خانهاخبار
معرفی 10 ابزار تحلیلی مفید برای اینستاگرام

معرفی 10 ابزار تحلیلی مفید برای اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود و از همین روی برای بازاریاب‌ها اهمیت پیدا کرده است. در این مطلب می‌خواهیم 10 ابزار تحلیلی مناسب این پلتفرم اجتماعی را به شما معرفی کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانید کسب و کار خود را بهبود دهید.
۱۳۹۷/۸/۲۰

بیش از 700 میلیون نفر به طور ماهانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند. اجازه دهید فرض کنیم که هر کاربر در اینستاگرام در ماه 5 عمل مختلف انجام می‌دهد که البته فرض و آمار محتاطانه و کمی هم به نظر می‌رسد. بدین ترتیب و باتوجه به فرضمان هر کاربر اینستاگرام حداقل 35 میلیارد نقطه داده در هر ماه ایجاد می‌کند.

بسیاری از بازاریاب‌ها و برندها تلاش می‌کنند از اینستاگرام به عنوان ابزاری برای بهبود کسب و کارشان استفاده کنند و توجه به آمار و فرض فوق نشان می‌دهد که برای این منظور باید حتما از ا ) خود را نسبت به محتوای درون این شبکه به قوت نشان می‌دهند. اگر بازاریاب‌ها از ابزارهای تحلیلی در این پلتفرم استفاده کنند، می‌توانند با بررسی این داده‌ها به اطلاعات بسیار مفیدی دست یابند.

image

این داده‌ها را به کمک ابزارهای مناسب در کنار تازه‌ترین و آخرین ترندهای رایج در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید  تا تیمتان بتواند از اطلاعات نهایی برای بهبود محتوا، بررسی و مانیتور کردن وضعیت رقیبان و همچنین سنجش ROI (نرخ بازگشت سرمایه) بهره ببرد. در ادامه می‌خواهیم 10 پلتفرم تحلیل مناسب اینستاگرام را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها بهترین نتیجه را از این پلتفرم اجتماعی محبوب کسب کنید.

1 – Owlmetrics

احتمالا Owlmetrics را باید پیشرفته‌ترین ابزار تحلیل اینستاگرام بدانیم. این پلتفرم بازاریابان شبکه‌های اجتماعی را قادر می‌سازد تا نقطه‌های داده مانند افزایش تعداد دنبال کنندگان، میزان شرکت و تعامل دنبال کنندگان و همچنین فعالیت هشتگ‌ها را دنبال کنند. این ابزار همچنین به تیم شما کمک می‌کند تا فعالیت رقیبان را تحت نظر بگیرند و زمان بهینه برای به اشتراک گذاری محتوا به منظور بهبود نرخ تعامل و افزایش دنبال کنندگان را مشخص کنند. ابزار Owlmetrics علاوه بر این موارد همچنین معیارهای متعددی را مانند جنسیت و زبان پایش می‌کند و عملکرد را در عرضه آماری و وابسته به موقعیت‌های مکانی تحت نظر می‌گیرد.

2 – Socialbakers

ابزار Socialbakers داشبوردی با قابلیت شخصی سازی بالا به همراه عملکردی تحلیلی و مبتنی به محتوا، استراتژی رقیب، عملکرد تبلیغات اینستاگرام و همچنین نرخ بازگشت سرمایه در اختیار مدیران شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهد.

این ابزار همچنین از قابلیتی تحت عنوان هوش پیش گویانه بهره می‌برد که کمپانی سازنده‌اش ادعا می‌کند می‌تواند به بازاریاب‌ها کمک کند تشخیص دهند که کدام محتوا برای دنبال کنندگان مناسب‌تر است و چه زمانی باید آن را با مخاطبان به اشتراک گذاشت. استفاده از این ویژگی شما را قادر می‌سازد تا بهترین محتوا را در زمان مناسب با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید و از پست کردن محتوایی که طرفدار کمی دارد و نرخ تعاملش هم پایین است، دوری کنید.

