خانهاخبار
نگاهی نزدیک به گوشی بلاک چین HTC Exodus 1

نگاهی نزدیک به گوشی بلاک چین HTC Exodus 1

گوشی Exodus 1 یکی از جدیدترین محصولات شرکت تایوانی HTC به شمار می‌رود و برای کاربرانی خاصی طراحی شده است که از ارزهای رمزنگار استفاده می‌کنند.
۱۳۹۷/۹/۵

ورود گوشی Exodus 1 به بازار با تاخیرهای متعددی روبه رو بوده است و شرکت اچ‌تی‌سی نتوانسته طبق برنامه خود آن را عرضه کند. این شرایط به گونه‌ای پیش رفت که وجود این گوشی را در هاله‌ای از ابهام قرار دارد زیرا اچ‌تی‌سی پس از انتشار تیزرهای متعدد، تمرکز خود را بر روی قاب‌ها و رندر مربوط به این گوشی گذاشت اما سرانجام گوشی Exodus 1 پس از هفته‌ها تاخیر به صورت محدود در اختیار برخی از وبسایت تخصصی قرار گرفت.

این گوشی از نظر سخت‌افزاری به بالاترین استانداردهای شرکت اچ‌تی‌سی مجهز است و از این لحاظ تمایز آن از گوشی U12 مقداری دشوار به نظر می‌رسد. البته اچ‌تی‌سی روند معقولانه‌ای را در رابطه با این گوشی طی کرده است و به خوبی می‌داند که این گوشی قرار نیست به برگ برنده‌اش تبدیل شود و ضررهایی را که در چندین سال اخیر تجربه کرده، تنها با عرضه این گوشی التیام ببخشد و به دوران باشکوه خود بازگردد، به خصوص پس از اینکه که در ماه ژوئیه مجبور به اخراج 1500 نفر از کارمندانش شد. 

image

به همین ترتیب، شرکت اچ‌تی‌سی گوشی Exodus 1 را به عنوان یک نمونه تولید کرده است تا محبوبیت آن را میان علاقه‌مندان به ارزهای رمزنگاری شده بسنجد و تمایل آن‌ها به استفاده از ارزهای دیجیتالی اتر و بیت کوین در محدوده 700 تا 900 دلار را به عنوان ارز جایگزین برای خریداری گوشی هوشمند بررسی کند. به همین دلیل، اچ‌تی‌سی چندان به ارتقاهای سخت‌افزاری در این گوشی روی نیاورده و تنها یک سری از بهبودها همچون محدوده امن اضافی بر روی تراشه اسنپدراگون را به آن افزوده است. تنها نکته قابل توجه این گوشی مربوط به قاب پشتی آن می‌شود که به صورت شفاف طراحی شده است و می‌توان لوگوی Exodus HTC را بر روی آن مشاهده نمود. همچنین می‌توان برخی از قطعات سخت‌افزاری این گوشی به لطف استفاده از قاب شفاف تماشا کرد.

اچ‌تی‌سی رابط کاربری Zion را هنوز به طور کامل آماده نکرده است بنابراین این گوشی هنگامی که به دست ما رسید از رابط کاربری Micro بهره می‌برد که بر اساس اندروید کار می‌کند و فضای امن مناسبی را برای ذخیره کلید‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر چه شرکت اچ‌تی‌سی قصد دارد تا پیش از عرضه رسمی این گوشی در ماه دسامبر، رابط کاربری Zion ‌را برای آن انتشار نماید.

image

هفته گذشته، خبرگزاری TechCrunch طی رویدادی در شهر شنژن چین، مصاحبه‌ای را با مدیر ارشد شرکت اچ‌تی‌سی، فیل چن انجام داد و ایشان در رابطه با گوشی Exodus 1 این چنین عنوان کرد: « همانطور که ما به پروژه Vive متعهد هستیم، به این پروژه نیز اطمینان داریم. به نظر بنده، طبق لیستی که داریم این پروژه در اولویت نیست اما از لحاظ اهمیت در میان 4 پروژه بزرگ شرکت HTC‌ رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.»

البته با این وجود این پروژه به رشد خود ادامه خواهد داد، هر چند فرایند توسعه آن کند پیش خواهد رفت و اچ‌تی‌سی با مشکلات بیشتری رو به رو خواهد شد و از این نظر، می‌توان آن را با سال‌های اولیه‌ای که اچ‌تی‌سی سیستم عامل اندروید را به گوشی‌های خود آورد، مقایسه کرد. به همین ترتیب، اچ‌تی‌سی در حال برداشتن گام‌های کوچک بر روی سری Exodus خود است و قصد ندارد با به کارگیری جدیدترین تکنولوژی در این سری، گوشی‌های Exodus را تبدیل به یکی از محصولات اصلی خود کند. اما با این وجود احتمال می‌رود که در سال‌های آینده این سری از گوشی‌ها جایگاه بهتری را در میان محصولات این شرکت به دست آورند. در سوی دیگر به نظر می‌رسد که برخی از فناوری‌های مربوط به بلاک چین این گوشی در پرچمدار آتی اچ‌تی‌سی حضور خواهند داشت.

