خانهاخبار
گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال با چه مشکلاتی مواجه‌اند؟

گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال با چه مشکلاتی مواجه‌اند؟

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال جدیدترین پرچمداران گوگل هستند. این گوشی‌ها در بسیاری از زمینه‌ها عالی کرده‌اند اما این بدین معنا نیست که این گوشی‌ها هیچ نقص و ایرادی ندارند.
۱۳۹۷/۸/۱۴

گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال قابلیت‌های بسیاری را برای کاربران خود فراهم می‌کنند و به لطف عملکرد خوب‌شان توسط بسیاری از منتقدان تحسین ‌شده‌اند. اما پیش از خریداری این گوشی‌ها، لازم است تا یک‌سری از مشکلات و ایرادات مربوط به آن‌ها را بدانید. 

مدیریت ضعیف حافظه

اگرچه در حال حاضر حافظه رم 4 گیگابایتی برای اجرای اکثر نرم‌افزارها و بازی‌ها کافی به نظر می‌رسد اما گوشی گوگل پیکسل 3 ایکس‌ال معمولا نرم‌افزارهای اخیر در حال اجرای پس‌زمینه را می‌بندد. این مشکل ابتدا توسط یکی از ویراستاران وبسایت The Verge اعلام شد و سپس وبسایت Android Police و برخی از کاربران وبسایت Reddit اخباری مبنی بر این مشکل را گزارش دادند. اکثر کاربران گوشی پیکسل 3 حداقل چندین‌ بار در روز با مشکل مدیریت حافظه آن مواجه خواهند شد.

هنگامی که یکی از کاربران این مشکلی را به تیم پشتیبانی گزارش داد؛ نماینده گوگل در پاسخ عنوان کرد که بررسی این مشکل را به تیم توسعه انتقال داده است. بنابراین به احتمال فراوان این مشکل در به‌روزرسانی امنیتی بعدی رفع خواهد شد.

عدم ذخیره تصاویر

برخی از کاربران گوشی‌های پیکسل، پیکسل 2 و پیکسل 3 هنگام ثبت تصاویر و ویدئوها ناکام می‌ماند و قادر به ذخیره آن‌ها نیستند. مشکل مذکور بدین صورت رخ می‌دهد که پس از فشردن دکمه شاتر، تصویر یا ویدئو گرفته شده در نرم‌افزار دوربین نمایان نمی‌شود و نمی‌توان آن را در دیگر بخش‌ها دستگاه پیدا کرد. افراد کمی تاکنون با این مشکل روبه‌رو شده‌اند اما نیاز است تا این مشکل هر چه سریع‌تر رفع شود. یکی از نمایندگان گوگل به وبسایت Engadget اینچنین گفته است: « ما در هفته‌های آتی به‌روزرسانی را منتشر خواهیم کرد که مشکل مربوط به عدم ذخیره‌سازی تصاویر را به طور کامل حل می‌کند» انتظار می‌رود این پچ امنیتی به زودی در دسترس کاربران این گوشی‌ها قرار گیرد.

کیفیت پایین صدا هنگام ضبط ویدئو

از گوشی پیکسل 3 به عنوان یک پرچمدار انتظار می‌رود تا حداقل در زمینه ضبط ویدئو عملکردی همچون دیگر رقبای خود داشته باشد اما متاسفانه در عمل چنین چیزی را شاهد نیستیم. یکی از کانال‌های یوتیوب عنوان کرد که کیفیت صدا ویدئوها، هنگام فاصله گرفتن از دستگاه، به طرز قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد. این مورد حتی هنگام نزدیک بودن دستگاه به سوژه نیز مشاهده می‌شود و این گوشی کیفیت ایده‌آلی را ارائه نمی‌دهد. 

یکی از نمایندگان گوگل در طی مصاحبه‌ای با Android Police اینچنین اظهار نظر کرد:

ما تاکنون برخی از قابلیت‌های ضبط صدا را در پیکسل 3 ارتقا داده‌ایم، از جمله ضبط صدا به صورت استریو در حالت افقی فعال شده است. هنگام ضبط ویدئو در فضای بیرون، پیکسل 3 طوری تنظیم شده تا صداهای پس‌زمینه همچون صدای باد، خیابان و به طور کلی صداهای بلند را کاهش دهد و صدا گفتار را بهینه‌سازی کند. برای تحقق این امر، ما برخی از فرکانس‌ها را به صورت انتخابی تایید کردیم که موجب می‌شود صداهای مزاحم به حداقل خود برسند و نتایج بهینه‌ای تولید گردد. ما آزمایش‌های گسترده‌ای را بر روی محصولات‌مان انجام داده‌ایم تا از بهینه بودن آن‌ها برای دنیای واقعی اطمینان کسب کنیم. البته ما همیشه از بازخوردها و پیشنهادات کاربران استقبال می‌کنیم.