3 – Keyhole

اگر تمایل دارید دنبال کنندگان خود را به کمک یک استراتژی مناسب و مبتنی بر داده افزایش دهید، ابزار Keyhole بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این ابزار به کاربران اینستاگرام کمک می‌کند متوجه شوند که کدام نوع از محتواها نرخ تعامل بیشتری از سوی مخاطب کسب می‌کنند و چه زمانی باید آن‌ها را به اشتراک گذاشت تا بهتر دیده شوند. Keyhole همچنین امکان بررسی فعالیت رقیبان را آسان‌تر می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا به کمک قابلیت‌های بصری‌اش عملکرد خود را در مقایسه با رقیبانشان تماشا کنند.

4 – Iconosquare

آیا تمایل دارید استوری‌های اینستاگرام را هم تحلیل کنید؟ Iconosquare ابزار مفیدی است که علاوه بر امکان تحلیل بخش‌های دیگر پلتفرم اینستاگرام می‌تواند اطلاعات تحلیلی درباره استوری‌ها هم به شما ارائه کند. بازاریاب‌ها همچنین قادر خواهند بود به کمک ابزار مذکور هشتگ‌ها، رقیبان و نرخ تعامل محتوا را هم در این پلتفرم بسنجند.

ابزار Iconosquare همچنین این امکان را برای کاربران اینستاگرام فراهم می‌آورد تا به ابزارهای پایش آن دسترسی پیدا کنند و به کمک افزونه به خصوصی در کروم، به نظرات هم پاسخ دهند و به اطلاعات تحلیلی در مرورگر وب خود دسترسی پیدا کنند.

5 – Brandwatch

براساس نتایج پژوهشی که توسط Convince & Convert انجام شده است، حدودا 42% از مردم انتظار دارند زمانی که از برند به خصوصی در شبکه اجتماعی انتقاد می‌کنند، ظرف مدت 60 دقیقه پاسخی هم برای آن دریافت کنند. مشتریان انتظار دارند همه برندها خدمات مشتریان فوق العاده‌ای ارائه کنند و ابزار Brandwatch هم به کمک پلتفرم اجتماعی‌اش این امکان را فراهم آورده است.

image

تیم بازاریابی شما می‌تواند به کمک Brandwatch نظرات احساسی کاربران نسبت به برندتان را در اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های اجتماعی به کمک جستجوی هشتگ‌ها و کلیدواژه‌ها بررسی کند. این ابزار همچنین می‌توانید در مقابل دریافت برخی نظرات از سوی سایر کاربران به شما هشدار دهد. بدین ترتیب شما بهتر می‌توانید به این نظرات مثبت یا منفی پاسخ دهید.

6 – Minter.io

اینستاگرام اخیرا الگوریتمی را که فید اجتماعی این شبکه را کنترل می‌کرد، به روزرسانی کرد. حالا معیارهای متفاوتی مانند نوع محتوا، رابطه کاربر با سایر پروفایل‌ها و نرخ تعامل پست‌ها تعیین می‌کنند که کدام محتواها و پست‌ها در فید خبرهای کاربران ظاهر شوند. از طرفی علی رغم این تغییرات، زمان به اشتراک گذاری همچنان اهمیت ویژه‌ای دارد. ابزار Miter.io بازاریاب‌ها را قادر می‌سازد تا به کمک تحلیل عملکرد پست‌های قبلی بهترین زمان ممکن را برای به اشتراک گذاشتن محتواهای بعدی تشخیص دهند.

7 – Agorapulse

Agorapulse یک ابزار مناسب کراس پلتفرم است. این ابزار توانمند آژانس‌های بازاریابی، کسب و کارهای کوچک و همچنین برندهای بزرگ را قادر می‌سازد تا عملکرد حساب کاربری و اجتماعی خود را در حساب‌های متعدد و پلتفرم‌های اجتماعی متفاوت به صورت یکجا پایش و کنترل کنند.

