خانهبررسی‌ها
مقایسه iPhone Xs Max و OnePlus 6T؛ برتری با کدام است؟

مقایسه iPhone Xs Max و OnePlus 6T؛ برتری با کدام است؟

پرچمداران آیفون 10 اس مکس و OnePlus 6T از تازه‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار هستند. در این مطلب قصد داریم این دو گوشی را به طور اجمالی با یکدیگر مقایسه کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۸/۱۵

وان پلاس چینی این روزها بسیار فعال شده است و مانند بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دو پرچمدار در خلال سال معرفی می‌کند. این سازنده در ابتدای سال جاری میلادی OnePlus 6 را معرفی کرد و چند روز پیش هم از پرچمدار تازه‌تر خود تحت عنوان OnePlus 6T پرده برداشت. تلاش وان پلاس ستودنی است و به نظر می‌رسد سایر کمپانی‌های بزرگ مانند اپل از حالا باید به آن به چشم رقیبی قدرتمند نگاه کنند چراکه ممکن است به زودی بتواند این غول تکنولوژی را هم مغلوب خود سازد. اپل هم چندی پیش پرچمداران تازه خود را به نام‌های آیفون 10 اس و 10 اس مکس رسما معرفی کرد. این گوشی‌ها همچنان در صدر خبرها و بررسی‌ها خبر دارند و بارها به خاطر مشخصات فنی و طراحی ظاهری‌شان مورد تحسین قرار گرفته‌اند. از طرفی OnePlus 6T هم طراحی خلاقانه‌ای دارد و می‌تواند تازه‌ترین پرچمداران اپل را به چالش بکشد. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید این گوشی‌ها در تقابل با هم چگونه عمل می‌کنند و نتیجه مقایسه‌شان چگونه خواهد بود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا مختصرا به مقایسه پرچمدار OnePlus 6T با آیفون 10 اس مکس اپل بپردازیم.

image

قابلیت پاسخگویی و تعامل با کاربر قطعا یکی از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین توانمندی‌های هر دو گوشی OnePlus 6T و آیفون 10 اس مکس به شمار می‌رود. آیفون‌های اپل همواره ثابت کرده‌اند که میزان پاسخگو بودن و واکنش نشان دادنشان بیش از سایر گوشی‌های هوشمند بوده است. مخصوصا آیفون 10 اس و 10 اس مکس که از پردازنده تازه A12 Bionic قدرت می‌گیرند، واکنش‌گراتر توسعه یافته‌اند. در مقابل گوشی‌های آیفون اپل تنها گوشی‌های معدودی وجود دارند که می‌توانند در این زمینه با آن‌ها رقابت کنند. OnePlus 6T بدون شک یکی از این گوشی‌های واکنش‌گرا و قدرتمند به شمار می‌رود که البته قیمت بسیار مناسبی هم دارد و با توجه به ارزان بودنش از پردازنده سطح بالای کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد. این پردازنده در حال حاضر سطح بالاترین پردازنده موبایلی کمپانی کوالکام به شمار می‌رود که اغلب پرچمداران 2018 هم به آن مجهز شده‌اند و از نظر بهینه‌سازی مصرف انرژی و همچنین روان بودن نرم افزارها در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

قدم بعدی مرور طراحی ظاهری بریدگی حاشیه در صفحه نمایش این دو پرچمدار تازه است. ناچ در قسمت بالای پنل نمایش آیفون 10 اس مکس کاملا بزرگ طراحی شده است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت اما در مقابلش OnePlus 6T با بریدگی بسیار کوچک قطره‌ای توسعه یافته که فضای بسیار کمی را از قسمت بالای صفحه نمایش اشغال کرده است. تفاوت طراحی بردیگی حاشیه در میان دو گوشی واقعا چشمگیر است اما به محض آنکه به دلیل اصلی طراحی ناچ بزرگ در پرچمدار آیفون توجه کنید، می‌بینید که اپل چاره دیگری نداشته است. OnePlus 6T برای راهکار بیومتریک از حسگر تشخیص اثرانگشت زیر پنل نمایش بهره می‌برد اما آیفون 10 اس مکس مانند پرچمدار سال گذشته به سیستم تشخیص چهره سه بعدی مجهز شده و تعبیه این ماژول تقریبا بزرگ درواقع همان علتی است که اپل وادار شده تا ناچ را در ابعاد بزرگتر از انتظارمان طراحی کند. البته OnePlus 6T هم از راهکار بیومتریک تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند اما میزان امنیت این سیستم به اندازه Face ID بالا نیست و از ماژول اختصاصی سه بعدی هم بهره نمی‌برد.

