خانهاخبار
اپلیکیشن‌های فارسی مورد نیاز برای سفر

اپلیکیشن‌های فارسی مورد نیاز برای سفر

این روزها سفر به شکل انکارناپذیری با اینترنت و دستگاه‌های همراه ترکیب شده است. ما جاذبه‌های مقصد مورد نظرمان را در اینترنت جستجو می‌کنیم. بلیط هواپیما و هتل را اینترنتی رزرو می‌کنیم و حتی برای پیدا کردن نزدیک‌ترین رستوران و پمپ‌بنزین هم از اپلیکیشن‌های موبایل استفاده می‌کنیم.
۱۳۹۷/۹/۶

image

 

در این مطلب قصد داریم تعدادی از بهترین برنامه‌های موبایل که پیش از سفر، حین سفر و پس از سفر مورد نیاز هستند را به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن چمدان

چمدان یکی از بهترین ابزارها برای برنامه‌ریزی سفر است. در این اپلیکیشن می‌توانید یک چک لیست برای سفرتان ایجاد کنید تا چیزی از قلم نیفتد. بر روی چک لیست‌ها هم می‌توانید یادآوری تنظیم کنید. یکی از خوبی‌های چمدان، چک‌لیست‌های پیش‌فرض است که کار شما را راحت‌تر می‌کند.

اپلیکیشن ویگو

ویگو یک موتور جستجوی تخصصی بلیط هواپیما و هتل است. مزیت خرید اینترنتی بلیط هواپیما با ویگو این است که قابلیت جستجو و مقایسه بین قیمت آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مختلف را برای شما فراهم می‌کند. همچنین شما این امکان را خواهید داشت که با توجه به بودجه خود یک هشدار قیمت تنظیم کنید. قابلیت جستجو و مقایسه این اپلیکیشن برای هتلها و مکان‌های اقامتی داخل ایران و خارج از ایران هم فعال است.

image

اپلیکیشن دانرو

دانرو یک بانک اطلاعات شهری کامل است. اگر قصد ایرانگردی داشته باشید، دانرو یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی است که در طول سفر به کار شما می‌آید. کافی است دسترسی لوکیشن به اپلیکیشن بدهید و چیزی که به دنبال آن هستید را جستجو کنید. مثلاً «رستوران سنتی».

اپلیکیشن دُنگ

کار اپلیکیشن دُنگ بسیار ساده است و در عین حال راه حل مشکل بسیاری از افراد در سفر! حساب کردن سهم هزینه‌های هر نفر در طول سفر معضلی است که در بسیاری از سفرهای دوستانه رخ می‌دهد. در دنگ می‌توانید نام افراد همراه و هزینه هر کدام را وارد کنید و تمام!

اپلیکیشن‌های خارجی مورد نیاز برای سفر

جدا از اپلیکیشن‌های ایرانی که برای سفر می‌تواند مورد استفاده شما قرار بگیرد، برنامه‌های دیگری هم در سفر مفید هستند. یکی از بهترین آنها، اپلیکیشن ترجمه گوگل است. با استفاده از Google translate علاوه بر اینکه امکان ترجمه از ده‌ها زبان دنیا به فارسی یا زبان‌های دیگر دارید، می‌توانید به صورت زنده و آفلاین، متنی که در تصاویر وجود دارد را ترجمه کنید.

یکی از اپلیکیشن‌های دیگری که در بسیاری از کشورها قابل استفاده است، اوبر است. اوبر نرم‌افزاری مشابه اسنپ و تپسی در ایران است که در بسیاری از شهرهای جهان فعالیت می‌کند. در برخی شهرها نرم‌افزارهای محلی هم وجود دارند. مثلا در دبی در کنار Uber می‌توانید از Kareem هم استفاده کنید. سرویس تاکسی آنلاینی که تمام خودروهای آن لکسوس هستند.

اگر به دنبال تورهای گشت شهری در شهرهای خارجی باشید، اپلیکیشن Viator بسیار مفید است. این اپلیکیشن امکان انتخاب بین ارائه‌کننده‌های مختلف گشت شهری را به شما می‌دهد. حتماً جزییات هر کدام را پیش از انتخاب مطالعه کنید.

image

اگر دوست دارید جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده اطرافتان را ببینید، اپلیکیشن RoadTripper گزینه خوبی است. با مشخص کردن مسیر حرکت‌تان، همه جاذبه‌هایی که در فاصله کمی از مسیر حرکت شما وجود دارند را به شما نشان می‌دهد. برای مسیرهای داخلی ایران، اپلیکیشن همگردی چنین کاری می‌کند.

خاطرات ما از سفر در قالب عکس و فیلم ثبت می‌شوند. اما پیدا کردن تصاویر یک سفر یا عکس‌های افراد و محل‌ها از میان صدها عکس گاهی مشکل می‌شود. اپلیکیشنی که بعد از سفر برای مدیریت سفر بسیار مفید است، اپلیکیشن Google Photos است. روی اکثر گوشی‌های اندروییدی این اپلیکیشن نصب است. روی آیفون هم به سادگی قابل نصب است.

 

شما چه اپلیکیشن‌هایی در طول سفر استفاده می‌کنید؟ تجربه‌ای از استفاده از اپلیکیشن‌های بالا دارید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)