خانهاخبار
کاهش فروش خودرو در چین برای اولین بار بعد از 30 سال!

کاهش فروش خودرو در چین برای اولین بار بعد از 30 سال!

به نظر می‌رسد جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین به ضرر شرکت‌های خودروسازی تمام شده است، چرا که پس از 30 سال شاهد کاهش فروش خودرو در کشور چین هستیم.
۱۳۹۷/۸/۲۱

نزدیک به 3 دهه بوده که فروش خودروهای صفر در بازار چین رشد بالایی را تجربه کرده است. در سال 2009 این کشور با عبور از ایالات متحده آمریکا توانست تبدیل به بزرگترین بازار خودرو در سراسر جهان شود. بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی رویترز در اینترنت منتشر شده، این رشد در ماه گذشته گذشته میلادی متوقف شده و روند نزولی به خود گرفته است. رویترز گزارش کرده که فروش خودرو در ماه اکتبر در کشور چین کاهشی برابر با 11.7 درصد را تجربه کرده که اولین کاهش فروش سالانه از سال 1990 محسوب می‌شود.

شرکت‌های تولیدکننده خودرو در کشور چین رشد فروشی برابر با 3 درصد را در مقایسه بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی تجربه کرده‌اند. در حالی که این کمپانی‌ها افزایش فروش را تجربه کرده‌اند، فروش کلی آن‌ها از ماه ژانویه تا اکتبر برابر با 22.87 میلیون بوده که در مقایسه با سال قبل 0.1 درصد کمتر است. در ماه اکتبر 2.38 میلیون خودرو در کشور چین به فروش رسیده که برای چهارمین ماه متوالی کاهش پیدا کرده است. کاهش فروش در ماه اکتبر بزرگ‌ترین کاهش فروش از سال 2012 در کشور چین محسوب می‌شود.

image

یکی از تحلیلگران صنعت خودرو در رابطه با بازار چین گفته است:

بازار خودرو در کشور چین وضعیت مناسبی ندارد و انتظار نمی‌رود تا پایان سال جاری میلادی این روند تغییر کند. دلایل این کاهش فروش را باید در کاهش تقاضا برای خودروهای صفر در این کشور جستجو کرد. اگر شرکت‌های تولیدکننده خودرو تلاشی برای افزایش محصولات خود در بازار چین نکنند، به وضعیت بسیار بدی دچار می‌شوند.

یکی از دلایل کاهش فروش خودرو در کشور چین مربوط به جنگ تجاری میان این کشور و ایالات متحده آمریکا و همچنین افزایش تعرفه‌ها است. رویترز ادعا می‌کند برخی فروشندگان در کشور چین محصولات خود را با تخفیف بالایی در اختیار خریداران قرار می‌دهند چرا که دولت چین مالیات برای خودروهای کوچک را به شدت کاهش داده است. در 10 ماهه اولیه سال 2018 شاهد افزایش فروش خودروهای پلاگین هیبریدی و تمام برقی در کشور چین روبه‌رو بودیم. در این بازه زمانی 860,000 خودروی تمام برقی و پلاگین هیبریدی در چین به فروش رسیده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی رشدی برابر با 75.6 درصد را تجربه می‌کند. این موضوع می‌تواند باعث افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در این بخش از صنعت خودرو شود. این سرمایه‌گذاری منجر به افزایش تنوع و همچنین میزان تولید خودروهای پلاگین هیبریدی و تمام برقی خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)