صندوق ورود (Inbox) مرکزی ابزار Agorapulse کار مدیریت و پایش پیام‌های خصوصی را برای مدیران برند آسان‌تر کرده است. این ابزار مفید همچنین امکان ارسال نظر برای کاربران مشخص و موردنظر مدیران را فراهم آورده است تا بدین وسیله پشتیبانی مشتریان در شبکه‌های اجتماعی را هم بهینه‌تر سازد.

8 – Quintly

Quintly هم مانند Agorapulse یک ابزار مدیریت کراس پلتفرم است. این ابزار از طراحی بصری خوبی بهره می‌برد و کاربران خود را قادر می‌سازد به اطلاعات تحلیلی مربوط به عملکرد پست‌ها، هوش رقیبان و داده‌های واکنشی کاربران نسبت به برند دستیابی پیدا کنند. داشبورد اصلی این پلتفرم مدیریت کمک می‌کند اطلاعات را به صورت متمرکز نگه داری کنید تا فعالیت بررسی و کنترلتان هم مرتب باقی بماند.

9 – Sprout Social

Sprout Social یکی از برجسته‌ترین اسامی در زمینه تحلیل رسانه‌های اجتماعی است و ابزار کراس پلتفرم ایده‌آلی برای تیم‌های بازاریابی به شمار می‌رود. بازاریاب‌ها به کمک این ابزار می‌توانند عملکرد پست‌ها، رفتار رقیبان و نظر کاربران نسبت به برند را کنترل کنند و همچنین برای به اشتراک گذاری محتوا در آینده برنامه‌ریزی کنند. تقویم بصری که در ابزار Sprout Social تعبیه شده است تیم بازاریابی را قادر می‌سازد بررسی کند که محتوا چه زمانی منتشر می‌شود. علاوه بر این می‌تواند به بازاریاب‌ها کمک کند عملکرد پست‌ها را هم تحت نظر بگیرند.

10 – Rival IQ

کمپانی‌های بزرگی مانند Amazon، Tableau و Ogilvy & Mather از ابزار Rival IQ برای پایش رسانه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند. این پلتفرم کاربران را قادر می‌سازد به کمک معیارهایی نظیر Impressions، تعامل مخاطب و همچنین نرخ بازدید وبسایت بررسی کنند که عملکرد کمپین‌های مختلف چگونه بوده است. ابزار Rival IQ به بازاریاب‌ها کمک می‌کند در رقابت پیشرفت کنند و حتی هرکدام از بخش‌های محتوا که به کمک تبلیغات پولی موفق بوده‌اند را هم به شما نشان می‌دهند. بهترین نکته درباره این ابزار الهام بخش بودنش است. Rival IQ محتوای سایر برندها و کمپانی‌های موفق در شبکه‌های اجتماعی را به بازاریاب‌ها نشان می‌دهد تا از آن‌ها در ایجاد محتوای خودشان الهام بگیرند.

اینستاگرام در حال حاضر بسیار محبوب و است و گفته می‌شود که در خلال سال‌های آینده همچنان شاهد افزایش محبوبیت آن خواهیم بود. از آنجا که تعداد کاربران با نرخ تعامل بالا در این پلتفرم زیاد است، منطقی به نظر می‌رسد که بازاریاب‌ها به دنبال بهره گرفتن از آن باشند و در این مسیر هم از ابزارهای تحلیلی آن استفاده کنند.

استفاده از این ابزارهای تحلیلی به شما کمک می‌کند تا نرخ تعامل کاربران مخاطب و تعداد دنبال کنندگان را افزایش دهید و همچنین عملکرد رقیبانتان را هم تحت نظر بگیرید. همه این قابلیت‌ها مدیران شبکه‌های اجتماعی را قادر می‌سازند در صرف زمان صرفه جویی و در راستای تمرکز بر جنبه‌های مهم حضور آنلاین تصمیمات مناسب اتخاذ کنند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)