مشکل اسپیکر

image

این مشکل بر روی گوشی پیکسل 3 ایکس‌ال مشاهده شده و ابتدا برخی از کاربران وبسایت Reddit آن را گزارش کردند. هنگام پخش صدا از اسپیکرهای این گوشی، ناهماهنگی قابل توجه‌ای از خروجی آن‌ها شنیده می‌شود. بنا بر ادعا گوگل، قدرت صدای اسپیکر پیکسل 3، 40 درصد بیشتر از گوشی پیکسل 2 است و در عین حال پاسخگویی به فرکانس پایین در آن بهتر کار می‌کند. با این حال برخی از کاربران گزارش داده‌اند که هنگام کم بودن حجم صدا، ناهماهنگی و صداهای عجیب از اسپیکر به گوش می‌رسد.

در ادامه می‌توانید گفته‌های انجمن رسمی پیکسل در وبسایت Reddit را مشاهده کنید:

با سلام به همگی، ما اسپیکرها را طوری طراحی کرده‌ایم تا صدای بلندتر ( 40 درصد بیشتر از نسل قبل) تولید کند و پاسخگویی فرنکاس پایین‌تری را داشته باشد. ما از تکنولوژی‌های جدید تقویت‌ صدا به همراه الگوریتم‌های حفاظتی در این اسپیکرها استفاده کرده‌ایم تا قدرت و عملکرد آن‌ها را افزایش دهیم. ما همچنین در این مدت با یکی از تهیه‌کنندگان موسیقی که برنده جایزه گرمی نیز شده بود، همکاری کرده‌ایم تا نحوه اجرای صوت، توسط سیستم سخت‌افزاری گوشی را ارتقا دهیم.

مقاومت کم بدنه دربرابر خط و خش

image

طبق گفته برخی از کانال‌های تخصصی یوتیوب همچون JerryRigEverything، قاب شیشه‌ای پشتی گوشی پیکسل 3 در برابر خط و خش مقاوم نیست و به راحتی بر روی بدنه آن خش می‌افتد. البته برخی از منتقدان این ادعای کانال JerryRigEverything به طور کامل رد کرده‌اند و اعلام نمودند که چنین مشکلی در رابطه با گوشی پیکسل 3 مشاهده نشده است.

گوگل در رابطه با این موضوع به وبسایت The Verge گفته است:

ما گوشی پیکسل 3 را طوری طراحی کرده‌ایم تا هنگام در دست گرفتن آن، احساس خوبی به شما القا شود و از ظاهر آن نهایت رضایت را داشته باشید. ما در جلو و عقب این گوشی از Gorilla Glass 5 استفاده کرده‌ایم تا دوام آن افزایش یابد. در قاب پشتی یک بافت ویژه قرار داده شده است تا شما بتوانید راحت‌تر گوشی پیکسل 3 را در دست نگه دارید. این بافت باعث کاهش لغزندگی گوشی می‌شود و لکه‌های اثر انگشت را دفع می‌کند. ما در هنگام فرایند ساخت از تکنیک‌های تقویت‌کننده‌ی مختلفی بر روی بافت شیشه‌ای گوشی استفاده کردیم تا مقاوت آن در برابر لکه‌ها و خراش‌ها افزایش یابد. ما تمامی المان‌های موجود در این گوشی را در بسیاری از آزمون‌های اعتبارسنجی بررسی کرده‌ایم.

