خانهاخبار
احتمال عرضه گران‌ترین مدل گلکسی اس 10 با بدنه سرامیکی

احتمال عرضه گران‌ترین مدل گلکسی اس 10 با بدنه سرامیکی

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها سامسونگ در نظر دارد گران‌ترین پرچمدار گلکسی اس 10 خود را با پنل پشتی سرامیکی عرضه کند. در این صورت، گوشی مذکور تنها در دو رنگ مشکی و سفید و همچنین تعداد محدودی به بازار راه پیدا می‌کند.
۱۳۹۷/۹/۲

براساس تازه‌ترین گزارش از خبرگزاری معتبر SamMobile حداقل یکی از مدل‌های سری گلکسی اس 10 سامسونگ سال آینده با پنل پشتی از جنس سرامیک معرفی می‌شود. منبع اصلی این ادعا هنوز مشخص نیست و البته نمی‌دانیم که دقیقا کدام نسخه با این طراحی روانه بازار می‌شود. از طرفی گفته می‌شود که مدل مذکور با پنل پشتی از جنس سرامیک تنها در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌شود.

متریال سرامیک پیش از این هم در توسعه برخی مدل‌ها مورداستفاده قرار گرفته است و احتمال بهره گرفتن از آن در طراحی گلکسی اس 10 اصلا عجیب به نظر نمی‌رسد. برای مثال، گوشی اسنشیال فون از متریال تیتانیوم و سرامیک بهره می‌برد و شیائومی از سال 2016 تاکنون بارها دستگاه‌هایی را با پنل پشتی سرامیکی توسعه داده است. البته این گوشی‌ها اغلب تنها در پنل پشتی از سرامیک بهره می‌برند و لبه‌ها و پنل جلویشان روکش محافظ شیشه‌ای است.

image

انتظار می‌رود که 4 مدل از خانواده گلکسی اس 10 سال آینده و در ماه فوریه رسما معرفی شوند. شایعه شده است که نسخه جهانی این گوشی‌ها از پردازنده تازه سازنده به نام اگزینوس 9820 که اخیرا معرفی شده و از واحد پردازش اختصاصی هوش مصنوعی هم بهره می‌برد، قدرت بگیرند. شایعه‌های اخیر همچنین اغلب اشاره کرده‌اند که این مدل‌ها احتمالا در رنگ‌های سفید، سبز، نقره‌ای، مشکی و صورتی به بازار راه می‌یابند. گفته می‌شود که سه مدل اصلی این خانواده با اسامی رمز Beyond 1، Beyond 2 و Beyond 0 توسعه یافته‌اند. در این میان Beyond 0 نشان دهنده ارزان قیمت‌ترین مدل مجهز به پنل نمایش 5.8 اینچی با تنها 4 گیگابایت حافظه رم است. دو مدل دیگر هم احتمالا به 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم مجهز می‌شوند و مانند نسل‌های قبلی از پنل نمایش با لبه‌های خمیده بهره می‌برند. ارزان‌ترین عضو خانواده دوربین اصلی دوگانه در پنل پشتی دارد اما دو مدل سطح بالای دیگر به دوربین اصلی سه گانه (و حتی چهارگانه) با چینش عمودی مجهز می‌شوند.

سطح بالاترین مدل این خانواده احتمالا یک نسخه با پشتیبانی از شبکه 5G هم دارد که با قیمت حدودی 1770 دلار از سایر نسخه‌ها گران‌تر خواهد بود. این گوشی ظاهرا با اسم رمز Beyond X در دست توسعه دارد و به دنبال سه مدل اصلی پس از توسعه امکان استفاده از شبکه 5G به بازار راه پیدا خواهد کرد. براساس گزارش‌های اخیر این گوشی پنل نمایش 6.4 اینچی، حداقل 128 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی چهارگانه و دوربین سلفی دوگانه هم دارد.

سرامیک احتمالا بهترین متریال ممکن برای دست گرفتن توسط کاربر نیست. همچنین روند تولید و ساختاردهی به آن گران قیمت است و با توجه به آنچه در گوشی‌های قبلی هم شاهدش بوده‌ایم، احتمال شکستن پنل افزایش می‌یابد. شیائومی این متریال را ابتدا با Mi 5 معرفی کرد و مدل مذکور را هم در تعداد محدودی به بازار فرستاد. به همین خاطر انتظار می‌رود که سامسونگ هم چنین رویه‌ای را در پیش بگیرد و گران قیمت‌ترین پرچمدار 2019 خود را با این متریال در تعداد محدودی عرضه کند. همان‌طور که گفتیم، متریال سرامیک احتمال شکستن پنل گوشی را افزایش می‌دهد و ممکن است که سامسونگ به همین خاطر تصمیم بگیرد روند گران‌تری را برای توسعه پرچمدار خود به کار گیرد و در نتیجه قیمت دستگاه هم افزایش پیدا کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۹/۲
با این تفاسیر آمارِ فوتی‌ها امسال میره بالا?
طرفداران‌سامسونگ ذوق‌مرگ میشن
و دشمنان‌سامسونگ هم که دِق‌مرگ