خانهاخبار
نکسوس 5X و نکسوس 6P آخرین به‌روز رسانی نرم افزاری خود را دریافت کردند

نکسوس 5X و نکسوس 6P آخرین به‌روز رسانی نرم افزاری خود را دریافت کردند

آخرین نسل از پرچم‌داران خانواده‌ی نکسوس گوگل به تازگی آخرین به روز رسانی نرم افزاری خود را دریافت کردند و از این پس تمام گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل از فهرست دستگاه‌های دریافت کننده‌ی پشتیبانی نرم افزاری توسط گوگل حذف می‌شوند.
۱۳۹۷/۸/۱۹

سری گوشی‌های نکسوس پرچم‌داران محبوب گوگل بودند که با همکاری شرکای سخت افزاری تولید می‌شدند. این خانواده برتری‌هایی نسبت به سایر پرچم‌داران اندرویدی زمان خود داشتند که حتی امیدوار بودیم گوگل برخی از این ویژگی‌ها، مانند قیمت مناسب را به سری پیکسل نیز بیاورد. نکسوس‌ها همیشه از طراحی ساده و نسخه‌ی اصلی اندروید برخوردار بودند؛ قیمت آن‌ها در مقایسه با آیفون و حتی برخی پرچم‌داران مطرح اندرویدی معقول‌تر بود و همواره اولین گوشی‌هایی بودند که به روز رسانی‌های نسخه‌ی جدید سیستم عامل اندروید را دریافت می‌کردند. 

image

آخرین نسل این گوشی‌ها در دو مدل با نام‌های نکسوس 6P (ساخته شده توسط هوآوی) و نکسوس 5X (ساخته شده توسط ال‌جی) در سال ۲۰۱۵ رونمایی شدند و در زمان خود عملکرد مناسبی را ارایه کردند. اما پس از گذشت سه سال، طبق سنت گوگل و دنیای اندرویدی‌ها، این گوشی‌ها دیگر پشتیبانی امنیتی گوگل شامل دریافت به روز رسانی‌ها و وصله‌های امنیتی را دریافت نخواهند کرد. 

متاسفانه پشتیبانی نرم افزاری دستگاه‌‌های اندرویدی به هیچ وجه راضی کننده نیست. نه تنها شرکت‌های تولید کننده هیچ گاه همزمان با گوگل به روز رسانی نسخه‌ی جدید اندروید را ارایه نمی‌کنند؛ بلکه گاهی حتی عرضه‌ی آن زمانی انجام می‌شود که مدت کوتاهی به عرضه‌ی نسخه‌ی جدید از سوی گوگل باقی مانده است. از طرفی دریافت به روز رسانی نسخه‌ی جدید سیستم عامل تنها برای گوشی‌های پرچم‌دار و رده بالا تا دو سال تضمین می‌شود و میان رده‌ها از این موضوع بی‌بهره‌اند. به روز رسانی‌های امنیتی نیز حداکثر تا سه سال عرضه خواهد شد. اما گوگل به تازگی در صفحه‌ی پشتیبانی خود اعلام کرد که پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال تا سه سال به روز رسانی نسخه‌ی جدید اندروید را دریافت خواهند کرد که کمی امیدوار کننده است.

نکسوس 6P و نکسوس 5X هر دو با نسخه‌ی ششم سیستم عامل اندروید یا همان اندروید مارشملو وارد بازار شدند و در ادامه به روز رسانی اندروید نوقا (نسخه‌ی هفتم) و ارویو (نسخه‌ی هشتم) را دریافت کردند. پس از آن دریافت وصله‌های امنیتی برای این گوشی‌ها ادامه داشت، تا روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته که اعلام شد آخرین به روز رسانی امنیتی برای این گوشی‌ها عرضه شده است و گوگل پشتیبانی از آن‌ها را متوقف خواهد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

mazileo

۱۳۹۷/۸/۱۹
?

سُهیٖ

۱۳۹۷/۸/۱۹
خریدار نکسوس 5X حتی ۱۶گیگ اما ۱۰۰٪ سالم باشه (خط و خش جزئی ایرادی نداره)
مراجعه شود به آی‌دی تلگرام:
TheSOHi@