تست همراه اول

سرویس خبر
1 آذر 1397 ساعت 12:36
3 نظر

 

فورد برای از بین بردن بوی خودروهای نو چاره‌ای اندیشیده است!

با اینکه بسیاری از مردم بوی خودرو نو را دوست دارند، شمار قابل‌توجهی از مشتریان چینی آن را نمی‌پسندند. فورد برای حل این مشکل راه‌کاری ارائه داده است.

معمولاً شرکت‌های خودروسازی محصولات خود را متناسب با بازار کشورهای مختلف اندکی تغییر می‌دهند تا با قوانین و ذائقه مردم آن دیار سازگارتر باشد. اما به نظر می‌رسد فورد برای تولیدات خود در بازار چین تدبیر جدیدی اندیشیده‌ است: از بین بردن بوی مخصوص خودروهای نو

بسیاری از مردم بوی خاصی را که از داخل خودروهای نو به مشام می‌رسد، عادی تلقی کرده و حتی آن را دوست دارند، اما ظاهراً در چین اوضاع کمی متفاوت است. بیش از 10 درصد رانندگان چینی از بوی ناخوشایند خودرو نو گلایه دارند. برنت گروبر، از مدیران ارشد شرکت خدمات اطلاعات بازاریابی J.D.Power، این بو را یکی از گلایه‌برانگیزترین مشکلات صنعت خودرو در چین قلمداد می‌کند. در توضیح آن همین بس که آمار نارضایتی چینی‌ها از بوی خودرو نو، تقریباً دو برابر گلایه‌های آنان بابت مصرف زیاد سوخت خودروهاست.  

فورد برای حل این مشکل، راه‌کاری جدید به ثبت رسانده است. از دید این شرکت، بویی که از داخل خودرو نو به مشام می‌رسد ناشی از گرم شدن موادی مثل چوب و چرم است که درون آن به کار رفته است. پس اگر فرآیند گرمادیدگی این مواد تسریع شود، آن بوی خاص نیز زودتر از بین می‌رود. در راه‌کاری که فورد ارائه داده است، وسایل نقلیه تماماً خودران یا نیمه‌خودران، خود را در نقطه‌ای آفتابی (شاید روی آسفالت داغ) پارک می‌کنند، سپس بخاری خود را روشن کرده و شیشه‌ها را پایین می‌کشند و موتور را نیز متناوباً به کار می‌اندازند. با این شیوه، خود وسیله نقلیه، بوی تازگی خود را از بین می‌برد.

البته دبی میلِوسکی، مدیر ارشد فنی بخش پایداری مواد شرکت فورد می‌گوید، راه‌کاری که آن‌ها ثبت کرده‌اند تنها یک ایده است و حتی اگر به تایید هم برسد، انجام آن از سوی فورد حتمی نیست. در واقع، این شرکت مرتباً ایده‌های زیاد و گاهی بسیار عجیب به ثبت می‌رساند که همه آن‌ها عملیاتی نمی‌شوند.



  1 آذر 1397
3 نظر
3.67
  3 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری