خانهاخبار
اولین بنچمارک Exynos 9820 نشان از قدرت بالای این پردازنده دارد

اولین بنچمارک Exynos 9820 نشان از قدرت بالای این پردازنده دارد

Exynos 9820، جدیدترین پردازنده بالارده سامسونگ به شمار می‌رود و این شرکت قصد دارد پردازنده مذکور را در پرچمدار آتی خود، یعنی گلکسی اس 10 استفاده کند.
۱۳۹۷/۹/۹

روز گذشته اولین بنچمارک پردازنده Exynos 9820 که قرار است در گوشی گلکسی اس 10 استفاده شود در فضای اینترنت منتشر شد. دستگاهی که در بنچمارک AnTuTu حضور داشته است مربوط به مدل SM-G975F پرچمدار آتی سامسونگ می‌شود. این گوشی از نام رمزگذاری شده beyond 2 استفاده می‌کند و ممکن است در هنگام عرضه با گوشی گلکسی اس 10 پلاس رو به رو شویم.

بنا بر اخبار منتشر شده، پردازنده Exynos 9820 قرار است قدرت پردازشی گوشی گلکسی اس 10 را تامین کند. دو هفته پیش بود که سامسونگ از این پردازنده به صورت رسمی رونمایی کرد، این پردازنده از نوع سفارشی نسل چهارم است و یک مودم پیشرفته LTE را به همراه یک واحد پردازشگر عصبی برای انجام وظایف مبتنی بر هوش مصنوعی در اختیار دارد.

دستگاهی که این بنچمارک را اجرا کرده بود از مشخصاتی همچون صفحه نمایش 6.4 اینچی با روزولوشن 2280×1080 بهره می‌برد. البته تنها رزولوشن معیار چندان کاملی برای ارزیابی صفحه نمایش محسوب نمی‌شود اما دستگاه‌های نمونه‌ای که در این بنچمارک‌ها حضور می‌یابند معمولا باقی مشخصات صفحه نمایش را به نرم‌افزار اعلام نمی‌کنند.

در کنار پردازنده Exynos 9820 حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی قرار دارد که مطابق انتظاراتی است که طرفداران برای گوشی گلکسی اس 10 در نظر دارند. همچنین پردازشگر گرافیکی این پردازنده از نوع  Mali-G76 MP12 است و بنا بر ادعای سامسونگ، عملکرد کلی آن نسبت به Exynos 9810 گلکسی اس 9، 40 درصد بهبود پیدا کرده است. سامسونگ هنگام معرفی این پردازنده، سرعت کلاک آن را اعلام نکرد. بالاترین فرنکاس مشاهده شده در بجمارک 2.7 گیگاهرتز بوده است. البته هنوز مشخص نیست که این عدد درج شده سرعت نهایی پردازنده مذکور خواهد بود یا خیر.

پردازنده Exynos 9820 گلکسی اس 10 در بنچمارک AnTuTu توانست امتیاز 325,076 را به دست آورد که نسبت به امتیاز 309,628 پردازنده کیرین 980 هواوی میت 20 پرو در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. پردازنده Exynos 9820 بر اساس معماری 8 نانومتری LPP FinFET سامسونگ ساخته شده است که دو هسته آن به صورت سفارشی هستند. سامسونگ اعلام کرده که عملکرد کلی این پردازنده در بخش تک هسته‌ای 20 درصد و در بخش چند هسته‌ای 15 افزایش پیدا کرده است.

image

علاوه بر این موضوع، تفاوتی‌هایی میان مدل‌های اگزینوس و اسنپدراگون گوشی گلکسی اس 10 وجود خواهد داشت. سامسونگ بنا بر سیاست خود گلکسی اس 10 را با پردازنده Snapdragon 8150 در بازار کشور‌هایی همچون چین و آمریکا عرضه خواهد کرد.

اولین بنچمارک Exynos 9820 نشان می‌دهد که این پردازنده توانسته مطابق انتظارت عمل کند و عملکرد کلی آن به خوبی پیشرفت کرده است. به احتمال فراوان، طی روزهای آتی بنچمارک‌های بیشتری از این پردازنده منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Mohammad Zamani

۱۳۹۷/۹/۱۵
دوست عزیز هوواوی هم بیکار ننشته که اونم مطمئنن در مقابل سامسونگ داره در مورد پردازنده ی جدیدتری تحقیق و توسعه انجام میده عین سامسونگ که نتیجه ی چند ماه تحقیقش این شده پس شاید پردازنده ی جدیدتر هواوی باز بهتر از سامی باشه

محمد

۱۳۹۷/۹/۱۰
و اینگونه بود که کایرین 980 با خاک یکسان شد

دانشمند

۱۳۹۷/۹/۹
این نتیجه کاملا قابل پیش بینی بود چنو کایرین ۹۸۰ حتی هز اسنپدراگون ۸۵۰ هم بنچمارک و عملکرد پایین تری داره و فقط اسم ۷ نانومتری رو یدک میکشه به عنوان یه تبلیغ

نوید

۱۳۹۷/۹/۹
5g چی شدش پس!؟