خانهاخبار
آیفون XR رکورددار بادوام‌ترین باتری در میان آیفون‌ها

آیفون XR رکورددار بادوام‌ترین باتری در میان آیفون‌ها

فهرست اطلاعات آماری اپل و همچنین نتایج آزمون دوام باتری نشان می‌دهند که آیفون 10 آر از دو آیفون پرچمدار امسال و همچنین آیفون 8 پلاس هم دوام بیشتری دارد. گفته می‌شود وضوح تصویر و تراکم پیکسلی پایین در پنل نمایش این گوشی علت اصلی افزایش دوام باتری آن است.
۱۳۹۷/۸/۱۵

آیفون 10 آر ارزان قیمت امسال با وضوح تصویر 828 در 1792 توسعه یافته است و از تراکم پیکسلی 326 در هر اینچ پنل پشتیبانی می‌کند (Liquid Retina). این وضوح تصویر مخصوصا در مقایسه با گوشی‌های مدرن امروزی که حتی میان رده‌ها هم دیگر با وضوح تصویر 1080 فول اچ دی معرفی می‌شوند، کمتر از انتظار است. پرچمدار میت 20 هوآوی برای مثال صفحه نمایش متوسط فول اچ دی پلاس دارد اما همچنان تراکم پیکسلی آن روی پنل بزرگ‌تر از آیفون 10 آر بالاتر است.

از آنجا که تفاوت در وضوح تصویر و تراکم پیکسلی احتمالا یکی از مهم‌ترین علت‌ها برای ایجاد تفاوت در دوام باتری به شمار می‌رود، با فرض آنکه سایر عوامل مشابه در نظر گرفته می‌شوند، پنل نمایش موجود در آیفون 10 آر با وضوح تصویر پایین حداقل یک مزیت برجسته با خود به همراه دارد و آن هم افزایش دوام باتری در این آیفون ارزان قیمت است. این گوشی در کنار دو پرچمدار دیگر تازه اپل از نظر دوام باتری مورد آزمون قرار گرفته است و با فرض میانگین ظرفیت باتری‌ها به نظر می‌رسد که هرچه وضوح تصویر در پنل نمایش کمتر باشد، در مقابل آن دوام باتری افزایش پیدا می‌کند.

اپل در گزارش آماری از دوام باتری این گوشی‌های تازه مدعی شده است که در صورت مرور وب و مشاهده ویدیو می‌توانید حداکثر 15 و 16 ساعت از آن‌ها استفاده کنید. این مدت زمان نه تنها در مقایسه با سایر مدل‌های قبلی آیفون بلکه در مقابل گوشی‌های اندرویدی هم بسیار خوب به نظر می‌رسد. علاوه بر این، ظاهرا اپل از عملکرد خود در توسعه آیفون 10 آر بسیار راضی است چراکه در توضیح دوام باتری آن می‌گوید باتری‌اش قادر است 1 ساعت و نیم بیشتر از آیفون 8 پلاس دوام بیاورد. آیفون 8 پلاس تا به امروز بادوام‌ترین باتری را در میان آیفون‌های اپل داشته است و بسیار خوشحال کننده خواهد بود که آیفون 10 آر بتواند آن را هم مغلوب خود سازد.

image

باتری در آیفون 10 اس مکس 6.5 اینچی طبیعتا در مقایسه با آیفون 10 آر ظرفیت بیشتری هم دارد. حتی اپل هم در این باره تأیید کرده است که باتری موجود در ایفون 10 اس مکس بزرگ‌ترین باتری‌ای به شمار می‌رود که سازنده مذکور تا به حال در گوشی‌های خود تعبیه کرده است. با این وجود همچنان دوام باتری در آیفون 10 آر از باتری بزرگ در آیفون 10 اس مکس بیشتر است و همان‌طور که گفتیم، علت این پدیده وضوح تصویر پایین در پنل نمایش آیفون ارزان 2018 شناخته می‌شود.

باتری آیفون 10 آر در آزمون دوام باتری خبرگزاری Phonearena در شرایط استندبای با صفحه نمایش روشن کمی بیش از 11 ساعت دوام آورد. رکورددار قبلی اپل یعنی گوشی آیفون 8 پلاس قبلا در این شرایط مورد آزمون قرار گرفته بود و البته کمتر از آیفون 10 آر دوام آورده بود. از طرف دیگر iFixit چندی پیش گوشی آیفون 10 آر را کالبدشکافی کرد و در گزارش خود اذعان داشت که باتری این گوشی علی‌رغم ابعاد کلی کوچک‌تر از باتری تعبیه شده در آیفون 8 پلاس رکورددار بزرگ‌تر و ضخیم‌تر طراحی شده است.

image

از آنجا که مدت زمان استندبای این گوشی‌ها بسیار خوب است، ما معتقد هستیم که در صورت استفاده معمولی از این دستگاه‌ها حتی قادر خواهید بود چند روز بدون نیاز به شارژ هم از آن‌ها استفاده کنید. همین موضوع می‌تواند آیفون 10 آر را به یکی از تأثیرگذارترین گوشی‌های هوشمندی تبدیل کند که اپل تا کنون توسعه داده است. از طرف دیگر، مدت زمان مورد نیاز برای شارژ باتری در هر سه آیفون 2018 داستان متفاوت دیگری است که نمی‌خواهیم در این مطلب به آن بپردازیم اما به طور خلاصه باید بگوییم باتری تعبیه شده در هر سه برای شارژ کامل به مدت زمان بسیار طولانی نیاز دارند و همین موضوع به یکی از معایب آن‌ها تبدیل شده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۹/۲/۲۷
باتری ایفون ها اول 11pro Max بعد 11PRo بعدش ایفون 11 و ایفون xr xs max رابه چهارم پنجم به دست آوردن

aventador6

۱۳۹۷/۸/۱۵
سلام. ممنون بابت خبر. می خواستم بگم بنچمارک عمر باتری phonearena اصلا درست نیست. باید به اطلاعات تست باتری gsmarena اتکا کرد. مثلا همه می دونن که عمر باتری note 9 بیش تر از xs max هست. توی تست عملی کانال phonebuff توی یوتیوب هم میشه اینو دید. اون وقت فون آرنا عمر باتری نوت 9 رو زده 8 ساعت و 56 دقیقه و xs مکس رو زده 9 ساعت و 34 دقیقه!!!!!! در حالی که جی اس ام آرنا به درستی، در مقیاس تست خودش، نوت 9 رو زده 97 ساعت و xs مکس رو 79 ساعت.
درباره ی xr هم طبق تست جی اس ام آرنا، عمر باتریش کمتر از 8 پلاس و xs مکس هست، البته تقریبا مشابه xs مکس.
بهترین عمر باتری کل آیفونا هم متعلق به آیفون 6s پلاس هست.

اپل

۱۳۹۷/۸/۱۵
326 فرقی با 10000 هم نداره چون چشم انسان تا 326 را تشخیص میدهد