image

مورد دیگر در تفاوت میان آیفون 10 اس مکس و OnePlus 6T در طراحی بدنه آن‌هاست. هر دو گوشی از پنل‌های شیشه‌ای با فریم میانی فلزی ساخته شده‌اند اما پرچمدار اپل مشخصا سنگین‌تر است و اگر هر دو را در دو دست خود بگیرید، می‌توانید به خوبی این تفاوت وزنی را حس کنید. علاوه بر این باید به مجوز IP68 برای آیفون‌های 2018 اپل اشاره کنیم که باعث شده است در مقابل نفوذ آب و گرد و خاک از خود مقاومت نشان دهند. این مجوز می‌تواند یک امتیاز مثبت دیگر برای آیفون 10 اس مکس در مقابل پرچمدار چینی OnePlus 6T به شمار بیاید.

کمپانی وان پلاس با معرفی OnePlus 6T روی قابلیت تازه Nightscape Mode آن تأکید کرد. این وضعیت از پردازش بهینه‌سازی تصویر و HDR کمک می‌گیرد تا کیفیت عملکرد دوربین را در شرایط با نور کم بهبود ببخشد. از طرف دیگر دوربین دوگانه اصلی در آیفون 10 اس مکس بی نظیر طراحی شده و قادر است در هر شرایطی تصاویر باکیفیت ثبت کند. بررسی نمونه تصاویر ثبت شده توسط این گوشی هم به خوبی ثابت کرده است که آیفون 10 اس مکس می‌تواند در نور کم شب هم تصاویر خوبی ثبت کند. برای اظهار نظر در این باره کمی زود است و باید پس از عرضه رسمی و گسترده هر دو را در شرایط کم نور و یکسان مورد آزمون قرار دهیم.

image

در آخر به مقایسه قیمت این پرچمداران اشاره می‌کنیم. پرواضح است که OnePlus 6T با قیمت مناسب 549 دلاری‌اش می‌تواند در این بخش برنده باشد. در مقایسه نسخه 64 گیگابایتی آیفون 10 اس مکس 1100 دلار قیمت دارد و برای تهیه نسخه‌های سطح بالاترش هم باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. نسخه استاندارد پرچمدار OnePlus 6T هم 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد اما باید تأکید کنیم که برای خرید نسخه 64 گیگابایتی آیفون 10 اس مکس باید بیش از دو برابر قیمت OnePlus 6T هزینه پرداخت کنید. طبیعی است که وقتی گوشی هوشمند گران قیمتی می‌بینیم، انتظار داشته باشیم توانمندی‌ها و قابلیت‌های بیشتری هم داشته باشد. برای مثال انتظار می‌رود که این گوشی گران قیمت تصاویر بهتر و باکیفیت‌تری به ثبت برساند؛ دوام باتری‌اش بیشتر باشد و از نظر عملکرد هم قدرتمندتر به نظر برسد. از طرفی اگر پرچمدار چینی OnePlus 6T بتواند ثابت کند که در این زمینه‌ها فاصله چندانی با پرچمدار گران قیمت آیفون 10 اس مکس اپل ندارد، اپل باید به وان پلاس به چشم رقیبی جدی بنگرد و نوآوری‌هایش را در آینده بیش از پیش در روند توسعه پرچمداران خود در نظر بگیرد.

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

sink

۱۳۹۷/۸/۱۶
کی میخوان از شیشه بکشن بیرون

محمد

۱۳۹۷/۸/۱۵
این خبرو بذارین آیپد پرو جدید در تست آنتوتو نمره خارق العاده 557679 رو کسب کرد آیفون x مکس هم نمره 372106 رو کسب کرد:
https://www.gsmarena.com/apple_ipad_pro_smashes_benchmark_record_antutu-news-34076.php

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۱۵
شما با نسخه MAX مقایسه‌ش کردید، می‌بایست با xR ارزیابی می‌کردید. یه خروس‌لاری را انداختید جانِ مرغ‌ماشینی.. خب معلومه میزنه لِه و لَوَرده‌ش میکنه