خانهاخبار
کدام خودروهای سدان شتابی کمتر از 4 ثانیه دارند؟

کدام خودروهای سدان شتابی کمتر از 4 ثانیه دارند؟

در بازار، خودروهای سدان قدرتمند زیادی وجود دارند که البته با قیمت بالایی به فروش می‌رسند. در این مطلب به معرفی خودروهای سدان با شتاب کمتر از 4 ثانیه می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۸/۱۵

در سال 2008 لامبورگینی گالاردو به موتور 10 سیلندر با حجم 5.0 لیتر و امکان تولید 513 اسب بخار مجهز بود. سرعت این خودرو در مدت زمان 4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسید. این شتاب در یک دهه پیش برای خودروهای سوپراسپرت یک استاندارد محسوب می‌شد. در این بخش حداکثر سرعت یک خودرو مورد نظر ما نیست چرا که اکثر تولیدکنندگان خودرو حداکثر سرعت محصولات خود را روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود کرده‌اند. در همین راستا خودروهای سوپراسپرت می‌توانند به سرعت‌های بسیار بالاتری دست پیدا می‌کنند.

در 10 سال پیش علاقه‌مندان به صنعت خودرو قادر به مشاهده تعداد بسیار کمی خودروی سدان با این شتاب بودند، حال این محصولات سهم بیشتری از بازار را در اختیار خود دارند. در حقیقت استاندارد 10 سال پیش خودروهای سوپراسپرت، هم‌ اکنون در برخی خودروهای سدان بازار به چشم می‌خورد. در حال حاضر برخی خودروهای سدان علاوه بر شتاب زیر 4 ثانیه، قادر به رقابت با خودروهای سوپراسپرت نیز هستند. در حالت کلی می‌توان این محصولات را سوپر سدان نامید. در این مطلب به معرفی خودروهای سدان مشهور با شتاب کمتر از 4 ثانیه می‌پردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

کادیلاک CTS-V

image

شرکت کادیلاک 10 سال پیش حتی نمی‌توانست تصور کند در این لیست نماینده‌ای داشته باشد؛ با این حال خودروی کادیلاک CTS-V یک محصول بی‌نظیر با شتاب مناسب است. کادیلاک CTS-V یک خودروی محور عقب بوده که سرعت آن در مدت زمان 3.7 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در این خودرو شاهد استفاده از یک موتور 8 با حجم 6.2 لیتر هستیم. این موتور از سوپرشارژر بهره می‌برد و قدرتی برابر با 640 اسب بخار را در اختیار راننده خود قرار می‌دهد. گشتاور تولیدی این موتور برابر با 854 نیوتون متر است. راننده این محصول می‌تواند توسط کادیلاک CTS-V به حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای یک خودروی سدان کاملا قابل قبول است.

آئودی RS7

image

آئودی RS7 یکی از قدیمی‌ترین خودروهای موجود در این لیست محسوب می‌شود که در آینده نه چندان دور نسل جدید آن در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. این خودروی سدان به موتور 8 سیلندر توربوشارژر مجهز شده که قدرت تولیدی آن به وسیله سیستم Quattro به چهار چرخ آئودی RS7 منتقل می‌شود. این موتور قدرتی برابر با 560 اسب بخار و گشتاوری برابر با 700 نیوتون متر تولید می‌کند. شتاب این خودرو مانند کادیلاک CTS-V برابر با 3.7 ثانیه است؛ با این حال نمونه Performance آن به موتور 605 اسب بخاری مجهز شده که شتابی برابر با 3.6 ثانیه را برای آن به همراه دارد.

آلفارومئو جولیا Quadrifoglio

image

این خودروی محور عقب قادر به رقابت با خودروهای سوپراسپرت بازار است. این خودرو از موتور تولید شرکت فراری بهره می‌برد. موتور 6 سیلندر مورد استفاده در این خودرو حجمی برابر با 2.9 لیتر داشته و به توربوشارژر دوقلو مجهز شده است. این موتور قدرتی برابر با 505 اسب بخار تولید می‌کند که باعث شتاب 3.8 ثانیه‌ای آلفارومئو جولیا Quadrifoglio می‌شود. این خودرو به عنوان سریع‌ترین خودروی سدان در پیست نوربرگ رینگ رکورد زده است. رکورد این محصول آلفارومئو برابر با 7 دقیقه و 32 ثانیه است که آن را بالاتر از لکسوس LFA و لامبورگینی گالاردو LP570-4 سوپرلگرا قرار می‌دهد. آلفارومئو جولیا Quadrifoglio برخلاف محصول جگوار، تولید محدود نیست. این خودرو را می‌توان سریع‌ترین سدان شرکت فراری خطاب کرد.

