خانهاخبار
نسخه 5G گلکسی اس 10 تنها با پردازنده اگزینوس و مودم سامسونگ معرفی می‌شود

نسخه 5G گلکسی اس 10 تنها با پردازنده اگزینوس و مودم سامسونگ معرفی می‌شود

پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ سال آینده در حداقل 3 مدل متفاوت معرفی می‌شوند و پیش بینی می‌شود که یک نسخه از سطح بالاترین مدل آن‌ها با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G به بازار راه یابد. تازه‌ترین گزارش حاکی از آن است که نسخه مذکور فقط با پردازنده اگزینوس 9820 سازنده توسعه می‌یابد.
۱۳۹۷/۸/۲۶

شبکه ارتباطی 5G همچنان مفهوم تازه‌ای به شمار می‌رود اما این موضوع باعث نشده است سامسونگ از توسعه گوشی هوشمندی مجهز به آن دست بردارد. اولین گوشی هوشمند سامسونگ که قرار است با پشتیبانی از 5G معرفی شود، یکی از نسخه‌های گلکسی اس 10 است و براساس تازه‌ترین اطلاعات مرتبط با آن، از پردازنده پرچمدار کوالکام اسنپ‌دراگون بهره نمی‌برد.

image

گزارش شده است که سامسونگ به جای سفارش مودم‌هایی با پشتیبانی از شبکه 5G به کمپانی‌های رقیب تصمیم گرفته است خودش پردازنده‌ای ارتباطی را با همین ویژگی توسعه دهد. این پردازنده مخصوصا برای گلکسی اس 10 طراحی شده است و کمپانی سامسونگ را قادر می‌سازد در مدل مذکور از پردازنده موبایلی ساخت خودش استفاده کند. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود که نسخه 5G از پرچمدار آینده گلکسی اس 10 سازنده با پردازنده موبایلی اگزینوس 9820 و مودم اگزینوس 5100 معرفی شود.

انتظار می‌رود که نسخه 5G پرچمدار گلکسی اس 10 سامسونگ در کنار سه مدل دیگر در ابتدای سال 2019 رسما معرفی شود و به بازارهای چین، کره جنوبی و آمریکا راه یابد. این بازارها هر سال نسخه مجهز به کوالکام اسنپ‌دراگون پرچمداران سامسونگ را دریافت می‌کنند و به همین خاطر در ابتدا گفته شده بود که گلکسی اس 10 نسخه 5G هم به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 8150 و مودم X50 مجهز می‌شود.

اگر سامسونگ در مسیری که پیش گرفته است موفق شود و نسخه‌ای از گلکسی اس 10 را واقعا به مودم 5G ساخت خودش مجهز کند، باید این اقدام را مرحله‌ای مهم در طول فعالیت این غول تکنولوژی بدانیم. این کار می‌تواند از میزان وابستگی سامسونگ به کوالکام مخصوصا در بازارهای مهم و کلیدی بکاهد و همچنین مسیر را برای تولید پردازنده‌های اگزینوس بیشتری مجهز به مودم 5G در آینده هموار سازد. این گوشی‌های سطح بالا قرار است در سه ماهه اول سال 2019 رسما معرفی شوند و سطح پایین‌ترینشان هم برخلاف دو مدل دیگر از پنل نمایش تخت بهره می‌برد. انتظار می‌رود در ماه‌های آینده هرچه به تاریخ حدودی معرفی از آن‌ها نزدیک‌تر می‌شویم، خبرهای بیشتری درباره‌شان منتشر شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)