خانهاخبار
اچ تی سی از بازار موبایل خارج نمی‌شود؛ احتمال معرفی نسخه 6 گیگابایتی از U12 Life

اچ تی سی از بازار موبایل خارج نمی‌شود؛ احتمال معرفی نسخه 6 گیگابایتی از U12 Life

کمپانی اچ تی سی ظاهرا قصد ندارد از بازار موبایل خارج شود. به گزارش DigiTimes احتمالا در ماه دسامبر شاهد معرفی یک نسخه تازه U12 Life با 6 گیگابایت رم خواهیم بود.
۱۳۹۷/۹/۳

براساس تازه‌ترین گزارش خبرگزاری DigiTimes و به نقل از کمپانی اچ تی سی این سازنده تایوانی علی رغم انتشار شایعه‌های قبلی هیچ برنامه‌ای برای خروج از بازار موبایل ندارد. با توجه به این گزارش کمپانی اچ تی سی معتقد است که دنیای واقعیت مجازی با دنیای موبایل در حال ادغام است و تکنولوژی‌های واقعیت مجازی می‌توانند روند توسعه و پیشرفت گوشی‌های هوشمند مدرن را در آینده دستخوش تغییراتی چشمگیر کنند. این کمپانی هیچ قصدی برای خروج از بازار موبایل ندارد چراکه معتقد است گوشی‌ها امروزه به محصولاتی ضروری تبدیل شده‌اند. سازنده مذکور همچنین در نظر دارد که یک نسخه تازه از U12 Life را در اواخر ماه دسامبر سال جاری با کانفیگ رم و حافظه داخلی بالاتر معرفی کند. اچ تی سی قرار است که در ماه‌های آینده همچنین چند گوشی دیگر هم در کنار برخی محصولات هوشمند و غیرهوشمند از سایر سری‌های خود به کارنامه حرفه‌ای‌اش اضافه کند. گفته می‌شود که این سازنده تایوانی همچنین به دنبال توسعه نوعی راهکار مدرن برای دنیای پرسرعت 5G است و قصد دارد آن‌ها را همچنین به تکنولوژی‌های پیشرفته هوش مصنوعی و بلاک چین هم مجهز کند.

علی رغم تلاش اچ تی سی برای بقا و پیشرفت و عرضه چندین گوشی جالب توجه هوشمند، این کمپانی سالهاست که با افول مواجه شده و جایگاه رفیع قبلی خود را از بازار موبایل از دست داده است. اچ تی سی یکی از اولین سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی به شمار می‌رود که تأکید بسیاری هم بر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری دارد. این کمپانی  درواقع سارنده اولین گوشی هوشمند اندرویدی جهان است که در امریما به نام G1 عرضه شد. اولین گوشی هوشمند گوگل هم که Nexus One نام داشت، توسط اچ تی سی تولید شده بود و از سیستم عامل اندروید 2.1 بهره می‌گرفت. این سازنده چندی بعد سری One خود را با بدنه آلومینیومی معرفی کرد و سایر سازندگان را که در توسعه دستگاه‌های خود از پلی کربنات بهره می‌گرفتند، به چالش کشید. از طرفی برخلاف این جاه طلبی‌ها و دستاوردهای چشمگیر، سالهاست که اچ تی سی دیگر در صدر دیده نمی‌شود.

image

هنوز مشخص نیست که اچ تی سی چگونه نتوانست در خلال سال‌های اخیر دوباره سازندگان دیگر را مغلوب خود سازد چراکه همچنان در همه این سال‌ها تلاش کرد تا با معرفی گوشی‌هایی چشمگیر در رقابت باقی بماند. از طرفی برخی کاربران و دارندگان گوشی‌های هوشمند اچ تی سی معتقدند که این کمپانی به روزرسانی‌های نرم افزاری اندرویدی را با تاخیر طولانی مدت منتشر می‌کرد و البته کیفیت رابط کاربری خودش هم چندان رضایت بخش نبود. علاوه بر این باید به تصمیم مقامات اچ تی سی مبنی بر تغییر خانواده گوشی‌ها و اصطلاحا برندسازی دوباره این محصولات اشاره کنیم که به نوعی حس سردرگمی این سازنده را به نمایش می‌گذارد. در مقایسه باید خانواده محبوب گلکسی اس سامسونگ را مثال بزنیم که از سال 2010 تا به حال بی وقفه مسیر خود را طی کرده است؛ هرچند در طول این سال‌ها بارها شاهد تغییراتی چشمگیر در طراحی ظاهری، سخت افزاری و نرم افزاری آن بوده‌ایم.

همان‌طور که گفتیم، اچ تی سی همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهد و قصد دارد گوشی تازه‌ای را تا پیش از پایان امسال معرفی کند. این نسخه تازه از U12 Life ظاهرا 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد در حالی که نسخه اصلی آن در سال جاری میلادی با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی معرفی شده بود. در باب تلاش اچ تی سی در زمینه هوش مصنوعی هم باید به گوشی بلاک چین HTC Exodus 1 اشاره کنیم که در اوایل ماه اکتبر معرفی شد و در حال حاضر کاربران و علاقه مندان تنها قادر خواهند بود از طریق ارز رمزگذاری شده اتریوم و بیت کوین به صورت آنلاین آن را خریداری کنند. البته این گوشی قرار است از ماه دسامبر در 34 کشور مختلف و در سرتاسر جهان عرضه شود. نمایشگاه‌های CES و MWC نزدیک هستند و پیش بینی می‌شود که اطلاعات تکمیلی رسمی درباره گوشی‌های آینده این سازنده تایوانی در خلال برگزاری آن‌ها در دسترس قرار گیرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حسین

۱۳۹۷/۹/۴
HTC باید میان رده ها و پایین رده هایی با کیفیت عالی و قیمت پایین وارد بازار کند تا مثل هواوی که ره صد ساله رو یکساله رفت به اوج روزهای گذشته خوش برگرده.
دوربین عالی ، رم ، حافظه، قیمت ، سی پی یو و.....

S

۱۳۹۷/۹/۳
زنده باد