آئودی RS3 سدان

image

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این خودرو از پلتفرم یکسان با فولکس واگن بیتل بهره می‌برد؛ با این حال به علت شتاب مناسب خود در این لیست حضور دارد. آئودی RS3 سدان به یک موتور 2.5 لیتری توربوشارژر مجهز شده که دارای 5 سیلندر است. این موتور قادر به تولید 400 اسب بخار قدرت بوده که این قدرت به 4 چرخ محصول آئودی منتقل می‌شود. سرعت این خودرو در مدت زمان 3.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. لازم به ذکر است؛ این خودرو یکی از محصولات جوان آئودی اسپرت محسوب می‌شود. با توجه به این موضوع می‌توان منتظر معرفی نسخه‌ای با شتاب بهتر از این خودرو بود.

دوج چارجر هلکت

image

این خودرو از موتور هلکت بهره می‌برد، بنابراین حضور آن در لیست ما ضروری به نظر می‌رسد. این خودرو به موتور 8 سیلندر Hemi با حجم 6.2 لیتر مجهز شده است. این موتور قدرتی برابر با 707 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. قدرت تولیدی این موتور به چرخ‌های عقب دوج چارجر هلکت منتقل می‌شود که شتابی برابر با 3.4 ثانیه را برای آن به همراه دارد. حداکثر سرعت این خودرو به 328 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در صنعت خودرو محصولات سدان کمی با موتور 707 اسب بخاری وجود دارند، بنابراین دوج چارجر هلکت یک استثنا محسوب می‌شود.

بی‌ام‌و M760i xDrive

image

در حالی که بسیاری از خودروهای موجود در این لیست اسپرت هستند، محصول بی‌ام‌و یک خودروی لوکس محسوب می‌شود. این خودرو راحتی بالایی را برای سرنشینان خود به همراه می‌آورد. این خودروی لوکس به یک موتور غول پیکر 12 سیلندر مجهز شده است. این موتور 6.6 لیتری از توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد و قادر به تولید 601 اسب بخار قدرت است. قدرت تولیدی این موتور به چهار چرخ نماینده بی‌ام‌و منتقل می‌شود که سرعت آن را در مدت زمان 3.6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این محصول لوکس آلمانی با شتاب فوق‌العاده خود می‌تواند به راحتی با خودروهای سوپراسپرت رقابت کند.

تسلا مدل S P100D

image

شاید حضور یک خودروی برقی در این لیست برای برخی علاقه‌مندان به صنعت خودرو عجیب باشد، با این حال محصول شرکت تسلا از شتاب بی‌نظیری بهره می‌برد. شتاب خودروی تمام الکتریکی تسلا مدل S P100D برابر با 2.5 ثانیه بوده که تفاوتی با هایپرکارهای مطرح در بازار ندارد. این خودرو در زمینه شتاب می‌تواند با بوگاتی ویرون رقابت کند. برخی بررسی‌های صورت گرفته خبر از شتاب کمتر از 2.5 ثانیه نماینده شرکت تسلا داده‌اند. در حالی که این خودرو شتاب فوق‌العاده‌ای دارد، عدم وجود موتور بنزینی می‌تواند از جذابیت‌های آن کم کند. در همین راستا افراد کمتری برای شتاب فوق‌العاده، این خودرو را خریداری می‌کنند.

مرسدس - ای‌ام‌جی S63

image

تمام محصولات تولید شرکت AMG عملکردی فراتر از انتظار دارند و می‌توانند در جاده و پیست‌های مسابقه رکوردهای مناسبی را از خود به‌جای بگذارند. یکی از این محصولات، خودروی سدان مرسدس - ای‌ام‌جی S63 است. این خودرو به موتور آشنای 8 سیلندر با حجم 4.0 لیتر مجهز شده است. این موتور به همراه توربوشارژر دوقلو قدرتی برابر با 603 اسب بخار و گشتاوری برابر با 900 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. مرسدس - ای‌ام‌جی S63 به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده و شتاب آن برابر با 3.4 ثانیه است. این شتاب فوق‌العاده نه تنها برای بی‌ام‌و M760i، بلکه برای بسیاری از خودروهای سوپراسپرت می‌تواند دردسر ایجاد کند.

مرسدس - ای‌ام‌جی E63 S

image

برای خودروی بعدی این لیست به سراغ یکی دیگر از محصولات شرکت ای‌ام‌جی می‌رویم. این خودرو به موتور 4.0 لیتری 8 سیلندر یکسان با S63 مجهز شده است. در حالی که این خودرو از گیربکس یکسان با مرسدس - ای‌ام‌جی S63 و سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد، سیستم تعلیق آن متفاوت از خودروی قبلی این لیست است. این خودرو در مقایسه با برادر بزرگتر خود از وزن کمتری بهره می‌برد، به همین دلیل شتاب بهتری دارد. سرعت این خودروی آلمانی در مدت زمان 3.3 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مرسدس - ای‌ام‌جی E63 S یک خودروی لوکس بوده که نه تنها برای استفاده روزمره، بلکه در پیست‌های مسابقه نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو با دو محصول هموطن خود، بی‌ام‌و M5 و آئودی RS7 رقابت می‌کند.

