خانهاخبار
پردازنده Exynos گوشی گلکسی اس 10 هفته آینده معرفی می‌شود

پردازنده Exynos گوشی گلکسی اس 10 هفته آینده معرفی می‌شود

با گذشت تقریبا دو ماه از معرفی گلکسی نوت 9، اکنون زمان آن است تا توجه‌ها به سوی پرچمدار آتی سامسونگ، یعنی گلکسی اس 10 معطوف شود.
۱۳۹۷/۸/۲۰

سامسونگ قرار است در تاریخ 14 نوامبر از جدیدترین پردازنده بالارده‌ی خود در حوزه موبایل رونمایی کند. این خبر روز گذشته به صورت رسمی توسط اکانت توییتر این شرکت اعلام شد.

این پردازنده قرار است در سال آینده نیروی پردازشی گلکسی اس 10 آتی را تامین کند و انتظار می‌رود سامسونگ آن را با نام Exynos 9820 در این گوشی قرار دهد. بنا بر شایعات منتشر شده قبلی، این تراشه به NPU ( پردازشگر شبکه) دو هسته‌ای مجهز است و از نوع پردازنده‌های هشت هسته‌ای خواهد بود که در کنار آن سه کلاستر وجود خواهد داشت. این هشت هسته به این صورت هستند که دو هسته Mongoose M4 توسط سامسونگ طراحی شده‌اند، دو هسته از نوع ARM Cortex-A76 هستند و 4 هسته دیگر که بهره‌وری بالایی دارند بر اساس ARM Cortex-A55 کار می‌کنند.

این تراشه بر اساس فرایند 7 نانومتری EUV شرکت سامسونگ ساخته خواهد شد. استفاده از این فرایند باعث می‌شود تا میزان مصرف انرژی 50 درصد کاهش یابد و از سوی دیگر عملکرد پردازنده تا 20 درصد افزایش خواهد یافت. پردازنده جدید اگزینوس از مودم 5G نیز پشتیبانی خواهد کرد و در همین حین سامسونگ پردازنده‌ای دیگر با نام Exynos 5100 را توسعه می‌دهد تا در نسخه‌ای متفاوت از گوشی گلکسی اس 10 برای قابلیت‌های فناوری 5G استفاده شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

پیمان

۱۳۹۷/۸/۲۰
سونی هنوز XZ3 Premiumمعرفی نکرده ولی سامسونگ 2تا نسل معرفی کرد
ای کاش سونی حسگر اثر انگشت رو بذار جای قبلی

ali

۱۳۹۷/۸/۲۰
بعیده از نظر بنچمارک a12 اپل رو شکست بده ولی به راحتی کایرین 980 رو میخوره