خانهاخبار
پردازنده گلکسی اس 10 قابلیت‌های چشمگیری در زمینه هوش مصنوعی دارد

پردازنده گلکسی اس 10 قابلیت‌های چشمگیری در زمینه هوش مصنوعی دارد

سامسونگ خانواده پرچمداران گلکسی اس 10 را در دست توسعه دارد و آن‌ها را احتمالا در اوایل سال 2019 به بازار عرضه می‌کند. تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که پردازنده داخلی اگزینوس 9820 این گوشی‌ها از کمک هوش مصنوعی بهره می‌برد و قادر است در تصویربرداری پردازشی مانند پیکسل 3 گوگل عمل کند.
۱۳۹۷/۸/۱۵

کمپانی‌های اپل، گوگل و هوآوی در خلال ماه‌های اخیر از پرچمداران تازه و سطح بالایی رونمایی کردند که همه آن‌ها با شبکه عصبی پردازشی، هوش مصنوعی و پردازنده‌های کمکی پردازش داده‌های تصویری توسعه یافته بودند. کمپانی سامسونگ آخرین پرچمدار خود را به نام گلکسی نوت 9 پیش از این گوشی‌ها روانه بازار کرد و انتظار می‌رود پرچمدار آینده‌اش به نان گلکسی اس 10 در ژانویه سال آینده معرفی شود. علاوه بر این به نظر می‌رسد که سامسونگ در تلاش است از نظر تجهیز گلکسی اس 10 به توانمندی‌های پردازشی سطح بالا از سایر رقیبان خود عقب نماند. سازنده مذکور با مجهز کردن گلکسی اس 9 و نوت 9 به پردازنده اختصاصی اگزینوس 9810 خود یک پردازنده کمکی امنیتی را به آن‌ها اضافه کرد تا داده‌های بیومتریک کاربران را در آن ذخیره کند، اما رویکردی تلفیقی از سخت افزار و نرم افزار در آن به کار گرفته است تا قابلیت‌های شایسته شبکه عصبی را به جای واحد اختصاصی پردازش در آن ثابت نگه دارد.

image

حالا گلکسی اس 10 قرار است با پردازنده 7 نانومتری اگزینوس 9820 توسعه یابد و پردازنده کمکی برای اجرای وظایف شبکه عصبی داشته باشد. پیش از این هم شایعه شده بود که پردازنده اگزینوس 9820 سامسونگ با این قابلیت طراحی می‌شود و علاوه بر آن قادر خواهد بود وظایف هوش مصنوعی، تشخیص صدا و تشخیص تصویر پیشرفته و عمیق را هم به اجرا درآورد. پردازنده تازه مبتنی بر هوش مصنوعی سامسونگ قرار است دو هسته پردازشی داشته باشد. البته این خبر هنوز رسما مورد تأیید قرار نگرفته و تنها از قول یکی از منابع آگاه که نخواسته نامش فاش شود نقل شده است.

در میان همه قابلیت‌های شایعه شده و منتسب به اگزینوس 9820 بیش از هر چیز امکان پردازش تصویر توسط پردازنده کمکی توجه ما را به خودش جلب کرده است. اپل و گوگل در آخرین محصولات سطح بالای خود به خوبی اثبات کرده‌اند که می‌توانند نتایج خوبی از اعمال تصویربرداری پردازشی کسب کنند و تصاویر نهایی بسیار باکیفیتی را از مناظر معمولی استخراج کنند. با توجه به این موضوع که استفاده از این تکنولوژی در سایر پرچمداران سطح بالای تازه موفق بوده است، انتظار می‌رود سامسونگ هم بتواند خانواده گلکسی اس 10 خود را با امکان پردازش تصویر پیشرفته به بازار عرضه کند و تجربه کاربران را هم بهبود ببخشد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۱۵
s10 به پختگی رسیده و قطعاً سر داره به گلکسیF
مثل دامادی که میگن به عروس سر داره، و عمه‌‌جان براش اسفند دود می‌کنه♨️

محمد

۱۳۹۷/۸/۱۵
حالا ببینین سامسونگ چه چیپستی بزنه هم از نظر عملکرد عالیه هم از نظر هوش مصنوعی یا همون NPU دوربینش هم بهترین میشه شک نکنین