بی‌ام‌و M5 Competition

image

پس از اینکه مرسدس بنز و ای‌ام‌جی خودروی E63 را به سیستم چهار چرخ محرک مجهز کردند، نوبت بی‌ام‌و بود که خودرویی قدرتمند با این ویژگی را روانه بازار کند. بی‌ام‌و برای مبارزه با رقیب هموطن خود، یک نسخه جدید از M5 را مجهز به سیستم چهار چرخ محرک M xDrive معرفی و در اختیار خریداران قرار داد. در این خودرو از موتور 8 سیلندر با حجم 4.4 لیتر و توربوشارژر استفاده شده که با بهینه‌سازی‌های صورت گرفته قادر به تولید 617 اسب بخار قدرت است. بی‌ام‌و M5 Competition عملکرد بی‌نظیری دارد. سرعت این خودروی آلمانی در مدت زمان 3.1 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. راننده این خودرو می‌تواند در مسیر روزانه خود، مانند یک خودروی مسابقه‌ای با بی‌ام‌و M5 کامپتیشن رانندگی کند.

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid

image

تمام خودروهای پورشه اسپرت محسوب می‌شوند و عملکرد بسیار بالایی دارند. این ویژگی در خودروهایی مانند پورشه ماکان و پورشه پانامرا نیز به چشم می‌خورد. نمونه هیبریدی پورشه پانامرا عملکرد بالاتری در مقایسه با دیگر نسخه‌های این خودروی 4 درب دارد. در این خودرو شاهد استفاده از یک موتور بنزینی 8 سیلندر با حجم 4.0 لیتر هستیم که به همراه توربوشارژر دوقلو قادر به تولید 550 اسب بخار قدرت است. این موتور به همراه یک موتور برقی، در مجموع قدرتی برابر با 680 اسب بخار و گشتاوری برابر با 848 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده و از گیربکس خودکار دو کلاچه بهره می‌برد. سرعت این خودرو در مدت زمان 3.2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر می‌رسد. این خودروی خانوادگی را می‌توان یک سوپراسپرت تمام عیار نیز دانست.

مدل کوپه 4 درب مرسدس - ای‌ام‌جی GT 63 S

image

این خودرو از شاسی و موتور یکسانی در مقایسه با خودروی E63 بهره می‌برد؛ با این حال شرکت AMG تغییرات زیادی را در آن اعمال کرده تا بتواند نمونه 4 درب خودروی بی‌نظیر GT را تولید کند. این خودرو به سیستم چهار چرخ محرک نام آشنای +4Matic مجهز شده که در مقایسه با دیگر محصولات این شرکت آلمانی، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. در این خودرو حالت دریفت به صورت استاندارد حضور دارد. در این محصول آلمانی از یک موتور 8 سیلندر با حجم 4.0 لیتر استفاده شده که با استفاده از توربوشارژر قادر به تولید 630 اسب بخار قدرت است. شتاب این خودرو برابر با 3.1 ثانیه است. لازم به ذکر است؛ مدل کوپه 4 درب مرسدس - ای‌ام‌جی GT 63 S هنوز در برخی کشورها مانند ایالات متحده آمریکا برای فروش عرضه نشده است.

جگوار XE SV پروژه 8

image

جگوار XE یک خودروی اسپرت بی‌نظیر محسوب می‌شود؛ با این حال ایجاد تغییرات در آن توسط بخش ویژه این کمپانی (SVO)، باعث شده یک محصول خارق‌العاده‌ خلق شود. این خودرو از موتور 8 سیلندر با حجم 5.0 لیتر بهره می‌برد که همراه با سوپرشارژر قادر به تولید 592 اسب بخار قدرت است. این قدرت به تمام چرخ‌های این خودرو منتقل می‌شود. این نمونه از جگوار XE از سیستم تعلیق ویژه‌ای بهره می‌برد که عملکرد بهتری را در سطح جاده برای آن به همراه دارد. در ساخت بدنه این خودرو از فیبر کربن استفاده شده که کاهش وزن آن را در پی داشته است.

شتاب این خودرو برابر با 3.3 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به 320 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو تنها در 300 نمونه به تولید می‌رسد. پروژه 8 در پیست نوربرگ رینگ رکوردی برابر با 7 دقیقه و 21.2 ثانیه دارد که در این زمینه از خودروهای فراری 488 GTB، دوج وایپر و فراری انزو بهتر است.  قرارگیری این محصول به عنوان آخرین خودروی موجود در این لیست می‌تواند ما را با این واقعیت مواجه کند که خودروهای سدان امروزی یک سوپراسپرت قدرتمند نیز محسوب می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

رضا

۱۳۹۷/۸/۱۷
Audi s8 plus بهترینشونه کهدجا افتاده.

sajad

۱۳۹۷/۸/۱۶
باورش سخته که جگوار 8 فراری انزو رو پشت سر بزاره

کیوان

۱۳۹۷/۸/۱۶
همه شون ماشین های خوبی هستند ولی در مقابل آلفا جولیا بهتره بی‌خیال قدرت نمایی بشن که به قول جرمی همشون تن لش حساب میشن در مقابل جولیا. چون همه چیز اسب بخار و گشتاور نیست که.

سید هادی

۱۳۹۷/۸/۱۵
آقا پس چرا پراید توی این لیست قرار نگرفت ،خیلی نامردین