خانهاخبار
تماشا کنید: تصاویر مفهومی گلکسی اس 10 براساس شایعه‌های اخیر

تماشا کنید: تصاویر مفهومی گلکسی اس 10 براساس شایعه‌های اخیر

گلکسی اس 10 اوایل سال آینده معرفی می‌شود و در حال حاضر شایعه‌های متعددی درباره آن منتشر شده است. در مطلب پیش رو به توضیح برخی از پرتکرارترین گزارش‌ها درباره این پرچمدار سطح بالا می‌پردازیم و در کنار آن‌ها می‌توانید تصاویر رندری متعددی را که براساس این شایعه‌ها تهیه شده‌اند، تماشا کنید.
۱۳۹۷/۸/۲۰

گلکسی اس 10 احتمالا یکی از مهم‌ترین گوشی‌های هوشمندی به شمار می‌رود که کمپانی سامسونگ تا به حال توسعه داده است. با توجه به شایعه‌های متعدد درباره حذف حاشیه‌های صفحه و استفاده از پنل نمایش Infinity-O یا تعبیه دوربین سلفی زیر صفحه، حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش، دوربین اصلی با لنزهای سه گانه و همچنین رنگ‌های گرادیان بدنه، گلکسی اس 10 در تصور ما به یک گوشی فوق العاده تبدیل شده است؛ البته اگر این شایعه‌ها صحت داشته باشند.

image

اغلب شایعه‌هایی که اخیرا درباره گلکسی اس 10 منتشر شده‌اند تأیید می‌کنند که این گوشی سطح بالا قرار است به این قابلیت‌ها و همچنین برخی مشخصات جالب توجه دیگر مجهز شود اما همچنان برخی پرسش‌های اساسی در این میان مطرح هستند. اگر واقعا دوربین سلفی زیر پنل نمایش تعبیه شود، طراحی این گوشی به شکل ناچ به نظر می‌رسد یا بریدگی به اندازه لنز دوربین در آن قرار می‌گیرد؟ حسگر تشخیص عنبیه چشم و بلندگوی مکالمه چه می‌شوند؟ و از همه مهم‌تر آنکه نمای ظاهری کلی در این گوشی چگونه خواهد بود؟

برای آنکه بتوانیم تصویر واضحی را از گلکسی اس 10 به دست آوریم، تصمیم گرفتیم همه گزارش‌ها و شایعه‌های پرتکرار درباره آن را گردآوری کنیم. در این مسیر همچنین برخی از پتنت‌های قبلی سامسونگ را هم به دست آوردیم تا بتوانیم تصویر واضحی از آنچه درباره احتمال تعبیه دوربین زیر صفحه نمایش گفته می‌شود، مجسم کنیم. در انتها مشخصات نهایی جالب توجهی درباره گلکسی اس 10 به دست آوردیم که می‌تواند شما را بیش از پیش شیفته این گوشی مرموز کند.

در ادامه به توضیح و تشریح این قابلیت‌ها می‌پردازیم و البته تصویر رندری به خصوصی هم برای به تصویر کشیدن هرکدام از این ویژگی‌ها ارائه می‌دهیم.

طراحی کاملا بدون حاشیه با تعبیه دوربین اصلی زیر پنل نمایش

image

سامسونگ از سال گذشته تا کنون تلاش کرده است تا از بریدگی حاشیه در محصولات خود استفاده نکند اما چند روز پیش در خلال برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان خود از چند پنل نمایش با طراحی بریدگی حاشیه پرده برداشت و تأیید کرد که قصد دارد برخی از گوشی‌های هوشمند خود را در سال 2019 با چنین رویکردی در طراحی ظاهری توسعه دهد. این سه پنل با ناچ‌هایی شبیه حروف V، U و O طراحی شده‌اند اما پنل چهارم تحت عنوان New Infinity هیچ حاشیه‌ و ناچی ندارد. این پنل بودن حاشیه هم در کنار سه پنل دیگر در اسلاید رسمی سامسونگ و در خلال کنفرانس توسعه دهندگان به نمایش درآمد اما سخنگوی سازنده مذکور هیچ اشاره‌ای به آن نکرد.

