خانهاخبار
طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند جدید نسبت به قدیمی‌ترها کمتر شده است

طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند جدید نسبت به قدیمی‌ترها کمتر شده است

واشنگتن پست در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که گوشی‌های هوشمند جدید در مقایسه با نسل‌های قبلی و قدیمی خود باتری های ضعیف‌تری دارند و در حالی که توقع داریم کمپانی‌های سازنده طول عمری باتری‌ها را در تلفن‌های هوشمند بالاتر برده و باتری‌های قدرتمندتری برای گوشی‌های جدید طراحی و تولید کنند، برعکس طول عمری باتری‌های گوشی‌های هوشمند جدید را به جز چند مورد استثنا همچون گلکسی نوت 9 و آیفون XR و چندین گوشی هوشمند دیگر کاهش داده‌اند.
۱۳۹۷/۸/۱۵

خبرنگار واشنگتن پست چندین گوشی اندرویدی و ios را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که گوشی‌های هوشمند جدید چه با سیستم عامل اندروید و چه ios نسبت به نسل‌های قبلی خود طول عمر باتری بسیاری کم‌تری دارند.

این خبرنگار با تحقیق بر روی طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند جدیدی همچون گوگل Pixel 3، آیفون XS، سامسونگ گلکسی نوت 9 و چند گوشی هوشمند دیگر به این نتیجه رسیده است که عمر باتری گوشی‌های گوگل پیکسل XL و پیکسل 2XL بیشتر از گوگل Pixel 3 بوده و عملکرد باتری نسل قبلی گوشی‌های گوگل پیکسل بهتر و قوی‌تر از نسل جدید این سری از گوشی‌هاست درست مانند آیفون و سوگولی جدیدش آیفون XS که در مقایسه با نسل قبلی این گوشی یعنی آیفون X عملکرد باتری ضعیف‌تری دارد هرچند آیفون XR توانسته جور آیفون XS را بکشد و طول عمر باتری بالاتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد.

در نمودار زیر می‌توانید عملکرد و طول عمر باتری هریک از گوشی‌های هوشمند بررسی شده توسط خبرنگار واشنگتن پست را مشاهده نمایید. نموداری که نشان می‌دهد وضعیت دو گوشی آیفون XR و گلکسی نوت 9 بهتر از سایر گوشی‌هاست و می‌توانید روی باتری این دو گوشی حساب باز کنید.

image

در این تحقیق 13 گوشی محصول سال‌های 2018 و 2017 در شرایط یکسان مقایسه شده‌اند. همه آنها نور صفحه نمایش یکسانی داشته‌اند و در مدتی طولانی و یکسان با آن‌ها وبگردی شده است.

این تحقیق نشان می‌دهد که برخلاف انتظارها طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند نسبت به نسل قبلی‌شان وضعیت بدتری پیدا کرده است و کمپانی‌ها تنها به پر کردن ظرفیت باتری‌ها و اعداد بسنده کرده‌اند.

نظر شما چیست آیا گوشی هوشمند شما نسبت به نسل‌های قبلیش طول عمر باتری بهتری دارد؟ به نظر شما طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند جدید بهتر شده است یا بدتر؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Reza

۱۳۹۷/۸/۲۰
آیا به این هم فکر کردین که نسبت به سال پیش که آیفون ها از پردازنده ۱۱ نانو متری استفاده میکردن اما الان ۷نانومتریه و بازم جالب این جاست که note 9بیشتر به‌خاطر باتری حجیم ترش مقاومت شارژ دهیش بالاست و اگر این باتری و با یه پردازنده 7نانو متری جالب میشود شارژ دهی این محصول

aventador6

۱۳۹۷/۸/۱۵
سلام. ممنون بابت خبر. ولی توی این تست همون طور که خودش گفته فقط وب گردی در نظر گرفته شده!!! در حالی که وب گردی فقط یکی از موارد مصرف باتریه. مثلا سایت gsmarena تست باتریشو به سه بخش تقسیم کرده، تماس، وب گردی و پخش ویدیو.
توی این خبر گفته که دوام باتری xr از note9 توی وب گردی بیش تر بوده که درستم هست. ولی عمر کلی باتری note9 بیش تر از xr هست. عملکردشون توی هر کدوم از اون سه بخش متفاوته. xr توی وب گردی باتریش یه کم بیش تر دووم میاره. ولی توی دو بخش دیگه note9 با اختلاف بهتره.
بعد یه مشکلی که این تست داره اینه که قرار بوده مدلای 2018 و 2017 رو با هم مقایسه کنه ولی از سامسونگ سه تا گوشی 2018 هست!!!!!!
در کل جدا از این تست و با توجه به اطلاعات تست جی اس ام آرنا، نتیجه کاملا درسته!!! یعنی عمر باتری مدلای 2018 هر سه تا شرکت نسبت به 2017 کمتر شده. هم اپل هم سامسونگ هم گوگل. یعنی هم آیفون هم گلکسی s هم pixel. فقط یه استثنا داریم اونم note9 هست که نسبت به note8 عمر باتریش بیش تر شده.

محمد

۱۳۹۷/۸/۱۵
اگه این تست که توسط یه خبرنگار انجام شده درست باشه! چه دلیلی داره تا کمپانی ها این کار رو بکنند با توجه به ارتقای سی پی یوهای جدید و مصرف کمتر باتری!