خانهاخبار
با خودروی غول پیکر لینکلن اویاتور آشنا شوید

با خودروی غول پیکر لینکلن اویاتور آشنا شوید

شرکت لینکلن در نمایشگاه خودروی لس آنجلس از یک محصول ویژه رونمایی کرد. خودروی لینکلن اویاتور ابعاد بسیار بزرگی دارد.
۱۳۹۷/۹/۱۰

در نمایشگاه خودروی نیویورک در اوایل سال جاری میلادی شاهد معرفی نمونه اولیه این خودرو بودیم. حال شرکت لینکلن نمونه تجاری مدل 2020 خودروی اویاتور را در معرض دید عموم قرار داده است. این خودرو در دو نمونه بنزینی و پلاگین هیبریدی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. نمونه تجاری این خودرو شباهت زیادی به نمونه اولیه و آزمایشی آن دارد. بر اساس اعلام مدیر طراحی این خودرو، دیوید وودهاوس تیم طراحی برای توسعه این خودرو تاریخچه صنایع هوایی را مورد بررسی قرار داده و با الهام از آن، خودروی اویاتور را طراحی کرده است.

تجهیزات کابین این خودرو با همکاری شرکت تولیدکننده ساعت  Bell and Ross طراحی شده است. این شرکت به طراحی ساعت‌های خود با توجه به صنایع هوایی مشهور است. صندلی‌های مدل 2020 خودروی لینکلن اویاتور به ماساژور مجهز شده‌اند تا سرنشینان آرامش بالایی داشته باشند. در این خودرو شاهد حضور کیلومترشمار دیجیتال 12.3 اینچی هستیم. علاوه بر این کیلومترشمار دیجیتال، شرکت لینکلن برای جدیدترین محصول خود فناوری هدآپ دیسپلی را نیز در نظر گرفته است.

image

تجهیزات در نظر گرفته شده برای خودروی لینکلن اویاتور بزرگ است. در حقیقت با یک خودروی SUV غول پیکر روبه‌رو هستیم. این خودرو به چرخ‌های بزرگی مجهز شده و از درب‌ها و شیشه‌های بزرگی نیز بهره می‌برد. دستگیره درب‌ها در مقایسه با ابعاد درب‌ها، اندازه کوچکی دارد. صندلی راننده و همچنین سرنشین کناری او ابعاد بسیار بزرگی دارد. این صندلی‌ها به صورت برقی قابل تنطیم بوده و به ماساژور، سیستم گرم‌کن و سیستم سرد‌کن مجهز شده است. صندلی‌های ردیف دوم در مقایسه با ابعاد کلی خودرو بسیار کوچک به نظر می‌رسد. ردیف سوم صندلی‌ها نیز تنها مناسب کودکان است.

چراغ‌های این خودرو با توجه به ابعاد کلی و همچنین جلوپنجره غول پیکر آن، کوچک به نظر می‌رسد. در خودروی لینکلن اویاتور از چراغ‌های LED هوشمند استفاده شده است. این چراغ‌ها در سرعت بالا عرض کمتری را روشن می‌کند و در زمان رانندگی در سرعت کم، این موضوع برعکس می‌شود. این موضوع باعث بهبود دید راننده در شرایط مختلف رانندگی می‌شود. در همین راستا خطر تصادف با جدیدترین خودروی SUV شرکت لینکلن کاهش پیدا می‌کند.

image

وظیفه تامین قدرت خودروی لینکلن اویاتور 2020 را یک موتور 6 سیلندر با حجم 3.0 لیتر بر عهده دارد. این موتور از توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد که قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت و 542 نیوتون متر گشتاور است. این قدرت توسط یک جعبه دنده خودکار 10 سرعته به چرخ‌های لینکلن Aviator منتقل می‌شود. این خودرو در حالت استاندارد به صورت محور عقب به فروش می‌رسد؛ با این حال خریدار می‌تواند آن را مجهز به سیستم چهار چرخ محرک نیز سفارش دهد. برای افزایش قدرت این خودرو، لینکلن نمونه پلاگین هیبریدی آن را نیز توسعه داده است.

این نمونه از موتور بنزینی توربوشارژر دوقلو و موتور برقی بهره می‌برد. این نمونه در مجموع قدرتی برابر با 450 اسب بخار و گشتاوری برابر با 813 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این محصول اولین خودروی پلاگین هیبریدی برند لینکلن محسوب می‌شود. راننده می‌تواند برای باز کردن قفل این خودرو از گوشی هوشمند خود استفاده کند. راننده با استفاده از اپلیکیشن لینکلن Way می‌تواند بدون استفاده از کلید، قفل خودرو را باز کند که بسیار جالب به نظر می‌رسد. توسط این اپلیکیشن می‌توان درب محفظه بار را باز کرد و یا قبل از سوار شدن به خودرو، موتور آن را روشن کرد.

image

لینکلن اویاتور حس یک خودروی کاملا لوکس را به افراد القا می‌کند، البته در حقیقت نیز با یک محصول لوکس و جذاب روبه‌رو هستیم. در حال حاضر شرکت لینکلن قیمت این خودروی غول پیکر را اعلام نکرده است. علاوه بر  عدم اعلام قیمت آن، زمان عرضه لینکلن اویاتور به بازار نیز از سوی سازنده آن مشخص نشده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حمید

۱۳۹۷/۹/۱۰
به این می گن یه کراس اوور قدرتمند واقعی