از طرفی برخی گزارش‌های تازه هم ادعا می‌کنند که تکنولوژی New Infinity تا زمان توسعه گلکسی اس 10 آماده نخواهد بود و این گوشی با رویکرد Infinity-O توسعه می‌یابد. در هر صورت به نظر می‌رسد که New Infinity هدف نهایی سامسونگ در طراحی پنل نمایش بدون حاشیه باشد و امیدواریم که روزی نه چندان دور بتواند به آن دست پیدا کند. رویکردهای طراحی Infinity-U، Infinity-V و Infinity-O حتما در میان رده‌های آینده تعبیه می‌شوند اما حسی به ما می‌گوید که گلکسی اس 10 بدون ناچ رایج و ملموس این روزها معرفی خواهد شد. سامسونگ مدت‌ها اپل و گوگل را برای طراحی ناچ در صفحه نمایش گوشی‌هایشان مورد انتقاد قرار داد و بسیار عجیب خواهد بود اگر پرچمدار گلکسی اس 10 خود را با همین طراحی روانه بازار سازد.

اگر این شایعه‌های اخیر صحت داشته باشند، همه حسگرها ازجمله دوربین تکی یا دوگانه سلفی، بلندگوی مکالمه، حسگر اثرانگشت و تشخیص عنبیه چشم همگی زیر پنل نمایش تعبیه می‌شوند هرچند گزارش‌های تازه‌تری هم منتشر شده‌اند که ادعا می‌کنند سامسونگ قصد دارد حسگر عنبیه چشم را از گوشی‌های آینده خود حذف کند. تعبیه دوربین زیر پنل نمایش ممکن است بسیار جالب به نظر برسد اما پرسش اصلی اینجاست که آیا بریدگی آن‌ها را روی صفحه نمایش هم می‌بینیم؟ همان‌طور که می‌دانید، طراحی ناچ در میان کاربران چندان محبوب نیست و به همین خاطر تعبیه بریدگی برای دوربین سلفی هم نمی‌تواند رضایت افراد را جلب کند.

image

اما اگر سامسونگ بتواند دوربین سلفی را به گونه‌ای زیر پنل تعبیه کند مه هیچ بریدگی برای آن وجود نداشته باشد چه؟ بله این طراحی امکان پذیر است و اگر عملی شود، هیچ بریدگی روی پنل نمایش دیده نخواهد شد. بدین ترتیب هر زمان که به دوربین سلفی نیاز داشته باشید ظاهر می‌شود و در سایر اوقات هیچ خللی در محتوای صفحه نمایش به وجود نمی‌آید. پنل نمایش پیشرفته OnePlus 6T را تصور کنید که سامسونگ آن را طراحی کرده و البته حسگر اثرانگشت هم زیر آن قرار گرفته است. این گوشی درواقع لنز کوچکی زیر پنل نمایش دارد که از طریق یک بریدگی ریز به انگشت شما می‌نگرد و البته از آن سوی پنل توسط کاربر تقریبا پنهان است. علی رغم تعبیه سیستم مذکور و توانایی‌اش همچنان خللی در نمایش محتوا روی پنل نمایش به وجود نمی‌آید.

image

تعبیه دوربین زیر پنل نمایش به کمک تکنولوژی OLED امکان پذیر است. این تکنولوژی با توجه به طبیعتش و این حقیقت که به نور پس زمینه نیاز ندارد، می‌تواند شفاف باشد اما همچنان تصاویر را در مقابل چشمان کاربر به نمایش بگذارد. پنل‌های پیشرفته OLED قادر هستند نور مرئی روی خود را بدون نیاز به یک منبع نور دیگر حذف کنند.

