خانهاخبار
وزیر امنیت سایبری ژاپن می‌گوید تا به حال از کامپیوتر استفاده نکرده است!

وزیر امنیت سایبری ژاپن می‌گوید تا به حال از کامپیوتر استفاده نکرده است!

بر اساس گزارشی که به تازگی توسط نیویورک تایمز منتشر شده است، یوشیتاکا ساکورادا، وزیر امنیت سایبری کشور ژاپن به تازگی فاش کرد که تا به حال از رایانه استفاده نکرده است و همواره کار با چنین دستگاه‌هایی را به زیر دستانش واگذار کرده است.
۱۳۹۷/۸/۲۵

آقای ساکورادا ۶۸ ساله در روز چهارشنبه برای نخستین بار اعلام کرد که تا به حال از رایانه استفاده نکرده است و حتی به نظر می‌رسد که ایده‌ای از کاربرد درگاه USB نیز ندارد! شاید این خبر برای شما هم غیر قابل باور باشد که در کشوری که خود یکی از پیشگامان فناوری در دنیا است؛ چنین فردی مسئولیت امنیت سایبری را بر عهده دارد. اما این مقام ژاپنی شخصا اعتراف کرده است از سن ۲۵ سالگی که مشغول به کار شد و پیش از آن‌که وزیر شود نیز اموری که با کامپیوتر سر و کار داشتند را به زیر دستانش سپرده است. او درباره‌ی این موضوع عجیب می‌گوید:

من دستورات را به دستیارم می‌دهم و بنابراین شخصا خودم را درگیر کار با کامپیوتر نمی‌کنم.

همچنین طبق گزارش اسوشیتد پرس، او در گفتگو درباره‌ی رابطه‌ی جایگاه فعلی‌ خود با فناوری به این مورد نیز اشاره کرد که گرچه انجام امور رایانه‌ای را به دستیار خود واگذار کرده است، اما مطمئن است که کارشان بی‌نقص پیش می‌رود.

image

آقای ساکورادا علاوه بر سمت خود در دولت، در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز مسئولیت‌هایی خواهد داشت. هفته‌ی گذشته روزنامه‌ی آساشی شیمبون که یکی از ۵ روزنامه‌ی دولتی ژاپن است، در مطلبی به کمبود دانش این فرد درباره موضوعات ابتدایی مرتبط با چنین رویداد بزرگی خبر داد. اما به هر حال شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، در جلسه‌ی کابینه در ماه اکتبر مسئولیت رسیدگی به امنیت سایبری و همچنین امور مرتبط با المپیک پیش رو را به یوشیتاکا ساکورادا واگذار کرده است.

در چند سال گذشته بسیاری از کشورها امنیت سایبری را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود قرار داده‌اند تا از شنود اطلاعاتی و جاسوسی، بدافزارها، هکرها و سایر آسیب پذیری‌های سیستم‌های رایانه‌ای در امان بمانند. با توجه به این موضوع، حضور چنین فردی در راس امنیت سایبری کشوری مانند ژاپن که از نظر علمی و اقتصادی از پیشگامان است، بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

یکی از خبرهای جالب دیگری که توسط تایمز منتشر شده این است که قانون گذاران از ساکورادا ( که از اعضای حزب حاکم لیبرال دموکرات است) درباره‌ی خطر استفاده از USB در نیروگاه‌های هسته‌ای پرسیدند اما ظاهرا او گیج شده است و در جواب گفته:

من به خوبی جزئیات را نمی‌دانم. پس اگر نیاز است، چطور است یک متخصص جواب شما را بدهد، نظرتان چیست؟

پاسخ‌های آقای وزیر با خنده و انتقاد حزب مخالف مواجه شد. ماسوتا ایما که از حزب دموکرات است در انتقاد به این شرایط گفته است:

باورم نمی‌شود فردی که تا به حال از رایانه استفاده نکرده است مسئولیت امنیت سایبری را بر عهده بگیرد.

اما در نهایت به گزارش گاردین می‌پردازیم که به یک کامنت طعنه آمیز در توییتر اشاره کرده است که جنبه‌ی مثبت عدم آشنایی ساکورادا را متذکر می‌شود:

اگر یک هکر وزیر ساکورادا را هدف قرار دهد، نمی‌تواند از او اطلاعاتی به سرقت ببرد. در واقع این (که هیچ اطلاعاتی در فضای سایبری از خود باقی نگذاشته باشی) نهایت امنیت است!

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

sajjad

۱۳۹۷/۸/۲۶
یادوزیرای خودمون افتادم..اینجا همه بی سوادن..یامثلاطرف رفته ارشدکشاورزی گرفته الان توبخش ارتباطات پست گرفته