خانهاخبار
ال جی سرانجام به خط تولید نمایشگرهای آیفون ملحق شد

ال جی سرانجام به خط تولید نمایشگرهای آیفون ملحق شد

پس از چندین ماه گیر و دار و وعده‌های محقق نشده، بالاخره پس از راه‌افتادن خط تولید شرکت کره‌ای، ال جی توانست به خط تولید پنل‌های اولید اپل بپیوندد.
۱۳۹۷/۸/۱۶

ظاهرا پس از چندین ماه آزمایش، بحث و گفتگو، و وعده‌های عملی‌نشده، سرانجام ال‌جی تولید انبوهی از صفحه نمایش‌های اولد را برای گوشی‌های آیفون اپل آغاز کرده است. شرکت ال‌جی به سرعت به دومین تامین‌کننده بزرگ صفحه‌نمایش‌های اپل تبدیل شده است و قصد دارد انحصار طولانی شرکت سامسونگ در این زمینه را بشکند که البته تاکنون موفق نشده است. 

با اینکه ال‌جی و اپل، روبان افتتاح خط تولید جدید را بریده‌اند، اما گفته می‌شود این خط تولید نمی‌تواند تا پایان سال بیشتر از 2 میلیون پنل اولد تولید کند. بعضی از این پنل‌ها تنها می‌توانند برای تعمیرات آیفون مورد استفاده قرار بگیرند. با توجه به اینکه هدف اولیه و پیش‌بینی کارشناسان از میزان تولید صفحات نمایش، دو برابر این عدد بود؛ آن‌ها پیش‌بینی‌های مربوط به افزایش سهام LG's Displays را بخاطر عملکرد ضعیف آن کاهش دادند.

image

برطبق گزارش‌ها، اپل در سپتامبر امسال، خط تولید E6 شرکت کره‌ای را کاملا برای انجام عملیات آماده کرده است به این امید که ال‌جی هرچه می‌تواند از آن بهره ببرد. متاسفانه، تعداد پنل‌های اولد با کیفیتی که تسمه نقاله‌های ال‌جی می‌توانند بسازند خیلی زیاد نیست. رسانه‌های کره‌ای می‌گویند در واقع، ال‌جی ممکن است امسال بتواند تنها 400 هزار پنل برای گوشی‌های آیفون تامین کند. این گمانه‌زنی حتی از عدد حقیر 2 میلیون که ماه پیش اعلام شد هم کمتر است، اما ال‌جی می‌تواند با کمک خطوط اعتباری اپل، سرعت و میزان تولید خود را افزایش دهد.

ال‌جی قصد دارد کوچک اما ثابت‌قدم شروع کند و کم‌کم جای رقیب سنتی و بزرگ خود در صنعت پنل‌های صفحه‌نمایش را بگیرد، اما غول کوپرتینویی حداقل به یک تامین‌کننده بزرگ صفحات نمایش برای شکستن قیمت‌های انحصاری سامسونگ نیاز دارد. تحلیلگران کره‌ای مدعی هستند که قرارداد تامین قطعات اپل، 90 دلار به ازای هر پنل برای LG Displays خرج برمی‌دارد که بالاتر از قیمت سامسونگ است. در نتیجه، ممکن است اپل چیزی به غیر از قراردادهای متفاوت صفحه نمایش اولد به دست نیاورد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)