خانهاخبار
بنچمارک اسنپ‌دراگون 8150 در تست AnTuTu و Geekbench

بنچمارک اسنپ‌دراگون 8150 در تست AnTuTu و Geekbench

انتظار می‌رود نسل تازه پردازنده‌های موبایلی سطج بالای کوالکام به زودی تحت عنوان اسنپ‌دراگون 8150 معرفی شود. این پردازنده توسط AnTuTu و Geekbench مورد آزمون قرار گرفته و امتیاز چشمگیری را از خود به نمایش گذاشته است.
۱۳۹۷/۸/۲۷

در حال حاضر دو پردازنده اسنپ‌دراگون 845 و اسنپ‌دراگون 850 از کمپانی کوالکام که سامسونگ از آن در طراحی Galaxy Book 2 خود استفاده کرده است در بازار وجود دارند. از طرفی Galaxy Book 2 سامسونگ به سیستم عامل ویندوز مجهز شده است و همین موضوع نشان می‌دهد که کوالکام از ابتدا قصد نداشته است اسنپ‌دراگون 850 را برای تعبیه در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی توسعه دهد. همچنین شابان ذکر است که این سازنده هنوز جانشین تازه و پرچمدار اسنپ‌دراگون 845 را هم رسما معرفی نکرده است.

image

درواقع اینگونه شایعه شده است که سازنده مذکور قصد دارد روند نام گذاری چیپست‌های درون گوشی‌های هوشمند خود را تغییر دهد و نسل تازه این پردازنده‌های پرچمدار را تحت عنوان اسنپ‌دراگون 8150 روانه بازار سازد. حالا اسنادی از نتایج آزمون درون پایگاه‌های بنچمارک AnTuTu و Geekbench منتشر شده است که مشخصا به همین پردازنده آینده موبایلی کوالکام منتسب هستند. ابزار AnTuTu هم در این باره تأیید کرده که پایگاه خود را به دقت بیشتری بررسی کرده است تا بتواند تأیید کند که این سازنده واقعا همان اسنپ‌دراگون 8150 است.

پردازنده اسنپ‌دراگون 8150 کوالکام توانسته است در آزمون بنچمارک پایگاه AnTuTu امتیاز جالب توجه 362292 را کسب کند. در مقایسه باید بگوییم بیشترین امتیازی که تا به حال روی این پایگاه در آزمون مشابه ثبت شده متعلق به اولین پردازنده 7 نانومتری Kirin 980 بوده است. علاوه بر این در حال حاضر حتی بیشترین امتیاز کسب شده توسط پردازنده سطح بالای Apple A12 Bionic هم در پایگاه داده‌های این ابزار از امتیاز اسنپ‌دراگون 8150 کمتر است. اگر به امتیازها در پایگاه Geekbench نگاه کنیم، پردازنده A12 Bionic اپل همچنان پیشتاز است اما پردازنده منتسب به اسنپ‌دراگون 8150 هم امتیاز بسیاری بالایی کسب کرده است که در مقایسه با نسل قبلی (اسنپ‌دراگون 845) جالب توجه شمرده می‌شود.

به طور کلی انتظار می‌رود که ترکیب و قالب کلی هسته‌ها در اسنپ‌دراگون 8150 کوالکام به صورت 4+3+1 با بیشینه قدرت به ترتیب معادل پردازش 2.84، 2.4 و 1.78 گیگاهرتز طراحی شود. AnTuTu علاوه بر امتیاز فوق اشاره کرده که پردازنده گرافیکی تازه Adreno 640 GPU حدودا 20% بهتر از Adreno 630 موجود در اسنپ‌دراگون 845 عمل کرده است و به همین خاطر انتظار می‌رود که این چیپست تازه از نظر پردازش گرافیکی هم نسبت به گذشته تغییر و بهبود چشمگیری را از خود به نمایش بگذارد. اسنپ‌دراگون 8150 هم به دنبال ترند تازه این عرضه با ساختار 7 نانومتری توسعه می‌یابد و گفته می‌شود که در پرچمداران خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ هم تعبیه می‌شود. این گوشی‌ها احتمالا در ماه ژانویه یا فوریه سال آینده رسما رونمایی خواهند شد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حمید

۱۳۹۷/۸/۲۷
بهترین چیپست دنیا معرفی شد

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۲۷
S10 رقیبی تمام‌عیار برای میت‌پرو است. اگر به گوریلاگلس6 هم تجهیز بشه ای بسا میت‌پرو را جیک‌ثانیه ضربه‌فنی کنه?