خانهاخبار
گزارشی از همکاری ال‌جی، هواوی و لنوو برای تولید گوشی‌های منعطف

گزارشی از همکاری ال‌جی، هواوی و لنوو برای تولید گوشی‌های منعطف

گوشی‌ منعطف قرار است ترند جدید سال 2019 باشد و شرکت‌های بزرگ در تلاش هستند تا زمینه‌های لازم برای ساخت این نوع گوشی‌ها را فراهم سازند.
۱۳۹۷/۹/۲

بنا بر گزارش یکی از خبرگزاری‌های کشور کره جنوبی، شرکت LG Display قصد دارد به منظور توسعه گوشی‌های هوشمند منعطف با تولیدکنندگان چینی همکاری کند.

وبسایت Elec گزارش داده که شرکت الجی هم‌اکنون در حال همکاری با شرکت‌های شیائومی و هواوی است تا برای هر یک از کمپانی‌های چینی، دستگاه منعطف مورد نظرشان را توسعه دهد. واحد LG Display نیز پنل‌های لازم برای تولید این گوشی‌های منعطف را تامین خواهد کرد.

طبق این گزارش، الجی و لنوو هم‌اکنون در حال توسعه صحفه نمایش 13.3 اینچی هستند که از رزولوشن 2560x 1600 به همراه پنل قابل انعطاف بهره می‌برد و قرار است در سه ماهه سوم سال 2019 به صورت انبوه تولید شود. تبلت منعطف لنوو از داخل به چند لایه متصل خواهد شد و لنوو قصد دارد آن در سه ماهه چهارم سال 2019 عرضه کند.

در این تبلت دیگر خبری از نمایشگر بیرونی نیست و بر خلاف آن نمایشگرهایی خواهد بود که سامسونگ در اوایل ماه جاری به نمایش گذاشت. زمانی که صفحه نمایش جمع شود؛ بخش‌هایی از آن کماکان قابل مشاهده باقی می‌مانند تا اطلاعاتی همچون زمان، تاریخ و آب و هوا را به نمایش بگذارند.

در سوی دیگر، واحد LG Display در حال همکاری با هواوی است تا نمایشگری 6 اینچی را تولید کنند. مکانیزم این نمایشگر به صورت تاشو بیرونی خواهد بود. وبسایت Elec همچنین افزود که هنگام تا شدن، نمایشگر دستگاه در هر دو طرف آن قرار خواهد گرفت.

همچنین بنا بر گزارش‌های پیشین، هواوی در حال همکاری با BOE، شرکت چینی سازنده صفحه نمایش است تا پروژه‌ای مشابه را توسعه دهند.

واحد LG Display همچنین پروژه‌ای مشابه را با شرکت شیائومی در دست توسعه دارد اما وبسایت Elec در گزارش خود از انتشار جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

واحد LG Display با وجود همکاری‌های متعدد با شرکت‌های مختلف چینی، در حال حاضر هیچ گونه برنامه‌ای مبنی بر تولید گوشی منعطف با شرکت مالک خود، یعنی LG Electronics ندارد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ که رقیب اصلی الجی در این زمینه محسوب می‌شود، قصد دارد تا در نیمه اول سال 2019، اولین گوشی منعطف خود را روانه بازار کند و قرار است بیش از یک میلیون واحد از آن را تولید نماید. 

رقابت در زمینه تولید صفحه نمایش‌های منعطف بیش از پیش داغ شده است به طوری که در اوایل سال جاری، الجی در رویداد CES از صفجه نمایش 65 اینچی منعطف خود پرده برداشت که از پنل OLED بهره می‌برد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)