گوشی یا هر وسیله دیگری که جک هدفون دارد را به این اسپیکر از طریق آکس متصل کنید. در حالت آکس تمام کنترل دستگاه از طریق دستگاهی که با آکس به آن متصل شده انجام می‌شود.

پشتیبانی از USB از دیگر ویژگی‌های دوست‌داشتنی این اسپیکر به‌حساب می‌آید که می‌توانید با اتصال فلش به آن از منبعی پرظرفیت برای موزیک‌های خودتان بهره ببرید.

آخرین راه اتصالی با این اسپیکر کارت حافظه خارجی است که از کارت حافظه خارجی TF پشتیبانی می‌کند.

image

توان خروجی دستگاه 16 وات است و تنها قاب جلوی دستگاه است که برای خروج صدا به کار می‌رود زیرا بلندگوها در این بخش هستند.

باتری‌ای با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت برای این اسپیکر در نظر گرفته شده که در مدت‌زمان حدود 2 تا 3 ساعت بسته به آداپتور شارژی که برای آن استفاده می‌کنید فول شارژ می‌شود.

یکی از ویژگی‌های این اسپیکر قابلیت شارژ دهی آن است که به شما امکان می‌دهد بتوانید از آن به‌عنوان پاوربانک استفاده کنید. ولتاژ خروجی شارژ این اسپیکر 5 ولت و جریان خروجی 1 آمپر است.

این اسپیکر مجهز به رادیو است. برای اینکه بهترین عملکرد را از نظر آنتن دهی داشته باشید باید کابل میکرو یو اس بی که داخل جعبه قرار دارد را به درگاه شارژ متصل کنید و سر دیگر آن را آزاد بگذارید تا نقش آنتن رادیو را ایفا کند. در حالت رادیو اگر کلید پخش را چند بار فشار دهید بین شبکه‌های رادیو مانند FM جابه‌جا می‌شوید.برای جستجوی کانال باید یک‌بار کلید پخش موزیک را بزنید. برای جابه‌جایی بین کانال‌ها باید کلیدهای کم یا زیاد کردن صدا را یک‌بار فشار دهید و اگر می‌خواهید که صدا را کم و زیاد کنید باید انگشت خودتان را روی این کلیدها نگه دارید.

علاوه بر این‌ها به لطف میکروفونی که برای دستگاه در نظر گرفته شده می‌توانید از این اسپیکر برای مکالمه استفاده کنید و برای اتصال تماس باید از کلیدی که روی اسپیکر است و در حقیقت همان کلید پخش موزیک است استفاده کنید.

نظر نهایی

از نظر بلندی صدا هیچ مشکلی با این اسپیکر پیدا نمی‌کنید و صدایی کاملا بلند را می‌توانید از آن دریافت کنید. کیفیت صدا هم نسبت به رقبا خوب است و شما را راضی می‌کند اما زمانی که آن را تا آخر بلند کنید صدا کمی تیز می‌شود و بالطبع کیفیت کمی پایین می‌آید.

کلیدهای کنترلی دستگاه به لطف چندوظیفگی کمک می‌کنند تا بتوانید با همین تعداد کلید کم کنترل کاملی روی اسپیکر داشته باشید. وزن دستگاه کمی زیاد است و از نظر اندازه هم قدرت مانور زیادی برای جابه‌جایی‌اش ندارید اما اندازه در حدی نیست که شما را آزار دهد و می‌توانید به‌عنوان یک اسپیکر همراه روی آن حساب کنید.

نسبت به قیمتی که برای این دستگاه می‌پردازید سخت‌افزاری بسیار با ارزشمندتر را دریافت می‌کنید که همین قیمت کم این اسپیکر با ابهت را به رقیبی سرسخت برای مدل‌های خارجی تبدیل می‌کند.

image

عکس: روح الله حسینی

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

رسول رنجبر

۱۴۰۰/۴/۱۴
سلام و وقت بخیر به همه دوستان عزیز واسه این اسپیکر باید از چه شارژری استفاده کرد باید شارژر چند امپر باشه که به باطری اسپیکر صدمه نزنه

erfan

۱۳۹۷/۹/۱۱
ای جانم به جنس ایرانی.
خیلی متشکر بخاطر بررسی این کالا