خانهاخبار
با قدرتمندترین خودروهای آفرود آشنا شوید

با قدرتمندترین خودروهای آفرود آشنا شوید

خودروهای آفرود زیادی در بازار به فروش می‌رسند که برخی از آن‌ها به موتورهای قدرتمندی مجهز شده‌اند. این مطلب به معرفی قدرتمندترین خودروهای آفرود می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۸/۱۸

در حال حاضر خودروهای سوپراسپرت زیادی در بازار به فروش می‌رسند که به موتوری با امکان تولید بیش از 700 اسب بخار قدرت مجهز شده‌اند. در این میان شاهد عرضه خودروهای SUV مجهز به موتورهای با امکان تولید قدرتی بیش از 650 اسب بخار هستیم. برخی شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند از خودروهای آفرود با موتورهای قدرتمند رونمایی کنند. این محصولات به موتورهایی با امکان تولید بیش از 700 اسب بخار قدرت مجهز شده‌اند. در این مطلب به معرفی قدرتمندترین خودروهای آفرود می‌پردازیم.

برابوس G63 6x6 700

image

خودروی مرسدس - ای‌ام‌جی G63 6x6 یک خودروی قدرتمند بوده که دارای استانداردهای نظامی است. این خودرو به 6 چرخ مجهز شده و از حالت‌های مختلف برای قفل دیفرانسیل‌های خود بهره می‌برد. مرسدس بنز و AMG برای این خودرو یک موتور 8 سیلندر با حجم 5.5 لیتر را در نظر گرفته‌اند. این موتور همراه با توربوشارژر دوقلو قدرتی برابر با 536 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در این میان شرکت برابوس تصمیم گرفته تغییراتی را در این خودروی غول پیکر اعمال کند.

خودروی برابوس G63 6x6 700 از موتوری متفاوت در مقایسه با نمونه استاندارد خود بهره می‌برد. برابوس برای این خودرو یک موتور جدید به همراه توربوشارژرهای جدید در نظر گرفته که قادر به تولید 700 اسب بخار قدرت هستند. این موتور جدید سرعت خودروی برابوس G63 6x6 700 را در مدت زمان 7.4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این خودرو دارای قابلیت‌های فراوانی برای آفرود است و برابوس تغییراتی را در آن‌ها ایجاد نکرده است.

جیپ Wrangler Trailcat

image

شرکت جیپ به مناسب 50 سالگی Easter Jeep Safari، در سال 2016 تصمیم گرفت از یک نمونه ویژه جیپ Wrangler رونمایی کند. این خودرو که در مقایسه با نمونه استاندارد خود دارای فاصله کمتر دو محور چرخ است، به موتور قدرتمندی مجهز شده است. خودروی جیپ Wrangler Trailcat به موتور 8 سیلندر دوج هلکت مجهز شده که همراه با سوپرشارژر قدرتی برابر با 707 اسب بخار تولید می‌کند. این خودرو از امکانات ویژه‌ای برای آفرود بهره می‌برد و قدرت تولیدی موتور به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌های آن منتقل می‌شود. این خودرو دارای لاستیک‌های 39.5 اینچی است.

هنسی VelociRaptor 25th Anniversary 700 Supercharged

image

شرکت هنسی برای جشن 25 سالگی هنسی پرفورمنس، 25 نمونه از خودروی Hennessey VelociRaptor 25th Anniversary 700 Supercharged را به تولید رساند. این خودرو که در حقیقت فورد F-150 Raptor محسوب می‌شود، به یک موتور 2.9 لیتری سوپرشارژر مجهز شده است. این خودرو از سیستم ترزیق سوخت با سرعت بالا بهره می‌برد. هنسی با بهینه‌سازی موتور توانسته به قدرت 704 اسب بخار دسترسی پیدا کند. این خودرو دارای سیستم تعلیق مخصوصی بوده و به رینگ‌های 20 اینچی مجهز شده است. این قدرت در زمینه آفرود عملکرد بی‌نظیری دارد.

برابوس G850

image

در صورتی که خودروی برابوس G63 6x6 برای شما گران است، می‌توانید یکی از خودروهای 4 چرخ برابوس را مورد خریداری قرار دهید. برابوس G850 نمونه تقویت شده نسل گذشته مرسدس بنز G63 محسوب می‌شود. این خودرو به موتور 8 سیلندر مجهز شده ولی به جای 5.5 لیتر حجم، دارای حجمی برابر با 6.0 لیتر است. این موتور به توربوشارژرهای توسعه یافته توسط برابوس مجهز شده است. این محصول از پیستون‌های مخصوصی بهره می‌برد. موتور این خودرو قدرت بی‌نظیر 850 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. سرعت برابوس G850 در مدت زمان 4.0 ثانیه از صفر به 100 می‌رسد و حداکثر سرعت آن برابر با 260 کیلومتر بر ساعت است. راننده این خودرو می‌تواند در تمام سطوح با آن رانندگی کند.

