خانهاخبار
ال جی به دنبال توسعه گوشی‌هایی با بریدگی دوربین بیضی شکل

ال جی به دنبال توسعه گوشی‌هایی با بریدگی دوربین بیضی شکل

پتنت‌های تازه ال جی نشان می‌دهند که این کمپانی کره‌ای رویاهایی در جهت توسعه گوشی‌های هوشمند خمیده با طراحی بدون حاشیه در سر می‌پروراند. علاوه بر این جالب است که بریدگی دوربین سلفی در این طراحی‌ها به شکل بیضی دیده می‌شود.
۱۳۹۷/۸/۱۸

کمپانی ال جی هم به فکر افتاده و چند پتنت از طراحی‌های مختلف گوشی‌های هوشمند به ثبت رسانده است. اگر به این تصاویر پیش رو نگاه کنید، متوجه می‌شوید که سازنده مذکور درواقع دو طراحی مختلف را ثبت کرده است و هرکدام از این دو طراحی دارای بریدگی‌های دوربین در موقعیت‌های مختلف در پنل‌های نمایش هستند. این بریدگی‌ها با طراحی نامتعارف بیضی در گوشه بالا سمت چپ، وسط و سمت راست دیده می‌شوند. هر دو پتنت پیش رو در کره جنوبی و در دفتر KIPO به ثبت رسیده‌اند. این پتنت‌ها در ابتدا در تاریخ 24 اکتبر و 2 نوامبر منتشر شده‌اند و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در عین تشابه فراوان از یکدیگر متفاوت هستند. از طرفی هر دو گوشی در این پتنت‌ها از طراحی بدون حاشیه بهره می‌برند اما همچنان بریدگی حاشیه مربوط به لنز دوربین سلفی در پنل نمایش آن‌ها دیده می‌شود. البته این بریدگی حاشیه در هر دو گوشی یکسان طراحی شده است و همان‌طور که گفتیم، قالب بیضی دارد که نسبت به گوشی‌های مدرن امروزی کمی متفاوت است و قصد داریم در ادامه به همین موضوع بپردازیم. پرسش اصلی اینجاست که چرا دوربین سلفی در این دو گوشی تازه ال جی در قالب بریدگی بیضی شکل توسعه یافته است؟ دو احتمال منطقی برای پاسخ به این پرسش وجود دارد. یکی اینکه ال جی احتمالا در تلاش است تا گوشی‌های آینده خود را با طراحی بدون حاشیه معرفی کند اما همچنان قصد دارد دوربین سلفی آن‌ها را با دو لنز در کنار یکدیگر توسعه دهد. احتمال منطقی دیگر هم به تعبیه حسگرهای مجاورتی و بلندگوی مکالمه در کنار لنز تکی سلفی درون این بریدگی بیضی شکل اشاره می‌کند.

اولین پتنت ال جی یک گوشی هوشمند را با صفحه نمایش مسطح و قالب بدنه رایج به نمایش می‌گذارد. بدنه اصلی این گوشی ما را به یاد G6 سازنده می‌اندازد اما حاشیه‌های پنل نمایش در آن عملا به صفر رسیده‌اند. اگر این طراحی مفهومی به حقیقت بپیوندد، کناره‌های بدنه و صفحه نمایش خمیده توسعه می‌یابند اما همچنان در دست گرفتن گوشی برای کاربران آسان خواهد بود، چراکه قالب خمیده در هر دو بخش پنل‌های پشتی و جلو اعمال می‌شود. حالا دومین طراحی در تصویر مقابل که سمت راست قرار گرفته است، خمیدگی کمتری را در کناره‌ سمت راست به نمایش می‌گذارد و البته قالب کلی بدنه‌اش هم به طرز قابل توجهی در این کناره نسبت به لبه سمت چپ باریک‌تر طراحی شده است. این طراحی کاملا عجیب و منحصر به فرد است و اینگونه به نظر می‌رسد که ال جی قصد دارد برخی امکانات نرم افزاری تازه برای این لبه سمت راست و عملکردهای انحصاری آن توسعه دهد. برخی کاربران ممکن است در نگاه اول به این طراحی مفهومی به یاد گلکسی نوت اج سامسونگ افتاده باشند، چراکه آن گوشی هوشمند هم در یکی از کناره‌های بدنه‌اش خمیده طراحی شده بود هرچند که پنل پشتی آن برخلاف پتنت پیش رو در هر دو سو یکسان در نظر گرفته شده بود.

در مقابل ال جی کمپانی سامسونگ چندی پیش طراحی بدون حاشیه و بریدگی مخصوص دوربین سلفی را برای گوشی هوشمند A8s به نحوی مورد تأیید قرار داد و البته روز گذشته هم در خلال برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان اعلام کرد که اگر زمانش فرا برسد احتمالا از طراحی بریدگی حاشیه هم در توسعه گوشی‌های هوشمند آینده خود بهره خواهد گرفت. از طرفی سامسونگ اولین یا تنها سازنده‌ای نیست که قصد دارد از طراحی ناچ بسیار کوچک به اندازه بریدگی ابعاد لنز سلفی در آینده استفاده کند. درواقع کمپانی چینی اوپو با انتشار تصویری از R19 اولین سازنده‌ای به شمار می‌رود که نشان داد قصد دارد این ایده تازه را تحقق بخشد. پس از آن هم چند روز پیش شاهد انتشار تصاویر منتسب به گوشی ASUS ZenFone 6 بودیم که بریدگی بسیار کوچکی به اندازه دوربین تکی سلفی در گوشه بالا سمت راست پنل در آن تعبیه شده بود. همچنان انتظار می‌رود تعداد گوشی‌هایی که با بریدگی به اندازه لنز دوربین سلفی در سال 2019 میلادی معرفی می‌شوند، معدود باشد.

تعبیه بریدگی حاشیه به اندازه دوربین سلفی همه سازندگان گوشی‌های هوشمند را قادر می‌ساز بتوانند تا حد امکان از ابعاد و ضخامت حاشیه‌های پنل نمایش بکاهند. همین رویکرد می‌تواند کمپانی‌ها را قادر سازد تا به طراحی رویایی کاملا بدون حاشیه دست یابند و عصری تازه را در دنیای طراحی ظاهری گوشی‌های هوشمند آغاز کنند. این نوع طراحی تازه هم ممکن است برای بسیاری از کاربران خوشایند نباشد؛ هرچند همچنان معتقدیم که حرکت سازندگان در تلاش برای حذف حاشیه‌های صفحه نمایش تحسین برانگیز است. ال جی هم قصد دارد گوشی هوشمند منعطف خود را به زودی معرفی کند و گزارش‌های مرتبط اخیر معتقد هستند که احتمالا در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی CES 2019 شاهد رونمایی از این محصول خلاقانه خواهیم بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)