خانهاخبار
رونمایی سامسونگ از رابط کاربری جدید و نمایشگر تاشو برای گوشی هوشمند

رونمایی سامسونگ از رابط کاربری جدید و نمایشگر تاشو برای گوشی هوشمند

شرکت سامسونگ در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود از ابزارهای جدید و قدرتمند برنامه نویسی برای توسعه پلتفرم‌های بیکسبی و SmartThings خود رونمایی کرد. در این کنفرانس همچنین پلتفرم‌های جدید و قدرتمند One UI و Infinity Flex Display برای نسل آینده نمایشگرهای تاشو نیز رونمایی شد. سامسونگ قصد دارد با عرضه این محصولات به برنامه ‌نویسان و توسعه دهندگان امکان دهد به روش‌هایی بسیار ساده قابلیت‌های جدیدی را برای میلیون‌ها دستگاه این برند در سراسر جهان تولید و عرضه کنند.
۱۳۹۷/۸/۱۶

دی جی کو، مدیرعامل سامسونگ موبایل در این مراسم گفت: «ما به پیشرفت‌های بسیار مهمی در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا رسیده‌ایم که برای تحقق تصور ما از زندگی متصل، بسیار ضروری هستند. پیشرفت‌های ما در بیکسبی و SmartThings در واقع فصل جدیدی را آغاز کرده که در آن می‌توانیم محصولات و خدمات شرکت‌های ثالث را روی پلتفرم‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیای خودمان سوار کنیم».

image

ایجاد پلتفرم فراگیر هوش مصنوعی

بیکسبی در ابتدا به عنوان یک رابط کاربری هوشمند و در واقع راهی ساده برای ارتباط صوتی با گوشی عرضه شد. اما اکنون سامسونگ آن را در حد یک پلتفرم فراگیر هوش مصنوعی ارتقا داده است که می‌تواند از انواع محصولات و خدمات مورد استفاده مصرف‌کننده پشتیبانی کند. شرکت سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان موسوم به SDC 2018 روش‌های جدیدی را به برنامه نویسان معرفی کرد تا بتوانند تجربه استفاده محاوره‌ای، شخصی و مفید از دستیار هوشمند را در اختیار تعداد بیشتری از کاربران قرار دهند.

image

کیت برنامه‌نویسی بیکسبی یا Bixby Developer Studio نیز با هدف تسهیل روند برنامه نویسی، در اختیار توسعه دهندگان قرار داده می‌شود. مجموعه ابزارهای این کیت به برنامه نویسان امکان می‌دهد قابلیت‌های هوش مصنوعی بیکسبی را در خدمات و محصولات خود استفاده کنند. در عین حال برنامه نویسان می‌توانند قابلیت‌ها و خدمات جدیدی را برای بیکسبی تولید کنند که به آنها کپسول بیکسبی (Bixby Capsule) گفته می‌شود و نهایتا در فروشگاه خدمات بیکسبی به نام Bixby Marketplace عرضه خواهند شد. پلتفرم بیکسبی به برنامه نویسان امکان می‌دهد کپسول‌های خود را که برای گوشی و تلویزیون نوشته شده، براحتی برای استفاده در لوازم خانگی یا دیگر محصولات سامسونگ تغییر دهند.

برای توسعه هرچه بیشتر این خدمات، سامسونگ قصد دارد در چند ماه آتی، پنج زبان انگلیسی بریتانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی را هم به کیت خود اضافه کند.

 

زندگی متصل برای همه

مفهوم سامسونگ از زندگی متصل حول یک اکوسیستم باز از اینترنت اشیا تعریف شده است که در آن تعداد بیشتری از دستگاه های متصل، در یک پلتفرم واحد به هم وصل می‌شوند. پلتفرم SmartThings که اکنون به بیش از 200 زبان در سراسر جهان عرضه شده، تجربه زندگی متصل را در یک اپلیکیشن واحد خلاصه می‌کند که اینترنت اشیا را از حد خانه هوشمند فراتر برده و به خودرو، دفتر کار و هر جای دیگری نیز وارد می‌کند.

سامسونگ اکنون یک مجموعه ابزار برنامه نویسی به نام SmartThings Developer Workspace را عرضه کرده است که وصل کردن خدمات و محصولات به پلتفرم SmartThings را بسیار ساده می‌کند. ابزارهای داخل این مجموعه یعنی SmartThings Cloud Connector, SmartThings Device Kit و SmartThings Hub Connector به برنامه نویسان امکان می دهد که علاوه بر نوشتن و راه‌اندازی برنامه‌های نرم‌افزاری، خیلی ساده دستگاه‌های Zigbee و Z-Wave را وارد این پلتفرم کنند.

image

از سوی دیگر نسخه جدید برنامه Work with SmartThings (WWST) دسترسی مستقیم به کارشناسان و منابع داخلی SmartThings را برای برنامه نویسان فراهم می‌کند. این برنامه همچنین مراقبت می‌کند که دستگاه‌ها و خدمات ارائه شده بصورت کامل بهینه‌سازی شده باشند تا مصرف‌کننده نهایی بهترین تجربه ممکن را داشته باشد.

 

یک تجربه کاربری نوین

سامسونگ از یک رابط کاربری جدید به نام One UI رونمایی کرد. در طراحی جدید رابط کاربری پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها در نیم صفحه پایینی گنجانده شده‌اند تا کار با یک دست را ساده‌تر و طبیعی‌تر کنند. همچنین تلاش شده است همه موارد پرت‌کننده حواس نیز برداشته شود تا کاربر امکان تمرکز سریعتر و بهتر را پیدا کند.

سامسونگ با اتکا به سابقه خود در حوزه تعریف فرم جدید و نوآوری در حوزه نمایشگر، اکنون یک فرم نمایشگر تاشو به نام Infinity Flex Display را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرده است. این فرم جدید در کنار One UI تجربه‌ای جدید از دستگاه‌های همراه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که امکان آن در گوشی‌های هوشمند معمولی وجود ندارد. به این ترتیب کاربران یک گوشی هوشمند کوچک در اختیار خواهند داشت که می‌توانند برای تماشای ویدیو و امور مولتی تسکینگ نمایشگر آن را بزرگ‌تر کنند. تجربه کاربر از هر اپلیکیشنی با باز شدن گوشی، از صفحه‌ای کوچک به نمایشگری بزرگ منتقل می‌شود. همچنین شما می‌توانید بدون از دست دادن حتی یک لحظه، سه اپلیکیشن فعال روی صفحه خود داشته باشید و کارهایی مانند مرور اینترنت، تماشای محتوا یا ارتباط با دیگران را بصورت همزمان انجام دهید.

image

از آنجا که Infinty Flex Display در واقع نسل آینده نمایشگرها محسوب می‌شود، سامسونگ از همه برنامه نویسان دعوت می‌کند از ابتدا، همراه این تحول باشند. سامسونگ از طریق همکاری با گوگل و اندروید تلاش می‌کند پتانسیل این فرم جدید را به حداکثر رسانده و یک تجربه کاربری بهینه برای صفحه‌های تاشو خلق کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

king m4m

۱۳۹۷/۸/۱۶
از گذشته مشکل بنده با رابط کاربری سامسونگ بود . خداروشکر هی داره بهبود پیدا میکنه