شورلت سیلورادو HPE800

image

خودروی شورلت سیلورادو HPE800 به یک موتور حجیم مجهز شده است. قدرت این خودرو را یک موتور 8 سیلندر با حجم 6.2 لیتر تامین می‌کند. این خودرو از یک سوپرشارژر بزرگ بهره می‌برد و دارای اینترکولر است این موتور تغییرات زیادی را تجربه کرده به گونه‌ای که قادر به تولید 805 اسب بخار قدرت و 1306 نیوتون متر گشتاور است. شتاب این خودرو برابر با 3.9 ثانیه بوده که برای یک خودروی آفرود بی‌نظیر است.

هنسی Goliath 6x6

image

در حالی که خریداران خودروهای دارای 6 چرخ مرسدس بنز را به عنوان سازنده یکی از معروف‌ترین نمونه‌ها در این زمینه می‌شناسند، شرکت هنسی نیز دارای یک محصول مشابه است. این خودرو در حقیقت نمونه بهبود یافته خودروی شورلت سیلورادو Trail Boss Truk بوده که یک دارای یک محور چرخ اضافه است. خودروی هنسی Goliath 6x6 به یک موتور 8 سیلندر با حجم 6.2 لیتر مجهز شده که قادر به تولید 705 اسب بخار قدرت است. این قدرت به 6 چرخ این خودرو منتقل می‌شود.

شرکت هنسی برای این خودرو سیستم تعلیق جدیدی در نظر گرفته و آن را به لاستیک‌های 37 اینچی BF Goodrich مجهز کرده است. این خودرو دارای قابلیت‌های فراوانی در زمینه آفرود بوده و با نماینده برابوس به خوبی رقابت می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید این خودرو در نمونه‌ای مجهز به موتور 808 اسب بخاری نیز معرفی شده تا علاقه‌مندان به قدرت بیشتر آن را خریداری کنند.

شلبی Baja 700

image

در سال 2015 شرکت شلبی خودروی فورد F-150 Raptor SVT را مورد بهینه‌سازی قرار داد. نتیجه این تغییرات تولد خودرویی با نام شلبی Baja 700 بود. این خودرو از موتور 8 سیلندر با حجم 6.2 لیتر بهره می‌برد که قادر به تولید 700 اسب بخار قدرت است. این خودرو از سیستم تعلیق ویژه‌ای بهره می‌برد که در محور عقب خود قادر به جذب شوک و ضربه است. این محصول از رینگ‌های 18 اینچی و لاستیک‌های BF Goodrich K02 بهره می‌برد. این خودرو دارای طراحی خاصی در کابین خود است. شرکت شلبی تنها 50 نمونه از این غول قدرتمند را به تولید رسانده است.

رضوانی تانک X

image

شرکت رضوانی در گذشته خودروی آفرود رضوانی تانک و خودروی سوپراسپرت Beast را به تولید رسانده است. جدیدترین محصول این شرکت، رضوانی تانک ایکس نام دارد. این دستگاه یک خودروی آفرود لوکس محسوب می‌شود که به صندلی‌های چرمی مجهز شده است. رضوانی برای این محصول خود سیستم تعلیق آفرود FOX و ترمزهای 16 اینچی با 8 پیستون را در نظر گرفته است. رضوانی تانک X از دوربین دید در شب بهره می‌برد که قادر به ثبت تصاویر حرارتی است.

قدرت این خودرو را یک موتور 8 سیلندر سوپرشارژر هلکت تامین می‌کند. این موتور قادر به تولید 707 اسب بخار قدرت است. رضوانی تانک ایکس با قیمت 259 هزار دلار یکی از گران‌ترین خودروهای آفرود محسوب می‌شود؛ با این حال این محصول مزایایی دارد. مزیت اصلی این خودرو، قانونی بودن رانندگی با آن در سطح جاده است که آن را تبدیل به یک انتخاب مناسب برای افراد ثروتمند ماجراجو می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حمید

۱۳۹۷/۸/۲۲
چرا منفی زدین دیگه متوهما خوب درست گفتم دیگه از این ماشینا نصفش وانت هستش و اصلا بدرد نمی خوره بقیش هم اصلا وابدا درحد و اندازه ی رضوانی و مرسدس بنز نیستش

داود

۱۳۹۷/۸/۲۲
یعنی برابوس ۷۰۰ وانت نیست افرود محسوب میشه،جیپ افرود نیست!رضوانی هم که موتور و سیستم تعلیقش امریکاییه!

حمید

۱۳۹۷/۸/۱۹
اینا که نصفش وانته که جز شاسی بلندهای آفرود به حساب نمیادش ولی بین این ماشین ها فقط و فقط می شه به رضوانی تانک xو همینطور دو تا مرسدس بنز برابوس شاسی بلند آفرود گفتش