استفاده از این تکنولوژی می‌تواند سامسونگ را قادر سازد نه تنها حسگر اثرانگشت و دوربین سلفی را پنهان سازد بلکه همچنین حسگر تشخیص عنبیه چشم را هم بدون نیاز به تعبیه ناچ و هرگونه بریدگی حاشیه در قالبی دیگر زیر پنل نمایش قرار دهد.

image

تکنولوژی OLED در سال 2005  در حال پیشرفت بود و به پتنتی از سامسونگ دست پیدا کرده‌ایم که در همان سال به ثبت رسیده است و امکان تعبیه تکنولوژی‌های مذکور را در آن نشان می‌دهد. این پتنت توسط مهندسی به نام دیوید هارتکاپ به ثبت رسیده است و علی رغم آنکه هنوز به اجرا درنیامده در طول 13 سال اخیر بارها توسط اپل، ال جی، سامسونگ و بسیاری دیگر مانند گوگل، سونی، اسنشال و کوداک به آن اشاره شده است. سامسونگ هم اخیرا در سال 2015 و در طراحی پتنت دیگری به ایده دیوید هارتکاپ اشاره کرد و باز هم از تعبیه حسگرهای مختلف ازجمله دوربین سلفی زیر صفحه نمایش گوشی سخن گفت.

بریدگی حاشیه درواقع فاز و بخشی از تلاش برای تغییر رویکرد قبلی طراحی با حاشیه‌های نواری به سمت طراحی بدون حاشیه در صفحه نمایش است و از این جهت بد به نظر نمی‌رسد. همچنین تنها راه رسیده به طراحی بدون حاشیه از بین بردن یا پنهان کردن حسگرهای درون بدنه دستگاه است. از طرفی راهکار طراحی کشویی همواره راهکار کاربردی‌ای بوده است و به نظر می‌رسد که برخی برندهای چینی در حال تبدیل آن به نوعی ترند تازه هستند اما تاریخ نشان داده است که سازندگانی مانند اپل و سامسونگ همواره به دنبال دستیابی یا خلق راهکاری بدون نیاز به جابجا کردن قطعات درون بدنه بوده‌اند. همین رویکرد باعث شده است ناچ در طراحی گوشی‌های آیفون اپل دیده شود و باز هم همین رویکرد کمک می‌کند تا در آینده شاهد تعبیه دوربین سلفی و سایر حسگرها زیر پنل نمایش گوشی‌ها باشیم.

قطعا تعبیه دوربین سلفی با کیفیت مطلوب زیر پنل نمایش دشوارتر از تعبیه حسگر اثرانگشت در این موقعیت است. حسگر اپتیکال اثرانگشت روی انگشت شما و طرح آن متمرکز می‌شود اما دوربین سلفی باید از ورای پنل نمایش روی چهره شما تمرکز کند. همین موضوع است که پای برخی مشکلات احتمالی را درباره شفافیت پنل نمایش و چگونگی به نمایش درآمدن محتوا روی آن به میان می‌کشد. همه این مشکلات براساس پتنت هارتکاپ می‌تواند به کمک تغییر نرخ فریم صفحه نمایش به روشی که تنها جزئی از هر ثانیه بر حسب فریم به صورت موقتی خالی بماند. حالا دوربین می‌تواند با این روند هماهنگ شود و هرگاه بخش خالی به وجود آید، تصویر موردنظر را ثبت کند.

حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش

حسگر اثرانگشت یکی از آن حسگرهایی به شمار می‌رود که درباره تعبیه آن زیر پنل نمایش دیگر تقریبا مطمئن هستیم. براساس ادعای برخی منابع آگاه و موثق این حسگر از نوع اولتراسونیک است و توسط کمپانی کوالکام تأمین می‌شود.

image

 

تکنولوژی اولتراسونیک از صدا برای تشخیص و نقشه برداری از اثرانگشت شما استفاده می‌کند. این ماژول یک موج فشار به سمت پنل نمایش و سپس انگشت شما ارسال می‌کند که روی همه سطح و لبه‌های اثرانگشت شما می‌نشیند و سپس به حسگر بازمی‌گردد تا نقشه 3 بعدی آن را ترسیم کند (این روند بسیار پرسرعت انجام می‌شود). حسگرهای اولتراسونیک خوانش اثرانگشت همچنین می‌توانند از پشت متریال فلز و شیشه فعالیت کنند. علاوه بر این با انگشت خیس هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید چراکه موج فشار قادر است از ورای مایعات و متریال‌های نازک به خوبی عبور کند.

