خانهاخبار
افزایش فروش خودروهای فراری در بازارهای جهانی

افزایش فروش خودروهای فراری در بازارهای جهانی

فراری توانسته به فروش بالایی در بازار دست پیدا کند. درآمد این برند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با سه ماهه دوم، رشدی 4.7 درصدی داشته است.
۱۳۹۷/۸/۱۶

شرکت فراری پس از مدت‌ها توانست درآمد خود را افزایش دهد. بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی رویترز منتشر شده، این کمپانی ایتالیایی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی افزایش درآمدی برابر با 4.7 درصد را تجربه کرده است. دلایل افزایش درآمد این شرکت نه تنها به علت بهبود فروش آن در بازارهای جهانی بوده، بلکه خودروهای مجهز به موتور 8 سیلندر فراری توانسته‌اند افراد زیادی را به خود جذب کند. خودروهای مجهز به موتور 8 سیلندر این برند افزایش فروشی برابر با 11 درصد داشته‌اند که در صدر آن‌ها فراری پورتوفینو خودنمایی می‌کند.

پس از خودروهای مجهز به موتور 8 سیلندر، شاهد افزایش فروش محصولات دارای موتور 12 سیلندر هستیم. این خودروها رشد فروشی برابر با 7.9 درصد داشته‌اند که در این میان، فراری 812 سوپرفست بیشترین رشد فروش را تجربه کرده است. این اعداد منطقی به نظر می‌رسند و نمی‌توان از افزایش فروش محصولات تولیدی فراری تعجب کرد. با این وجود یک موضوع توجه ما را به خود جلب می‌کند، مشتریان فراری تنها به موتورهای 12 سیلندر تنفس طبیعی علاقه‌مند نیستند. طرفداران این برند ایتالیایی حاضر به خرید خودروهای مجهز به موتور 8 سیلندر توربوشارژر نیز هستند.

image

در گذشته علاقه‌مندان به صنعت خودرو از حذف موتور تنفس طبیعی 8 سیلندر از محصولات جدید فراری ناراضی بودند. این کمپانی ایتالیایی در خودروهای 488 GTB و پورتوفینو به جای موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی، از موتور توربوشارژر استفاده کرده است. این محصولات از موتور 8 سیلندر توربوشارژر با حجم 3.9 لیتر بهره می‌برند. با توجه به استقبال بالای خریداران از موتورهای 8 سیلندر توربوشارژر، احتمال توسعه موتورهای 6 سیلندر توربوشارژر و یا نسخه هیبریدی خودروهای سوپراسپرت این برند ایتالیایی در آینده وجود دارد.

فروش بالای فراری در تابستان سال جاری میلادی برای سرمایه‌گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که در ماه جولای مدیر عامل این شرکت، سرجیو مارکیونه به صورت ناگهانی درگذشت. پس از درگذشت مارکیونه، Louis Camilleri به عنوان مدیر عامل این شرکت انتخاب شد. مدیر عامل جدید فراری در زمان انتصاب خود اطلاعاتی در رابطه با برنامه آینده این کمپانی منتشر کرد. بر اساس این اطلاعات، تا سال 2022 این کمپانی ایتالیایی از 15 خودروی جدید شامل هیبریدی، خودروهای تولید محدود و SUV رونمایی می‌کند. هدف نهایی فراری، افزایش دو برابری درآمد خود تا سال 2022 است.

image

این شرکت قصد دارد درآمد خود را به دو میلیارد یورو افزایش دهد. سرمایه‌گذاران فراری اعتماد ویژه‌ای به مارکیونه داشتند؛ با این حال مرگ ناگهانی وی بسیاری از سرمایه‌گذاران را به شدت شوکه کرد. در حالی که فروش فراری افزایش یافته است، فروش آن در تابستان تحت تاثیر مدیریت مارکیونه بوده است. برای بررسی عملکر مدیر عامل جدید فراری، باید حداقل تا سال 2022 و عرضه محصولات جدید آن به بازار صبر کنیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)