شرکت اچ‌تی‌سی مایل است برخی از این فناوری‌ها را برای توسعه دهندگان شخص ثالث لایسنس کند و این موضوع را طی همکاری‌هایی که با گوگل در زمینه ارائه طرح‌های صنعتی برای گوشی‌های پیکسل 3 داشته، نشان داده است. چن همچنین افزود که می‌توان نحوه آن را مشابه همکاری‌های اچ‌تی‌سی با شرکت شخص ثالث در زمینه تکنولوژی‌های مربوط به viveport تصور کرد اما در این صورت بعضی از این شرکت‌ها همچون اکثر همکاری‌های تجاری، دسترسی به برخی از داده‌ها را از دست خواهند داد.

با وجود تمامی موارد ذکر شده، آینده این فناوری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به نظر می‌رسد که شرکت اچ‌تی‌سی در مسیر نامشخصی قرار گرفته و قصد دارد از حوزه سخت‌افزار به حوزه آی‌پی و نرم‌افزار نقل مکان کند. چن در این رابطه چنین گفته است: « این حوزه همچون سیستم‌عامل اندروید قابل اطمینان است و ما در حال حاضر درباره کسب و کار صحبت نمی‌کنیم اما در حال بررسی ایده‌هایی هستیم.»

در حالی که اختصاص گوشی‌های بیشتر به حوزه بلاک چین بدین معنا است که گستردگی این حوزه افزایش خواهد یافت و این تکنولوژی به محصولات بیشتری ورود پیدا خواهد کرد. همانطور که از نام Exodus 1 مشخص است، اچ‌تی‌سی برنامه‌های بیشتری را در دست دارد تا این سری از گوشی‌ها را توسعه دهد. چن در ادامه گفت که شرکت تصمیم دارد تا در آینده وجوه تمایز متعددی در این گوشی نسبت به باقی هندست‌ها ایجاد کند اما در رابطه با جزئیات آن توضیحی ارائه نکرد.

image

در حال حاضر شرکت HTC حدود 20 تا 30 متخصص در اختیار دارد که بر روی پروژه بلاک چین کار می‌کنند و کارشناسان دیگری نیز به منظور آموزش پیچیدگی‌های این تکنولوژی در این پروژه حضور دارند. حتی در میان کسانی که در روند ساخت گوشی Exodus 1 مشارکت نمودند، می‌توان به وضوح مشاهده کرد که اکثر این پروژه، جنبه آموزشی برای آنان فراهم نموده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

S

۱۳۹۷/۱۰/۷
تو یوتیوب برین ببینین که u12 کل گوشیها از جمله s9 و note 9 و iphone x و...همرو کلن درو میکنه...خواهشن رعایت صداقت وامانت کنید..

keyhan

۱۳۹۷/۱۰/۲
حالا مگه یو12 پلاس خودش کم گوشیه ک این با اون مشخصات ب چشم نیاد؟ پیشرفت میخواد چیکار وقتی یو12 پلاس غول بازاره. برین مقایسه کنین تا ب حرفم برسین. واسه نمونه حتی پیکسل ۳ هم بعد ۶ ماه امتیاز 101 اورد و هنوزم یو12 پلاس سومین گوشی قدرتمند بازار تو زمینه دوربینه. کیفیت ساختو سایر ویژگی ها مثل خروجی صداشو سرعتشو اج سنسو اینام بماند. باقی مشخصاتم سلیقه ای هست. خواهشا اینقد ب ناحق نکوبین این برندو

Keyhan

۱۳۹۷/۹/۵
باز هم خبر چرت کذاشتید که ضرر در چندین سال ووم چندین سال یه طوری گفتی چندین سال که انگار 10 15 ساله داره ضرر می ده اچ تی سی همش3 4 ساله که فروشش مطابق میلیش نبوده و تو سال 2013هم جز چند شرکت تاپ بازار بوده و امیدوارم که به زودی به جایگاه قبلی خودش برگرده بعدشم این گوشی یه گوشی خاصهوو اولین گوشی با فناوری بلاک چین در دنیا هستش که قطعا تأثیر چندانی رو فروش اج تی سی داره