شارژ وایرلس

بر روی کاغذ، گوشی پیکسل 3 ایکس ال از شارژ وایرلس 10 واتی پشتیبانی می‌نماید. این فناوری بر اساس استاندارد Qi کار می‌کند اما تکنولوژی آن به صورت اختصاصی است یعنی اینکه شما نمی‌توانید از هر آداپتور وایرلس 10 واتی برای گوشی پیکسل 3 استفاده کنید. در حال حاضر، تنها شارژرهای Pixel Stand و Belkin توانسته‌اند تاییده‌های لازم را دریافت کنند و می‌توان از خروجی 10 واتی آن‌ها برای شارژ پرچمداران گوگل استفاده کرد. دیگر شارژ‌های وایرلسی که گواهی لازم را ندارد، گوشی پیکسل 3 را به توان 5 وات شارژ می‌کنند.

ایرادات صفحه‌ نمایش

image

بر خلاف پیکسل 2 ایکسال سال گذشته، گوشی پیکسل 3 ایکس‌ال در صفحه نمایش خود از پنل امولد ساخت سامسونگ بهره می‌برد. صفحه نمایش این گوشی تاکنون چندین جایزه را دریافت کرده است که از جمله می‌توان به جایزه بهترین صفحه نمایش موبایل DisplayMate اشاره کرد. اما با این همه تعریف و تمجید، صفحه نمایش این گوشی عاری از ایراد هم نیست. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که در بخش‌های پایینی صفحه نمایش مدل پیکسل 3 هاله‌های صورتی رنگ دیده می‌شود. برخی دیگر از کاربران گفته‌اند که این گوشی از مشکل black crush رنج می‌برد، این مضوع بدین معناست که سایه‌های خاکستری همانند رنگ مشکی به نمایش درمی‌آیند و تمایزی میان آن‌ها ایجاد نمی‌شود، همچنین کنتراست رنگ‌های تیره پایین‌تر می‌آید. این مورد تنها برای برخی از کاربران رخ داده و به صورت فراگیر گزارش نشده است.

موارد فوق، تمامی مشکلاتی هستند که تاکنون در گوشی‌های پرچمدار گوگل گزارش شد‌ه‌اند. به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از خریداری این نکات را در نظر بگیرید و یا اینکه تا زمان رفع آن‌ها منتظر بمانید. احتمال می‌رود بسیاری از این مشکلات با انتشار پچ امنیتی نوامبر رفع خواهند شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

عباس 09394272106

۱۴۰۲/۵/۲۳
من دارم اگه میخری 093942721060 بم پیام بده یا زنگ بزن

عباس 09394272106

۱۴۰۲/۵/۲۳
سلام دوستان من یه نفر یه گوگل پیکسل 3xlبرام اورده لازمش ندارم کسی خواست با این شماره تماس بگیره 09394272106

دکتر جی

۱۴۰۱/۵/۲۶
من این گوشی رو دارم، فوق‌العاده و بینظیر هست...
از نظر کیفیت عکس و ویدئو، سرعت پردازشگر، صفحه نمایش، حافظه کش و فضای ذخیره، رابط کاربری، ارگونومیک بودن و زیبایی (بویژه طراحی گوشی به گونه‌ای هست که بسیار باریکتر از ضخامت واقعی بنظر می‌رسه) و همچنین سایر موارد ...
بنظر من با
اینکه Main Cam تک لنز هست از کیفیت عکس و فیلم ها هیچ چیزی نه تنها کم نشده که کیفیتو قابلیت‌های همون تک لنز اون اونقدر بالا هست که نیازی به دو یا چند لنز احساس نشده ...
از معایب گوشی، نبودن لوازم جانبی اون هست. LCD من شکست، یکبار از eBay یکبار از آمازون باواسطه خرید کردم که دستم نرسید و در نهایت یک سایت داخلی با کلی سلام و صلوات برام آورد.
شما حتی برای خرید یه محافظ LCD (گِلَس) باید کلی جستجو کنین و سر آخر متوجه می‌شین فروشنده اکسسوری Pixel 3 (نه XL) یا Pixel 3a یا ... رو داشته و روز از نو روزی از نو
در حین تعویض LCD درب پشت گوشی شکسته شد که متاسفانه اونهم پیدا نمی‌شه ...
در مجموع این گوشی اونقد با کیفیت هست که با اینهمه محدودیت اگه، در شرایط مشابه چندسال پیش زمان خریدش باشم، حتما حتما بازهم می‌خرمش.

Pourya

۱۳۹۷/۸/۱۴
این مشکلاتو من یادمه گوشی های قدیمی داشتند، ینی واقعا همچین مشکلاتی داره؟