خانهاخبار
هواوی در حال آزمایش سیستم‌عامل Fuchsia بر روی گوشی‌ Honor Play

هواوی در حال آزمایش سیستم‌عامل Fuchsia بر روی گوشی‌ Honor Play

آنر پلی را می‌توان سری نسبتا جدیدی از گوشی‌های میان‌رده هواوی دانست. طبق اخبار منتشر شده، هواوی برنامه‌های جدیدی را برای این گوشی در نظر گرفته است.
۱۳۹۷/۹/۷

در این چند مدت اخیر اطلاعات چندانی در رابطه با سیستم عامل Fuchsia انتشار نیافته است اما از آن به عنوان یکی جایگزینان اندروید یاد می‌شود، هر چند هنوز نواقصی در آن وجود دارد. این سیستم عامل پیش‌تر بر روی اوپس سورس اندروید و Android Runtime به همراه دمویی آماده در یک وبسایت دیده شده است. همچنین این سیستم عامل پیش‌تر بر روی Pixelbook اجرا شده بود. در ابتدا بسیاری از متخصصان پس از مشاهده نسخه پیش نمایش و APK این سیستم عامل اینگونه تصور می‌کردند که Fuchsia برای رایانه‌های شخصی طراحی شده است. این سیستم عامل حتی از سال پیش لوگویی را برای خود در نظر گرفته است. هم‌اکنون اطلاعاتی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد هواوی سیستم عامل Fuchsia را برای گوشی آنر پلی در نظر دارد و در همین حین در حال آزمایش و بررسی این پلتفرم است.

همکاری گوگل و هواوی در این زمینه چندان عجیب جلوه نمی‌کند زیرا این دو شرکت پیش‌تر در ساخت گوشی Nexus 6P با یکدگیر همکاری‌هایی را داشته‌اند. گوشی مذکور توسط هواوی تولید شده بود اما تحت برند نکسوز به بازار عرضه شد.

در حال حاضر گوگل هیچ گونه خبری مبنی بر عرضه یک سیستم عامل جدید را تایید نکرده است بنابراین هنوز چیزی مشخص نیست. البته به نظر نمی‌رسد که سیستم عامل اندروید به این زودی جایگزینی پیدا کند و Fuchsia بخش‌های دیگری را هدف گرفته است. حتی احتمال این وجود دارد که Fuchsia نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید است که بر روی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، کروم بوک‌ها و دستگاه‌های منعطف اجرا می‌شود.

فرضیه‌های متعددی در رابطه با برنامه‌های آتی گوگل وجود دارد و تا قبل ازاعلام رسمی آن‌ها نمی‌توان به صورت قطعی اظهار نظر کرد. در حال حاضر گوگل برنامه‌های خود را در خفا پیش می‌برد، هر چند در رابطه با برخی از آن‌ها، اطلاعات بسیاری در دسترس است.

با این وجود، به کارگیری سیستم عامل Fuchsia بر روی گوشی آنر پلی توسط هواوی محتمل است. این شرکت چینی به خوبی می‌داند که از تکنولوژی‌های جدید در چه مواقعی بهره ببرد، به طوری که پس از بررسی آن‌ها، سعی می‌کند اکثر گوشی‌های خود و سری آنر را به فناوری‌های جدید روز تجهیز نماید.

هواوی ممکن است سیستم عامل Fuchsia را برای بسیاری از محصولاتش منتشر کند که از این دست می‌توان به گوشی‌های میت 10، میت 10 پرو، میت 10 پورش دیزاین، هواوی پی 20، پی 20 پرو، میت آر اس پورش دیزاین، آنر وی 10، آنر 10، نوا 3 و نوت 10 اشاره کرد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)