دوربین اصلی در گلکسی اس 10 پلاس

شایعه شده است که پرچمدار گلکسی اس 10 پلاس به دوربین اصلی با لنزهای سه گانه مجهز می‌شود اما گلکسی اس 10 همچنان دوربین اصلی با لنزهای دوگانه خواهد داشت. انتظار می‌رود که دوربین دوگانه به دنبال سیستم‌های تصویری گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی نوت 9 سامسونگ طراحی شود و یک لنز اصلی با زاویه باز داشته باشد اما سیستم دوربین سه گانه در مدل پلاس این خانواده سطح بالا از سه لنز به ترتیب اصلی استاندارد، زاویه باز و تله فوتو بهره ببرد.

image

هر تصمیمی که سامسونگ درباره این دوربین سه گانه اخذ کند، قدم تازه‌ای در عرصه موبایل برای این سازنده و سایر کمپانی‌های مهم خواهد بود.

image

رنگ‌های گرادیان زیبا

این روزها که طراحی ظاهری گوشی‌های هوشمند بسیار شبیه به هم شده است، رنگ بدنه به عنوان یک عامل ایجاد تفاوت در میان آن‌ها شمرده می‌شود. البته پیش از این گوشی‌های هوشمند امروزی شاهد عرضه گوشی‌های متعددی در رنگ‌های مختلف بودیم اما از زمانی که صفحه کلیدهای فیزیکی رنگی جای خود را به صفحه نمایش‌های بزرگ دادند و قیمت دستگاه‌ها هم به تدریج افزایش پیدا کرد، کاربران دیگر به گوشی‌های کوچک خود به طور جدی‌تر و به عنوان کامپیوترهای جیبی نگاه کردند. به یکباره شاهد بودیم که همه گوشی‌های هوشمند در رنگ‌های جدی و خنثی سفید، نقره‌ای و مشکی روانه بازار شدند. خوشبختانه در خلال سال گذشته برخی سازندگان گوشی‌های هوشمند تصمیم گرفتند تا دوباره رنگ‌های چشمگیر را در محصولات تازه خود بگنجانند. ترند استفاده از رنگ‌های زیبای گرادیان با معرفی پرچمدار پی 20 پرو هوآوی آغاز شد و به نظر می‌رسد که ادامه پیدا کند.

image

اگر شایعه‌های اخیر صحت داشته باشند، سامسونگ هم قصد دارد پلگسی اس 10 خود را در چند مدل رنگ گرادیان عرضه کند. هنوز نمی‌دانیم در این طراحی رنگ قرار است از چه رنگ‌هایی در کنار هم استفاده شود اما معتقدیم که آبی به سبز، آبی به نارنجی و بنفش به مشکی می‌توانند ترکیب‌های خیره کننده و زیبایی را بیافرینند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۸/۲۱
صد در صد اس10 میت 20 رو نابود میکنه خیلی سرتره

mazileo

۱۳۹۷/۸/۲۱
S10

Ali

۱۳۹۷/۸/۲۱
با سلام و خسته نباشید خدمت زحمتکشان گرامی. با این چیز هایی که شایعه شده است سامسونگ رکورد عجیبی میزند اگر عکسی ک داده بودین شبیه ب همین باش خیلی عالی میشه در ضمن ساسونگ3 تا دوربین رو بالا ب پایین ن بلکه از چپ ب راست یا برعکس فرقی نمیکند بزند جالبتره تا اینجوری. .رنگ اولی از سمت راست خیلی دلرباست و ادم رو دیوونه خودش میکنه. وخیلی از گالکسی هایه نسل پیش بهتر است. از همه مهم تر اگر هم اثر انگشت و هم تشخیص عنبیه چشم داشته باشد از هر نظر کاربران رو بیشتر ب خودش جلب خواهد کرد والبته لامپ ال ای دی بالا صفحه نمایش و هر رنگش واس نشون دادن نوتیفیکیشن ها. پس نتیجه میگیریم تنها عیبی ک فعلا دارد قرار گرفتن دوربین ها ب شکل درستر یا جالبتری و ممنونم از عکس های جالبی ک گذاشته بودید با تشکر از.....

mazileo

۱۳۹۷/۸/۲۱
"پلگسی اس 10"؟؟؟
???

saeed

۱۳۹۷/۸/۲۱
به نظرتون میت 20 پرو رو بخریم یا را برای s10 صبرکنیم؟