خانهاخبار
نسخه 5G گلکسی اس 10 با 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی در راه است

نسخه 5G گلکسی اس 10 با 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی در راه است

پرچمداران گلکسی اس 10 هر روز به معرفی رسمی نزدیک‌تر می‌شوند و شاهد انتشار گزارش‌های بیشتری از آن‌ها هستیم. سه نسخه این سری در روسیه مجوز دریافت کرده‌اند و گفته می‌شود که مدل 5G آن احتمالا 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی دارد.
۱۳۹۷/۹/۸

خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ دوباره خبرساز شدند. این بار شاهد صدور مجوز Roasccredit که معادل روسی آژانس رگولاتوری FCC در روسیه است هستیم. سه گوشی گلکسی اس 10 با شناسه‌های SM-G975F، SM-G975F/DS (دو سیمکارت) و SM-G975X هستند کخ در ادامه بیشتر درباره‌شان توضیح خواهیم داد. به نظر می‌رسد که دو شناسه ابتدایی همسان باشند و تنها در تعداد سیم کارت‌هایی که پشتیبانی می‌کنند تفاوت داشته باشند اما شناسه سوم ظاهرا به مدل کاملا متفاوتی از دو شناسه ابتدایی تعلق دارد. پیش بینی می‌شود که در آینده شاهد صدور مجوزهای بیشتری برای این گوشی‌ها باشیم؛ چراکه سامسونگ قصد دارد 4 مدل گلکسی اس 10 تازه را در ابتدای سال 2019 معرفی کند و این مدل‌ها باید پیش از عرضه در بازارهای مختلف مجوزهای متفاوتی را دریافت کنند. در هفته‌های اخیر شاهد انتشار شایعه‌ها و گزارش‌های متعددی درباره خانواده گلکسی اس 10 بودیم و تلاش کرده‌ایم مهم‌ترین آن‌ها را در این مطلب گردآوردی کنیم.

image

براساس گزارش‌های اخیر، سامسونگ احتمالا 3 یا 4 مدل گلکسی اس 10 تازه معرفی می‌کند. برخی شایعه‌ها می‌گویند اعضای این خانواده پرچمدار گلکسی اس 10 استاندارد، گلکسی اس 10 پلاس و یک نسخه سطح بالای گلکسی اس 10 با پشتیبانی از شبکه 5G خواهند بود در حالی که برخی دیگر معتقد هستند که علاوه بر مدل‌های مذکور همچنین احتمال عرضه یک گوشی ارزان قیمت به نام گلکسی اس 10 لایت هم وجود دارد. در کنار این‌ها گزارش دیگری هم روز گذشته منتشر شد و ادعا کرد که نسخه 5G این خانواده با پنل پشتی از جنس سرامیک توسعه می‌یابد و پنل نمایش بزرگ 6.7 اینچی دارد که بدین ترتیب ممکن است همان گلکسی اس 10 پلاس بزرگ باشد. ساعاتی پیش خبر تکمیلی دیگری در این باره توسط منابع چینی اگاه به دستمان رسید و به احتمال توسعه نسخه پیشرفته گلکسی اس 10 به همراه 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی اشاره کرد. منبع این خبر تازه همچنین ادعا می‌کند که گلکسی اس 10 (پلاس) 5G از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برد و بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت که حداقل یکی از اعضای این خانواده با چنین تکنولوژی پیشرفته‌ای به بازار راه یابد.

image

انتظار می‌رود که گلکسی اس 10 لایت و گلکسی اس 10 به پنل نمایش 5.8 و 6.4 اینچی مجهز شوند و البته در سیستم دوربین اصلی هم به پای نسخه پیشرفته 5G نرسند. روز گذشته هم اشاره کردیم که در خانواده گلکسی اس 10 دیگر خبری از دوربین اصلی تکی نخواهد بود. نسخه لایت و اس 10 استاندارد هر دو دوربین اصلی حداقل دوگانه دارند و البته ممکن است که گلکسی اس 10 پلاس به دوربین اصلی سه گانه به همراه دوربین سلفی دوگانه مجهز شود. این مدل‌ها همگی در پردازنده داخلی یکسان هستند و براساس بازار هدف از کوالکام اسنپ‌دراگون 8150 یا اگزینوس 9820 قدرت می‌گیرند اما سطح پایین‌ترین نسخه تنها 4 گیگابایت رم دارد در حالی که نسخه 5G به 12 گیگابایت رم مجهز خواهد شد.

image

همان‌طور که گفتیم، گلکسی اس 10 5G از فریم فلزی و پنل‌های سرامیکی بهره می‌برد اما سایر نسخه‌ها همچنان از جنس شیشه و فلز طراحی می‌شوند. این گوشی‌ها از نظر ابعاد کلی، اندازه پنل نمایش، تعداد لنزها و چینش دوربین متفاوت هستند. اگر شایعه‌ها صحت داشته باشند، همه مدل‌ها بدون حاشیه توسعه می‌یابند اما بریدگی بسیار کوچکی به اندازه لنز دوربین در پنل‌شان تعبیه می‌شود. سامسونگ ظاهرا این خانواده را به سری پنل‌های تازه Infinity-O خود مجهز می‌کند اما گلکسی اس 10 ممکن است اولین گوشی هوشمند سامسونگ نباشد که با پنل Infinity-O معرفی می‌شود. اولین گوشی مجهز به این پنل نمایش نوین Galaxy A8s نام دارد و به زودی معرفی می‌شود اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که حاشیه‌های اطراف پنل نمایش در این میان رده سطح بالا به اندازه پنلی که قرار است در گلکسی اس 10 تعبیه شود، باریک نیستند. سامسونگ از پنل Super AMOLED در توسعه خانواده گلکسی اس 10 خود بهره می‌برد و انتظار می‌رود همه مدل‌ها به صورت پیش فرض به اندروید 9.0 پای به همراه پوسته اختصاصی One UI مجهز شوند.

انتظار می‌رود در ابتدای سال 2019 و احتمالا در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2019 شاهد رونمایی از خانواده سطح بالای گلکسی اس 10 باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۹/۱۰
بر عکس گفتی دادا

Aryan

۱۳۹۷/۹/۹
ونزوئلا بدبخت شدیم رفت ?

erfan

۱۳۹۷/۹/۸
ای کاش سامسونگ تو المپیک با ایرانی ها اون کار زشت رو نمیکرد و از چشم نمیفتاد.

بهرهد

۱۳۹۷/۹/۸
دوران سامسونگ به سر آمده و دوران هوآوی تازه شروع شده است.

Behrooz

۱۳۹۷/۹/۸
واقعا عالیه ...