خانهاخبار
کالبدشکافی گوشی Mate 20 Pro؛ نگاهی نزدیک به اسنکر اثر انگشت درون نمایشگر

کالبدشکافی گوشی Mate 20 Pro؛ نگاهی نزدیک به اسنکر اثر انگشت درون نمایشگر

گوشی Mate 20 Pro به همراه 3 برادر دیگر خود از جدیدترین گوشی‌های هواوی محسوب می‌شود و ویژگی‌های ممتازی را برای رقابت در این عرصه با خود به همراه آورده‌اند.
۱۳۹۷/۸/۱۷

در زمینه سنسورهای بیومتریک، میت 20 پرو یکی از گوشی‌های شگفت‌انگیز در نوع خود است. این گوشی نه تنها از دوربین  سه بعدی جلویی همچون TrueDepth اپل برای تشخیص چهره بهره می‌برد، بلکه به اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر نیز مجهز شده است. میت 20 پرو یکی از کامل‌ترین گوشی‌های هوشمند از نظر تکنولوژی بیومتریک است که پس از معرفی گوشی Mi 8 EE به بازار آمده؛ Mi 8 EE اولین گوشی هوشمندی است که از این دو قابلیت بیومتریک بهره می‌برد.

اگر کنجکاو هستید تا آخرین نسل از اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر گوشی‌های هوشمند را مشاهده کنید، iFixit این مورد را برای شما فراهم ساخته و به سراغ کالبدشکافی گوشی میت 20 پرو رفته است. البته دیگر نمی‌توان لقب آخرین نسل را برای این سنسور استفاده کرد زیرا کوالکام چندی پیش از دومین نسل از اسکنرهای اثر انگشت التراسونیک پرده برداشت و قرار است در گوشی گلکسی اس 10 استفاده شود اما اسکنری که در میت 20 پرو کار گذاشته شده، در حال حاضر بهترین این تکنولوژی به حساب می‌رود و ‌می‌توان آن را به صورت انبوه تولید کرد.

البته یک سری تفاوت‌ها وجود دارد، با توجه به عملکرد این اسکنرها، متوجه شدیم که سرعت شناسایی آن‌ها از اسکنرهای خازنی‌ که پیش‌تر بر روی قاب پشتی و بخش پایینی پنل صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند قرار می‌گرفت، کمتر شده است. همچنین برای باز کردن قفل گوشی، باید بر روی صفحه نمایش میت 20 پرو فشار بیشتری بیاورید تا اثر انگشت‌تان شناسایی شود. البته با این حال، تکنولوژی مذکور به نوبه خود جذاب است و برای ساخت گوشی‌های هوشمند تمام صفحه اهمیت بسیاری دارد.

همانطور که انتظار می‌رفت، هواوی به جای استفاده از نسل دوم سنسورهای التراسونیک کوالکام، میت 20 پرو را به اسکنر ساخت Gudix تجهیز کرده است که در بیشتر گوشی‌های مجهز به اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش همچون گوشی OnePlus 6T به کار گرفته می‌شود اما با این حال نسبت به سنسورهای اپتیکال از دقت کمتری برخوردار است. از نقظه نظر فنی، سنسورهای اپتیکال در درون صفحه نمایش قرار ندارند، بلکه در زیر نمایشگر جای می‌گیرند اما با این حال در صورت استفاده از این تکنولوژی، گوشی‌های هوشمند خاص‌تر از پیش می‌شوند.

شایعات پیشین خبر داده بودند که هواوی قرار است به صورت انحصاری از اسکنرهای ساخت کوالکام استفاده کند اما با انتشار اخبار جدید در رابطه با گوشی گلکسی اس 9، به نظر می‌رسد سامسونگ پیش از هواوی با کوالکام قرارداد بسته است. در هر حال، سامسونگ میلیون‌ها نسخه از گلکسی اس 10 آتی را به فروش خواهد رساند و از این لحاظ، کوالکام سود بیشتر را ترجیح می‌دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۸/۱۹
بدرد نمیخوره مفتش گرونه

علی

۱۳۹۷/۸/۱۷
هوآوی خیلی راحت میتونه این فن آوری رو تو گوشی های میان ردش بیار چیزی که سامسونگ در انجام تنبل است