خانهاخبار
رنج روور ایووک 2020 معرفی شد

رنج روور ایووک 2020 معرفی شد

کمپانی رنج روور از نسل جدید کراس اوور ایووک پرده برداشت که با تکنولوژی‌های فراوانی همراه شده است.
۱۳۹۷/۹/۳

دو سال است که تصاویر جاسوسی زیادی از نسل جدید رنج روور ایووک منتشر می‌شود و اکنون پس از انتظار فراوان، کمپانی بریتانیایی نسل جدید ایووک را رسما معرفی کرده است. شاید در ابتدا ایووک شبیه به برادر کوچکتر ولار به نظر برسد ولی اینچنین نیست و با یک خودرو کاملا جدید روبه‌رو هستیم.

رنج روور ایووک با وجود طراحی عالی که دارد، بزرگتر از نسل قبلی نیست اما به لطف استفاده از ساختار جدید رنج روور یعنی Premium Transverse فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد به ویژه در عقب. حجم فضای بار به میزان 6 درصد افزایش پیدا کرده و به 610 لیتر رسیده است البته در صورت خواباندن صندلی‌های عقب، این حجم به 1430 لیتر می‌رسد.

image
image

با ورود به داخل کابین هم متوجه شباهت زیاد ایووک با ولار می‌شویم چراکه کنسول وسط از دو نمایشگر تشکیل شده که البته به صورت آپشنال در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. به علاوه صفحه آمپر از نوع دیجیتالی است. ایووک به امکانات دیگری چون صندلی‌های 16 جهته و تصفیه کننده هوا هم مجهز شده.

بدنه نسل جدید رنج روور ایووک به میزان 13 درصد در مقایسه با نسل قبل استحکام بیشتری دارد و میزان لرزش و صدای ورودی به کابین هم به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. رنج روور برای حفظ محیط زیست دست به یک اقدام جالب زده آن هم استفاده از مواد بازیافت شده و طبیعی در بدنه ایووک 2020 به میزان 30 کیلوگرم است تا آسیب‌های واردشده به محیط زیست را کاهش دهد.

image
image

پلتفرم جدید از قوای محرکه هیبریدی هم پشتیبانی می‌کند و رنج روور با افتخار نخستین محصول هیبریدی و الکتریکی خود را در ایووک جدید معرفی کرده است. این قوای محرکه از یک موتور برقی 48 ولتی و یک موتور بنزینی تشکیل شده و قدرت آن به 296 اسب بخار می‌رسد. باتری به هنگام ترمزگیزی شارژ می‌شود و محل قرارگیری آن هم در زیر بدنه است.

عملکرد این سیستم به این صورت است که در سرعت‌های 17 کیلومتر بر ساعت و کمتر و در هنگامی که راننده ترمز می‌کند، باتری شارژ می‌شود و انرژی ذخیره شده مجددا در هنگام شتاب گیری به کمک موتور می‌آید. لندروور برای انتقال قدرت در این خودرو از یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک ساخت ZF کمک گرفته که بدون شک عملکرد بهتری در مقایسه با قبل دارد و مصرف سوخت را هم کاهش می‌دهد.

image
image

رنج روور ایووک 2020 در ابتدا در کنار نسخه هیبریدی در یک نسخه بنزینی هم عرضه می‌شود که از موتور 4 سیلندر با 246 اسب بخار قدرت بهره می‌برد و انتظار می‌رود در آینده نسخه‌های دیگری از ایووک هم عرضه شود.

ایووک در مدل 2020 و در تمامی نسخه‌ها با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود به علاوه اینکه 6 حالت رانندگی مختلف هم برای آن در دسترس است. یکی از این حالت‌ها Auto است که بهترین تنظیمات را برای سیستم تعلیق و سیستم‌های الکترونیکی و بر اساس شرایط مسیر اعمال می‌کند.

image
image

ایووک 2020 به سیستم ClearSight Ground View رنج روور مجهز شده که با استفاده از دوربین‌هایی بر روی جلو پنجره و آینه‌های جانبی، مسیر جلو و زیر خودرو را بررسی می‌کند و مسیر را بر روی نمایشگر در نظر گرفته شده برای سیستم اطلاعات و سرگرمی نمایش می‌دهد. این دوربین‌ها با روکش سرامیکی پوشانده شده‌اند تا پاشیدن آب و گل و لای بر عملکرد آنها تاثیری نداشته باشد.

لندروور اطلاعات بیشتر و جزئیات مربوط به رنج روور ایووک 2020 را در نمایشگاه خودرو شیکاگو 2019 اعلام خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

فرهاد

۱۳۹۷/۹/۳
عجب ماشين فوق العاده اى زدن

شهاب

۱۳۹۷/۹/۳
واااااااااااااااای خدا من که شدیدا عاشقش شدم فوق فوق فوق فوق العادست