خانهاخبار
نوکیا 9 با اسم رمز المپیک و سیستم عامل اندروید 9 در راه است

نوکیا 9 با اسم رمز المپیک و سیستم عامل اندروید 9 در راه است

نوکیا یک گوشی پرچمدار به نام Nokia 9 PureView را در دست توسعه دارد. گزارشی مرتبط با این گوشی منتشر شده که اسم رمز Olypmic را برای آن تأیید می‌کند و نشان می‌دهد که سال آینده با اندروید 9.0 پای معرفی می‌شود.
۱۳۹۷/۸/۱۵

نوکیا از ابتدای سال 2018 روند توسعه سطح بالاترین پرچمدار خود را آغاز کرد و حالا به نظر می‌رسد که تا پایان سال جاری دیگر شاهد رونمایی از آن نخواهیم بود و احتمالا باید تا سال 2019 برای دیدنش صبر کنیم. اخبار تازه‌ای درباره این گوشی سطح بالا منتشر شده و جزئیات تازه‌ای را درباره آن افشا کرده است.

همان‌طور که می‌دانید، برند نوکیا از سال گذشته دوباره احیا شد و همه گوشی‌‌های هوشمند آن توسط کمپانی HMD Global توسعه یافته‌اند. البته کمپانی سازنده اصلی این گوشی‌های هوشمند FIH Mobile (کمپانی زیرمجموعه فاکس کان که درواقع سازنده گوشی‌های آیفون کمپانی اپل به شمار می‌رود) است. داده‌های اطلاعاتی تازه درباره پرچمدار مذکور هم از سرورهای FIH Mobile استخراج شده‌اند و به Nokia 9 PureView با اسم رمز Olympic اشاره دارند. کمپانی HMD Global هنوز این نام را تأیید نکرده است اما اسم رمز مذکور برای پرچمدار آینده نوکیا تاحدودی منطقی به نظر می‌رسد. سمبل المپیک هم شامل 5 حلقه مجزا می‌شود و همان‌طور که می‌دانید، اغلب شایعه‌ها درباره Nokia 9 PureView به احتمال تعبیه دوربین اصلی 5 گانه در پنل پشتی آن اشاره دارند.

image

علاوه بر این موضوع، به نظر می‌رسد که پرچمدار سطح بالای Nokia 9 PureView همچنین از سیستم عامل اندروید 9.0 پای به همراه بسته امنیتی ماه نوامبر بهره می‌برد. بدین ترتیب، سطح بالاترین گوشی تازه نوکیا سال آینده با تازه‌ترین نسخه نرم افزاری از سیستم عامل اندروید معرفی می‌شود.

در آخر باید یادآور شویم که HMD Global پیش از این قصد داشت تا Nokia 9 PureView را در پاییز امسال (2018) معرفی کند اما به خاطر برخی نگرانی‌ها که هنوز نمی‌دانیم مشخصا چه مواردی هستند، تصمیم گرفت تا رونمایی از اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین 5 گانه را تا اوایل سال 2019 به تعویق بیندازد.

image

در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره این گوشی در دسترس نیست اما انتظار می‌رود که به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 8150 مجهز شود و حافظه رم بالایی هم داشته باشد. شایعه‌های متعددی درباره احتمال طراحی ناچ در این گوشی منتشر شده است اما از آنجا که سازنده هیچ واکنشی نشان نداده نمی‌توانیم در این باره به طور قطعی اظهار نظر کنیم. فعلا اکثر خبرها به احتمال تعبیه دوربینی با 5 لنز متفاوت در پنل پشتی Nokia 9 PureView اشاره دارند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HMD

۱۳۹۷/۸/۱۶
یادش به خیر. Nokia 808 هنوز خاطره اون دوربین تکش با اون زوم فوق العاده و جزییات تصویرش که هیچ دوربین موبایلی نداشت هنوز یادم نمیره . خنده دار بود این دوربین روی سیستم سیمبین و تک هسته ای و رم 1 و باطری 1250 مگا نصب شده بود ? الان منتظر اون دوربین فوق العاده با مشخصات و پردازنده های جدید هستم . قطعا عالی میشه .