خانهاخبار
سامسونگ به دنبال تعبیه همه حسگرها زیر پنل نمایشگر

سامسونگ به دنبال تعبیه همه حسگرها زیر پنل نمایشگر

پتنت جالب توجهی از سامسونگ منتشر شده است که به توسعه تکنولوژی زیر صفحه نمایش در یک گوشی مرموز اشاره می‌کند. براساس این پتنت همه حسگرهای پنل جلو زیر صفحه تعبیه می‌شوند و طراحی آن کاملا بدون حاشیه خواهد بود.
۱۳۹۷/۸/۱۵

سامسونگ در سال 2017 ترند صفحه نمایش کشیده را به دنیای موبایل معرفی کرد و انتظار می‌رود که در ادامه معرفی این طراحی‌‌های انقلابی سال آینده پرچمداران خود را با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش روانه بازار کند. طراحی پتنتی مرتبط با این موضوع از سامسونگ منتشر شده است که اگر صحت داشته باشد، علاوه بر تعبیه دوربین سلفی زیر پنل نمایش همچنین شاهد طراحی بدون حاشیه در پنل جلوی این گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

در توضیح جزئیات این پتنت باید اشاره کنیم که گوشی هوشمند موجود در این طراحی‌ها از حسگرهای متعددی زیر پنل نمایش بهره می‌برد. سامسونگ برای تکمیل چنین ایده‌ای درواقع از سه لایه مختلف در توسعه بدنه کمک گرفته است. اولین لایه در قالب پرانتز میزبان آنتن شفاف و سایر حسگرهای ضروری مانند دوربین سلفی و بلندگوی مکالمه است. این پنل زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد و صفحه نمایش هم در بخش‌هایی که زیر آن حسگر وجود دارد دارای سوراخ‌های بسیار ریزی خواهد بود. در آخر این لایه‌های مجزا با روکشی از جنس شیشه پوشانده می‌شوند که درواقع سوراخ‌های مربوط به دوربین و بلندگوی مکالمه را از دید کاربر به طور کامل پنهان می‌کنند.

براساس اطلاعات پتنت پیش رو، ماژولی که شامل دوربین سلفی می‌شود همچنین ممکن است که حسگرهای پشتی را هم در بر داشته باشد. این طراحی احتمالا در راستای تحقق ایده ذخیره فضا و استفاده بهینه از آن اجرا شده است. قابلیت جالب توجه دیگر در این پتنت در قالب تجسم برجسته و هولوگرامی ثبت شده است که امکان به تصویر کشیدن اشیا به صورت سه بعدی را توسط دستگاه پیش رو میسر می‌سازد.

چند هفته پیش تأیید شد که سامسونگ در حال توسعه تکنولوژی زیر صفحه نمایش است و حالا شاهد انتشار پتنتی با این مضمون و همچنین کارایی‌های آن هستیم. هیچ بازه زمانی مشخصی برای توسعه و معرفی گوشی هوشمند درون این طرح اعلام نشده است اما پیش بینی شده که ممکن است در سال 2020 میلادی شاهد توسعه چنین دستگاه هوشمندی باشیم. با توجه به بازه زمانی 2020 ممکن است که طرح پیش رو در توسعه پرچمداران گلکسی اس 11 سامسونگ به کار گرفته شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۱۵
قُمپز دَر وَ کِرده