خانهاخبار
امکانات مبتنی بر واقعیت افزوده در دوربین گلکسی اس 10

امکانات مبتنی بر واقعیت افزوده در دوربین گلکسی اس 10

پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ ابتدای سال آینده معرفی می‌شوند و براساس شایعه تازه احتمالا از نوعی دوربین اصلی 4 گانه با امکان اسکن 3 بعدی بهره می‌برند.
۱۳۹۷/۹/۲

وال استریت ژورنال روز گذشته با انتشار گزارشی تازه به برخی اطلاعات درباره پرچمداران سری گلکسی اس 10 و همچنین پرچمدار منعطف گلکسی اف سامسونگ اشاره کرد. برای مثال در حال حاضر می‌دانیم که این غول تکنولوژی ممکن است در کنار یه مدل اصلی از خانواده گلکسی اس 10 همچنین یک مدل دیگر هم با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G را در کره جنوبی معرفی کند. در خبرهای قبلی همچنین به علت این موضوع اشاره کردیم و گفتیم کره جنوبی تنها کشوری به شمار می‌رود که قرار است در تابستان سال آینده شبکه ارتباطی 5G را به طور گسترده ارائه کند.

نکته دیگر احتمال مجهز شدن گلکسی اس 10 به 6 دوربین است. گفته می‌شود که این گوشی احتمالا به دوربین 4 گانه در پنل پشتی مجهز می‌شود و دوربین سلفی آن در پنل جلو هم از دو لنز بهره می‌برد. از طرفی سامسونگ پیش از این هم گوشی دیگری را با دوربین چهارگانه اصلی معرفی کرده است؛ پس چه ویژگی‌هایی می‌تواند دوربین چهارگانه در گلکسی اس 10 را متمایز سازد؟

حالا خبرگزاری Korean Media به این موضوع پرداخته و با توضیحی مختصر به وج تمایز این دوربین پیشرفته با دوربین چهارگانه قبلی اشاره کرده است.

image

گفته می‌شود که سامسونگ از مدت‌ها پیش در پی توسعه نوعی حسگرهای دوربین ملقب به ToF یا Time of Flight بوده است تا در گوشی‌های سال 2019 خود تعبیه کند. این تکنولوژی با سیستم تشخیص چهره موجود در آیفون 10 اس، 10 اس مکس و میت 20 پرو هوآوی که مبتنی بر نور توسعه یافته متفاوت است. در حال حاضر تنها یک گوشی دیگر به نام OPPO R17 Pro در بازار موجود است که از همین تکنولوژی بهره می‌برد.

اما سیستم دوربین 3 بعدی ToF آن هم در پنل پشتی چه ویژگی‌هایی دارد؟ این دوربین می‌تواند در راهبری ژستی و ایجاد تجربه واقعیت افزوده کمک کند. برای مثال می‌توانید به کمک این دوربین به صورت مجازی لباس‌ها را تن کنید یا حتی مبلمان موردنظرتان را در فضای خانه امتحان کنید.

این دوربین پیشرفته و جالب توجه احتمالا در نیمه ماه فوریه و در خلال رویداد آنپکد سامسونگ به همراه پرچمدار گلکسی اس 10 معرفی می‌شود و ممکن است پس از آن در توسعه میان رده‌های سطح بالای خانواده Galaxy A هم به کار رود. علاوه بر این شایعه شده است که کمپانی اپل هم قصد دارد مدل‌های 2019 از آیفون‌های خود را به دوربین 3 بعدی مجهز کند تا بتواند همین تجربه از مقاصد واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را به کاربران خود ارائه دهد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نیک

۱۳۹۷/۹/۲
لطف کنید یه مطلب جدیدی رو که منتشر میکنید تا یک ماه رو صفحه سایت بزارید بمونه نه اینکه زود بر دارینش بخاطر اینکه همه استفاده کنن از مطالبتون ،مثل تمام سایتهای خارجی دنیا ،بزارید هر پیشرفتی هیجانشو داشته باشه ...